Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Japonská automobilka začala s výrobou automobilů až v roce 1963. Od té doby však prodělala neuvěřitelný rozmach.
Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

První automobil ve své historii vyrobila japonská značka Honda až v roce 1963. Tehdy se jednalo o malý užitkový vůz T 360, následoval malý sporťák S 500.

Rozvoj automobilových aktivit společnosti pak ale nabral rychlé tempo. Již o rok později značka vybudovala svůj první závod na výrobu aut ve městě Sayama, kde začal z linky sjíždět kultovní roadster  S 600.

Klepněte pro větší obrázek

Honda S 600 - první opravdu významný model značky

V současnosti má značka již 34 továren na pěti kontinentech. Ta poslední byla otevřena v loňském roce v Nigérii a vyjíždí z ní model Accord.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?  

Rok 2016 se tak zapíše mezi významná data v historii firmy. Jedním z těch prvních byl rok 1978, kdy počet vyrobených kusů po třinácti letech od zahájení produkce dosáhl čísla 5 milionů, dalších pět už se přidalo za pouhých pět let.

Vyrobení kusu s číslem 20 milionů pak nastalo v roce 1990 a padesátimilióntá Honda spatřila světlo světa v roce 2003. Jestliže tedy exemplář č. 100 000 000 opustil továrnu v roce 2016, lze spočítat, že během pouhých posledních třinácti let značka dokázala vyrobit celkem 50 milionů aut.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků