Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Honda vyvinula jako první na světě technologii, která je schopna rozpoznat, zda se někde neschyluje k vytvoření dopravní zácpy.
Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Dopravní zácpy vznikají často zdánlivě „z ničeho“. Ale tak to samozřejmě není. Inženýři Hondy vyšli ze známé skutečnosti, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním. A právě to vede nezřídka ke vzniku obrovských potíží na silnicích. 

Systém vyvinutý Hondou monitoruje „typické“ zrychlování a zpomalování vozidel a je schopen určit, zda chování řidiče směřuje k vytvoření dopravní zácpy.

Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém informace, které mají jediný cíl - přispět k plynulosti jízdy. Naznačuje řidičům, jak by měli akcelerovat či brzdit, aby minimalizovali riziko vzniku dopravní zácpy. K tomu slouží i změny barvy podsvícení displeje na přístrojové desce.

Společnost Honda revoluční systém vyvinula ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii Tokijské univerzity. Při prvních zkouškách se ukázalo, že je schopen zvýšit průměrnou rychlost automobilů přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

Tento měsíc bude systém poprvé testován za běžného provozu na komunikacích v Itálii a Indonésii.

V budoucnosti by chtěla Honda systém vylepšit tak, aby umožnil propojit palubní terminály jednotlivých vozů do tzv. cloud network. Řidiči budou „sítí“ informováni o situaci a bude za ně „synchronizovat“ způsob jízdy.

Klepněte pro větší obrázek

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků