Honda uvádí nový elektromobil na základě HR-V. U nás ho však nečekejte

Trh elektromobilů v Číně se snaží novým SUV doplnit i Honda. Na produkci spolupracují Japonci s místní automobilkou GAC Group.

Nový čistě elektrický model se jmenuje Everus VE-1 a bere si inspiraci z letos představeného konceptu Everus EV. Model vychází z dosavadního SUV HR-V, které známe také v Evropě, jeho elektrický protějšek ale bude nabízen výhradně na trhu Číny, kde Hondě s produkcí pomáhá tamní koncern GAC Group.

Po stránce designu tedy VE-1 využívá některé prvky původní studie a vzhledem částečně ustupuje od klasického HR-V. Nadále ale působí jako obvyklý crossover, kterému byste možná elektromotor pod kapotou ani netipovali. Na délku měří VE-1 4308 mm, je široké 1824 mm, vysoké 1625 mm a jeho rozvor čítá 2610 mm.

Honda CR-V Hybrid dorazila do Česka. Náhrada dieselu nevyjde lacino

Honda CR-V Hybrid dorazila do Česka. Náhrada dieselu nevyjde lacino

Elektromotor o výkonu 120 kW (163 koní) a točivém momentu 280 Nm pohání přední kola, zatímco bateriový modul o kapacitě 53,6 kWh dokáže podle Hondy (a testovacího cyklu NEDC) zajistit dojezd až 340 km na jedno nabití. Při městském pojíždění do rychlosti 60 km/h však automobilka zmiňuje až 485 km. Maximálně mluvíme o rychlosti 140 km/h.

Zástrčka pro dobíjení je situována pod odklopným krytem na přídi vozu. S volitelnou rychlonabíječkou je prý možné baterie VE-1 dobít naplno již za jednu hodinu. V případě klasické zásuvky a standardní nabíječky se ale doba protáhne na 9 hodin.

Honda Urban EV se už testuje. Dostane kamery místo zrcátek!

Honda Urban EV se už testuje. Dostane kamery místo zrcátek!

Na čínském trhu, který silně zvýhodňuje nákup elektromobilů, má být VE-1 dostupnou volbou. Se započtením dotací tak novinka vyjde na 170.800 juanů, tedy v přepočtu asi 560.000 korun. Do produkce vstoupí ještě letos v prosinci.

VE-1 je součástí plánu Hondy, která chce do roku 2030 navýšit prodej svých elektrických vozidel a hybridů o rovných 65 %. Tomu má ostatně v Evropě pomoci i nový elektrický hatchback na základě konceptu Urban EV, který již byl spatřen při testování.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků