Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Japonská automobilka začala s výrobou automobilů až v roce 1963. Od té doby však prodělala neuvěřitelný rozmach.
Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

První automobil ve své historii vyrobila japonská značka Honda až v roce 1963. Tehdy se jednalo o malý užitkový vůz T 360, následoval malý sporťák S 500.

Rozvoj automobilových aktivit společnosti pak ale nabral rychlé tempo. Již o rok později značka vybudovala svůj první závod na výrobu aut ve městě Sayama, kde začal z linky sjíždět kultovní roadster  S 600.

Klepněte pro větší obrázek

Honda S 600 - první opravdu významný model značky

V současnosti má značka již 34 továren na pěti kontinentech. Ta poslední byla otevřena v loňském roce v Nigérii a vyjíždí z ní model Accord.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Rok 2016 se tak zapíše mezi významná data v historii firmy. Jedním z těch prvních byl rok 1978, kdy počet vyrobených kusů po třinácti letech od zahájení produkce dosáhl čísla 5 milionů, dalších pět už se přidalo za pouhých pět let.

Vyrobení kusu s číslem 20 milionů pak nastalo v roce 1990 a padesátimilióntá Honda spatřila světlo světa v roce 2003. Jestliže tedy exemplář č. 100 000 000 opustil továrnu v roce 2016, lze spočítat, že během pouhých posledních třinácti let značka dokázala vyrobit celkem 50 milionů aut.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků