Honda vyrobila 50 milionů aut

Právě uplynulý měsíc srpen se stal pro japonskou automobilku jubilejním. Po čtyřiceti letech produkce dosáhla významné hranice.

V Japonsku zahájila v roce 1963 výrobu malého nákladního automobilu T360 a sportovního vozu S500. Objem výroby se dále zvyšoval zavedením vozidel jako byly N360 (1967), Civic (1972) a Accord (1976).  Po dvaceti letech v roce 1983 dosáhla celková výroba automobilů Honda už hranice 10 milionů kusů. Když byla v roce 1982 zahájena výroba v USA modelem Accord, výrobní základna se přiměřeně rychle rozrostla a značně přispěla ke zvýšení prodejů v celém světě.

Celková světová produkce automobilů dosáhla hodnoty 20 milionů kusů v roce 1990 a 30 milionů kusů v roce 1995. Za další čtyři roky to bylo už 40 milionů. A v srpnu 2003, 40 let poté, co první vozidlo sjelo z montážní linky v Japonsku, společnost dosáhla na padesátimilionovou hranici.

Na základě své zásadní politiky „vyrábět tam, kde je poptávka“ se Honda zapojila aktivně do výrobních činností v zámoří.  První zámořská výroba automobilů začala na Tchajwanu v roce 1969 malými vozidly N600 a TN600.  V roce 1982 pak byla Honda prvním japonským výrobcem automobilů v USA, když ve státě Ohio začala vyrábět Accord. Výrobní závody se rozšiřovaly do nejrůznějších míst na celém světě  a Honda v současné době vyrábí automobily v celkem 19 místech v 15 zemích.

Z 50 milionů vyrobených kusů připadá zhruba 33,8 milionů na japonskou výrobu.  Továrny v Severní Americe vyrábějí 12,6 milionů kusů.  Řada Civic zahrnuje přibližně 15 milionů a řada Accord přibližně 13 milionů vozidel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků