Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Honda vyvinula jako první na světě technologii, která je schopna rozpoznat, zda se někde neschyluje k vytvoření dopravní zácpy.
Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Dopravní zácpy vznikají často zdánlivě „z ničeho“. Ale tak to samozřejmě není. Inženýři Hondy vyšli ze známé skutečnosti, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním. A právě to vede nezřídka ke vzniku obrovských potíží na silnicích. 

Systém vyvinutý Hondou monitoruje „typické“ zrychlování a zpomalování vozidel a je schopen určit, zda chování řidiče směřuje k vytvoření dopravní zácpy.

Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém informace, které mají jediný cíl - přispět k plynulosti jízdy. Naznačuje řidičům, jak by měli akcelerovat či brzdit, aby minimalizovali riziko vzniku dopravní zácpy. K tomu slouží i změny barvy podsvícení displeje na přístrojové desce.

Společnost Honda revoluční systém vyvinula ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii Tokijské univerzity. Při prvních zkouškách se ukázalo, že je schopen zvýšit průměrnou rychlost automobilů přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

Tento měsíc bude systém poprvé testován za běžného provozu na komunikacích v Itálii a Indonésii.

V budoucnosti by chtěla Honda systém vylepšit tak, aby umožnil propojit palubní terminály jednotlivých vozů do tzv. cloud network. Řidiči budou „sítí“ informováni o situaci a bude za ně „synchronizovat“ způsob jízdy.

Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků