Honda uvádí nový elektromobil na základě HR-V. U nás ho však nečekejte

Trh elektromobilů v Číně se snaží novým SUV doplnit i Honda. Na produkci spolupracují Japonci s místní automobilkou GAC Group.

Nový čistě elektrický model se jmenuje Everus VE-1 a bere si inspiraci z letos představeného konceptu Everus EV. Model vychází z dosavadního SUV HR-V, které známe také v Evropě, jeho elektrický protějšek ale bude nabízen výhradně na trhu Číny, kde Hondě s produkcí pomáhá tamní koncern GAC Group.

Po stránce designu tedy VE-1 využívá některé prvky původní studie a vzhledem částečně ustupuje od klasického HR-V. Nadále ale působí jako obvyklý crossover, kterému byste možná elektromotor pod kapotou ani netipovali. Na délku měří VE-1 4308 mm, je široké 1824 mm, vysoké 1625 mm a jeho rozvor čítá 2610 mm.

Honda CR-V Hybrid dorazila do Česka. Náhrada dieselu nevyjde lacino

Honda CR-V Hybrid dorazila do Česka. Náhrada dieselu nevyjde lacino

Elektromotor o výkonu 120 kW (163 koní) a točivém momentu 280 Nm pohání přední kola, zatímco bateriový modul o kapacitě 53,6 kWh dokáže podle Hondy (a testovacího cyklu NEDC) zajistit dojezd až 340 km na jedno nabití. Při městském pojíždění do rychlosti 60 km/h však automobilka zmiňuje až 485 km. Maximálně mluvíme o rychlosti 140 km/h.

Zástrčka pro dobíjení je situována pod odklopným krytem na přídi vozu. S volitelnou rychlonabíječkou je prý možné baterie VE-1 dobít naplno již za jednu hodinu. V případě klasické zásuvky a standardní nabíječky se ale doba protáhne na 9 hodin.

Honda Urban EV se už testuje. Dostane kamery místo zrcátek!

Honda Urban EV se už testuje. Dostane kamery místo zrcátek!

Na čínském trhu, který silně zvýhodňuje nákup elektromobilů, má být VE-1 dostupnou volbou. Se započtením dotací tak novinka vyjde na 170.800 juanů, tedy v přepočtu asi 560.000 korun. Do produkce vstoupí ještě letos v prosinci.

VE-1 je součástí plánu Hondy, která chce do roku 2030 navýšit prodej svých elektrických vozidel a hybridů o rovných 65 %. Tomu má ostatně v Evropě pomoci i nový elektrický hatchback na základě konceptu Urban EV, který již byl spatřen při testování.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků