Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Japonská automobilka začala s výrobou automobilů až v roce 1963. Od té doby však prodělala neuvěřitelný rozmach.
Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

První automobil ve své historii vyrobila japonská značka Honda až v roce 1963. Tehdy se jednalo o malý užitkový vůz T 360, následoval malý sporťák S 500.

Rozvoj automobilových aktivit společnosti pak ale nabral rychlé tempo. Již o rok později značka vybudovala svůj první závod na výrobu aut ve městě Sayama, kde začal z linky sjíždět kultovní roadster  S 600.

Klepněte pro větší obrázek

Honda S 600 - první opravdu významný model značky

V současnosti má značka již 34 továren na pěti kontinentech. Ta poslední byla otevřena v loňském roce v Nigérii a vyjíždí z ní model Accord.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Rok 2016 se tak zapíše mezi významná data v historii firmy. Jedním z těch prvních byl rok 1978, kdy počet vyrobených kusů po třinácti letech od zahájení produkce dosáhl čísla 5 milionů, dalších pět už se přidalo za pouhých pět let.

Vyrobení kusu s číslem 20 milionů pak nastalo v roce 1990 a padesátimilióntá Honda spatřila světlo světa v roce 2003. Jestliže tedy exemplář č. 100 000 000 opustil továrnu v roce 2016, lze spočítat, že během pouhých posledních třinácti let značka dokázala vyrobit celkem 50 milionů aut.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků