Honda vyrobila 50 milionů aut

Právě uplynulý měsíc srpen se stal pro japonskou automobilku jubilejním. Po čtyřiceti letech produkce dosáhla významné hranice.

V Japonsku zahájila v roce 1963 výrobu malého nákladního automobilu T360 a sportovního vozu S500. Objem výroby se dále zvyšoval zavedením vozidel jako byly N360 (1967), Civic (1972) a Accord (1976).  Po dvaceti letech v roce 1983 dosáhla celková výroba automobilů Honda už hranice 10 milionů kusů. Když byla v roce 1982 zahájena výroba v USA modelem Accord, výrobní základna se přiměřeně rychle rozrostla a značně přispěla ke zvýšení prodejů v celém světě.

Celková světová produkce automobilů dosáhla hodnoty 20 milionů kusů v roce 1990 a 30 milionů kusů v roce 1995. Za další čtyři roky to bylo už 40 milionů. A v srpnu 2003, 40 let poté, co první vozidlo sjelo z montážní linky v Japonsku, společnost dosáhla na padesátimilionovou hranici.

Na základě své zásadní politiky „vyrábět tam, kde je poptávka“ se Honda zapojila aktivně do výrobních činností v zámoří.  První zámořská výroba automobilů začala na Tchajwanu v roce 1969 malými vozidly N600 a TN600.  V roce 1982 pak byla Honda prvním japonským výrobcem automobilů v USA, když ve státě Ohio začala vyrábět Accord. Výrobní závody se rozšiřovaly do nejrůznějších míst na celém světě  a Honda v současné době vyrábí automobily v celkem 19 místech v 15 zemích.

Z 50 milionů vyrobených kusů připadá zhruba 33,8 milionů na japonskou výrobu.  Továrny v Severní Americe vyrábějí 12,6 milionů kusů.  Řada Civic zahrnuje přibližně 15 milionů a řada Accord přibližně 13 milionů vozidel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků