Honda vyrobila 50 milionů aut

Právě uplynulý měsíc srpen se stal pro japonskou automobilku jubilejním. Po čtyřiceti letech produkce dosáhla významné hranice.

V Japonsku zahájila v roce 1963 výrobu malého nákladního automobilu T360 a sportovního vozu S500. Objem výroby se dále zvyšoval zavedením vozidel jako byly N360 (1967), Civic (1972) a Accord (1976).  Po dvaceti letech v roce 1983 dosáhla celková výroba automobilů Honda už hranice 10 milionů kusů. Když byla v roce 1982 zahájena výroba v USA modelem Accord, výrobní základna se přiměřeně rychle rozrostla a značně přispěla ke zvýšení prodejů v celém světě.

Celková světová produkce automobilů dosáhla hodnoty 20 milionů kusů v roce 1990 a 30 milionů kusů v roce 1995. Za další čtyři roky to bylo už 40 milionů. A v srpnu 2003, 40 let poté, co první vozidlo sjelo z montážní linky v Japonsku, společnost dosáhla na padesátimilionovou hranici.

Na základě své zásadní politiky „vyrábět tam, kde je poptávka“ se Honda zapojila aktivně do výrobních činností v zámoří.  První zámořská výroba automobilů začala na Tchajwanu v roce 1969 malými vozidly N600 a TN600.  V roce 1982 pak byla Honda prvním japonským výrobcem automobilů v USA, když ve státě Ohio začala vyrábět Accord. Výrobní závody se rozšiřovaly do nejrůznějších míst na celém světě  a Honda v současné době vyrábí automobily v celkem 19 místech v 15 zemích.

Z 50 milionů vyrobených kusů připadá zhruba 33,8 milionů na japonskou výrobu.  Továrny v Severní Americe vyrábějí 12,6 milionů kusů.  Řada Civic zahrnuje přibližně 15 milionů a řada Accord přibližně 13 milionů vozidel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků