Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva

Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva

Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD™. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů a procházející 24 zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrnou spotřebu 2,82 litrů na 100 kilometrů.

Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů a procházející 24 sousedícími zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrnou spotřebu 2,82 litrů na 100 kilometrů. Cesta trvala 25 dní.

Za volantem vozu Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC se střídali dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda, Fergal McGrath a Julian Warren, kteří si dali za cíl předvést úžasnou úspornost modelu Tourer v praktickém provozu.

Tato trasa měla podobnou pozoruhodnou délku jako ta, kterou absolvuje posádka na cestě z domovské Británie do Austrálie, a na níž je pouze devět zastávek na doplnění paliva. Na každou nádrž paliva ujel vůz v průměru neuvěřitelných 1 500 kilometrů. Celkové náklady na palivo za celou cestu činily pouhých 645 eur*.

Posádka vyrazila na   cestu z belgického Aalstu v pondělí 1. června a postupně projela evropským kontinentem po směru hodinových ručiček. Po návratu do výchozího bodu ve čtvrtek 25. června byla potvrzena úžasná hodnota spotřeby paliva, která překonala oficiálně uváděnou spotřebu modelu Tourer (3,8 litrů na 100 kilometrů) o více než 25 %.

Fergal McGrath poznamenává: „Bylo to náročné, ale opravdu jsme si to užili. A nový rekord je odměnou za tvrdou práci nás všech. Celý tým se nesmírně snažil a proto bych rád poděkoval všem zúčastněným za jejich nadšení a podporu. Po tak dlouhé době za volantem jsme s Julianem rádi, že jsme zase zpátky v naší kanceláři!“

Oficiální zápis v Guinessově knize rekordů GUINNESS WORLD RECORDS zní „Nejnižší spotřeba paliva – napříč 24 sousedícími zeměmi EU“. Spotřeba je měřena v litrech na 100 km a mílích na galon.

 

 

Podle pravidel musí celou cestu vozem absolvovat stejní dva řidiči. Fergal a Julian, kteří pracují celých 18 let v oddělení výzkumu a vývoje britského závodu Honda, museli každý den ujet průměrně 600 km, což představuje přibližně 7,5 hodiny.

Podle přísných a nekompromisních pravidel bylo pro vytvoření rekordu pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS třeba, aby vůz vjel do všech 24 určených zemí. Tuto skutečnost lze dokázat mimo jiné palivovým/cestovním deníkem, údaji ze systému GPS, videem, fotografiemi a podpisy nezávislých svědků. Pro zajištění přesného sledování trasy, ujetého času a vzdálenosti byl vůz vybaven sledovacím zařízením od společnosti TRACKER (součást Tantalum Corporation), která se specializuje na správu vozových parků a vyhledávání odcizených vozidel.

Aby byly zajištěny „co nejpřirozenější podmínky“, musel být při pokusu o vytvoření rekordu podle pravidel použit standardní model vozu bez jakýchkoli zvýhodňujících úprav. Dodržení této podmínky posoudil na začátku a na konci pokusu nezávislý svědek. Palivo bylo doplňováno na běžných čerpacích stanicích. Aby byla vyloučena nespravedlivá výhoda snížením hmotnosti, musela být palivová nádrž vozu vždy zcela doplněna. Pro vytvoření jízdních podmínek běžného řidiče byl navíc upraven tlak v pneumatikách na doporučené hodnoty a použito standardní tovární seřízení geometrie kol.

Dvoučlenná posádka složená z amatérských řidičů se rovněž snažila dokázat, že rekordní úspory paliva může dosáhnout každý, když bude používat jednoduché, ale velmi účinné techniky jízdy. Postačovalo několik zcela logických postupů, například pečlivé a praktické plánování trasy, hladká a konzistentní jízda bez ostré akcelerace nebo brzdění, předvídání dopravních situací, eliminace zbytečné zátěže a pravidelná a správná údržba vozu. Po celou cestu byla dodržována rychlost jízdy v souladu s předpisy a dopravní situací.

 „Je to fantastický úspěch a celá posádka může být oprávněně velmi hrdá, že dokázala vytvořit tento nový rekord do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Stejně dlouhá trasa z domovské Británie do Austrálie za pouhých 25 dní je obrovská výzva, které by se postavil málokdo. Úspora paliva je pozoruhodná – zejména s ohledem na to, že se nejedná o žádný malý vůz, ale nadmíru praktický cestovní model se špičkovým zavazadlovým prostorem.“

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků