Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Japonská automobilka začala s výrobou automobilů až v roce 1963. Od té doby však prodělala neuvěřitelný rozmach.
Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

První automobil ve své historii vyrobila japonská značka Honda až v roce 1963. Tehdy se jednalo o malý užitkový vůz T 360, následoval malý sporťák S 500.

Rozvoj automobilových aktivit společnosti pak ale nabral rychlé tempo. Již o rok později značka vybudovala svůj první závod na výrobu aut ve městě Sayama, kde začal z linky sjíždět kultovní roadster  S 600.

Klepněte pro větší obrázek

Honda S 600 - první opravdu významný model značky

V současnosti má značka již 34 továren na pěti kontinentech. Ta poslední byla otevřena v loňském roce v Nigérii a vyjíždí z ní model Accord.

Testy | Hatchbacky | Honda

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Rok 2016 se tak zapíše mezi významná data v historii firmy. Jedním z těch prvních byl rok 1978, kdy počet vyrobených kusů po třinácti letech od zahájení produkce dosáhl čísla 5 milionů, dalších pět už se přidalo za pouhých pět let.

Vyrobení kusu s číslem 20 milionů pak nastalo v roce 1990 a padesátimilióntá Honda spatřila světlo světa v roce 2003. Jestliže tedy exemplář č. 100 000 000 opustil továrnu v roce 2016, lze spočítat, že během pouhých posledních třinácti let značka dokázala vyrobit celkem 50 milionů aut.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků