Honda vyrobila 50 milionů aut

Právě uplynulý měsíc srpen se stal pro japonskou automobilku jubilejním. Po čtyřiceti letech produkce dosáhla významné hranice.

V Japonsku zahájila v roce 1963 výrobu malého nákladního automobilu T360 a sportovního vozu S500. Objem výroby se dále zvyšoval zavedením vozidel jako byly N360 (1967), Civic (1972) a Accord (1976).  Po dvaceti letech v roce 1983 dosáhla celková výroba automobilů Honda už hranice 10 milionů kusů. Když byla v roce 1982 zahájena výroba v USA modelem Accord, výrobní základna se přiměřeně rychle rozrostla a značně přispěla ke zvýšení prodejů v celém světě.

Celková světová produkce automobilů dosáhla hodnoty 20 milionů kusů v roce 1990 a 30 milionů kusů v roce 1995. Za další čtyři roky to bylo už 40 milionů. A v srpnu 2003, 40 let poté, co první vozidlo sjelo z montážní linky v Japonsku, společnost dosáhla na padesátimilionovou hranici.

Na základě své zásadní politiky „vyrábět tam, kde je poptávka“ se Honda zapojila aktivně do výrobních činností v zámoří.  První zámořská výroba automobilů začala na Tchajwanu v roce 1969 malými vozidly N600 a TN600.  V roce 1982 pak byla Honda prvním japonským výrobcem automobilů v USA, když ve státě Ohio začala vyrábět Accord. Výrobní závody se rozšiřovaly do nejrůznějších míst na celém světě  a Honda v současné době vyrábí automobily v celkem 19 místech v 15 zemích.

Z 50 milionů vyrobených kusů připadá zhruba 33,8 milionů na japonskou výrobu.  Továrny v Severní Americe vyrábějí 12,6 milionů kusů.  Řada Civic zahrnuje přibližně 15 milionů a řada Accord přibližně 13 milionů vozidel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků