Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Japonská automobilka začala s výrobou automobilů až v roce 1963. Od té doby však prodělala neuvěřitelný rozmach.
Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

První automobil ve své historii vyrobila japonská značka Honda až v roce 1963. Tehdy se jednalo o malý užitkový vůz T 360, následoval malý sporťák S 500.

Rozvoj automobilových aktivit společnosti pak ale nabral rychlé tempo. Již o rok později značka vybudovala svůj první závod na výrobu aut ve městě Sayama, kde začal z linky sjíždět kultovní roadster  S 600.

Klepněte pro větší obrázek

Honda S 600 - první opravdu významný model značky

V současnosti má značka již 34 továren na pěti kontinentech. Ta poslední byla otevřena v loňském roce v Nigérii a vyjíždí z ní model Accord.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Rok 2016 se tak zapíše mezi významná data v historii firmy. Jedním z těch prvních byl rok 1978, kdy počet vyrobených kusů po třinácti letech od zahájení produkce dosáhl čísla 5 milionů, dalších pět už se přidalo za pouhých pět let.

Vyrobení kusu s číslem 20 milionů pak nastalo v roce 1990 a padesátimilióntá Honda spatřila světlo světa v roce 2003. Jestliže tedy exemplář č. 100 000 000 opustil továrnu v roce 2016, lze spočítat, že během pouhých posledních třinácti let značka dokázala vyrobit celkem 50 milionů aut.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků