Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

37 komentářů

Eurohujer
3. července • 12:28

No za 900 000 ma clovek superpa v dizlu a kufr na kocarek a na nadrz az do chorvatska s plnym kufrem konzerv a lahvacu...B-]

petr r. (petrumr)
3. července • 19:27

a není lepší hondičkou dojet na letiště a kartáček na zuby si koupit kde letadlo doletí?

Martin
3. července • 21:36

Koupit si elektro auto a pak letět letadlem je určitě hrozně ekologický.

Zeg
3. července • 23:38

koupit si spalovací auto a pak s ním ještě jezdit je fakt strašně ekologický. Těžit a dopravovat ropu, vyrábět kvanta elektřiny pro její zpracování a distribuci (když EV by už na cca 20% této elektřiny mohlo přímo jezdit) je taky hrozně ekologický.
Koupit si cokoli je strašně ekologický .... :-D
To by člověk nesměl ani dejchat. Ekologii každý řeší u EV, protože spotřebovávají špatnou elektřinu vyrobenou z uhlí, třebaže ve formě energetických přebytků, protože EV se nabíjí hlavně v noci. Ovšem svoje spotřebiče doma nikdo neřeší, protože ty berou tu hodnou elektřinu....:-D

Martin
4. července • 10:09

Takže je letectví ekologické?ano/ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zeg
10. července • 12:46

jak píšu výše. Každá lidská činnost je neekologická. Jde jen o to, jak si pro sebe to nebo ono každý zdůvodní. Jinak svezl jsem se elektrickým letadlem a je to super.... ;-)

Zeg
3. července • 18:23

a nebo parní lokomotivu s tendrem plným uhlí a vagonem, kam narveš klidně celej barák...:-D

Cyril
3. července • 10:28

Výkon stačit samozřejmě bude, ale ta zoufalá kapacita baterie je v roce 2019 ostuda.

Karel.
3. července • 12:39

Jj, Honda totálně zaspala dobu, s elektroautem přichází skoro jako poslední a přesto nabídnou takovou trapnost.

petr r. (petrumr)
3. července • 19:23

jo, stačí si najít něco o koně a porovnat udaje.Honda pořád kecá a málo dělá, připomíná mně to VW. Hyundai nekecal a má v česku v nabídce dva elektromobily.

mpolan
3. července • 11:17

Jasně... do malého a lehkého autíčka nacpeme baterii o tak obří kapacitě, že z autíčka uděláme tank. Ty jsi vůl...

E15
3. července • 18:14

O obří kapacitě tu nikdo nepíše, ale za dané peníze by to prostě minimálně 50 kWh mít mělo (pořád by to byla malá kapacita v poměru k megavysoké ceně, ale už by se to obhajovalo přece jen lépe).

Zeg
3. července • 18:21

při 50kEWh baterii by toto auto na nabití ujelo přes 400km - to auto je malý a do města. Na dovolenou s tím nikdo nepojede. Na tento typ auta je podle mě kapacita baterie úplně dostatečná.
EV jsou obecně nyní drahé, ale to je spíš kvůli co nejrychlejší návratnosti investic na vývoj a taky automobilky využívají aktuální vysokou poptávku po EV...

Martin
3. července • 21:35

Po ev přece není vůbec vysoká poptávka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zeg
3. července • 23:30

na Tesla S nebo X se čeká cca 5-6 měsíců, na TM3 je v Evropě to 1-2 roky, nový Nissan Leaf cca 1/2 roku. VW nedávno představil nový I.D., který se zatím ani nezačal vyrábět taky s tím, že ho nikdo nebude chtít koupit a za jeden den nabrali přes 10tis objednávek proti složené kauci, na nový Hyunday Ionic si počkáte min. 1/2roku atd. Pokud chcete nejlevnější model bez výbavy, tak V8m ho ani nedodají, protože mají nepokryté pořadníky na nejvybavenější modely.atd.atd. ...;-)

Martin
4. července • 10:07

To že se na teslu dlouho čeká, protože se zatím nenaučili vyrábět přece neříká že je o ni obrovský zájem. Elektrické vozy tvoří v prodejích naprostý zlomek. Čísla hovoří jasně.

Zeg
4. července • 16:42

Nejde přece o současná prodejní čísla. Jde o trend. Prodeje EV se každoročně zdvojnásobují. Pokud jakákoli automobilka představí nový kvalitní EV, tak se nahrnou objednávky, které nejsou schopní výrobci obecně vykrýt a nejde jen o Teslu.

Martin
4. července • 19:46

Pokud napíšete v přítomném čase že o EV je obrovský zájem, tak jde výhradně o současná prodejní čísla. Můžete to okecávat jak chcete, ale prostě je to tak. Tesla možná bude mít etos rekordní prodeje, ale vyrobí sotva polovinu co Škodovka. Nechápu proč fanoušci EV nemohou brát realitu takovou jaká je. Možná že za 20 let budou jezdit jen EV a já s tím nemám žádný problém, ale zatím to je prostě jinak.

Zeg
10. července • 12:42

pokud jde o absolutní prodejní čísla, tak máte pravdu. Pokud se podíváte na aktuální nabídku, výrobní kapacity a aktuální poptávku, tak je zájem opravdu velký.
Jen VW nabral cca 10tis objednávek za jeden den na své I.D., které zatím nikdo neviděl. Každoročně nových majitelů EV přibývá cca dvojnásobně - když to srovnáte s vozidly v podobné cenové kategorii, tak tohle podle mě je velký zájem... :)
A nebojte - za chvíli budete taky fanoušek EV... :)

Majkl
5. července • 21:23

O Teslu je zájem, protože se ji nenaučily doteď pořádně vyrábět a proto se na ni čeká tak dlouho?
Heh, to samé bych mohl říct o Škodovce, VW, Fordu, komukoliv. Máte dost zájemců? Ale kdepak, jen nestíháte vyrábět, zájem je ve skutečnosti mizivý.Hloupost, Tesel se rok od roku prodává víc a víc, ten trend zájmu je zcela očividný, a neopadá. Resp. u Modelu S a X v poslední době ano, ale to je způsobený očekávaným nástupem faceliftu.
Vzhledem k cenovce všech modelů Tesly je o ně zájem dost velký, v porovnání s podobně drahou konkurencí.

E15
3. července • 10:37

Souhlas, tohle by bylo cool tak 3-5 let zpátky.

Martin
3. července • 9:46

Za 300 tis ideální městské vozítko.

Hloupej Honza
3. července • 10:30

Spíš do 300 aspoň ve střední výbavě.

A
3. července • 9:59

jj, dojezd podle výrobce přes 200km, to v zimě bych si teda netroufl do práce 33km tam a zpátky, a přitom na to auto jsem byl velice zvědaví..

Zeg
3. července • 18:16

mám N.Leaf čtvrtým rokem s cca poloviční baterií, najeto cca 150tis km - léto i zima, negarážovaný a přes 100 km ujedu i v zimě s topením, vyhřívanými sedadly i volantem tzn údaji o dojezdu této Hondy i v zimním provozu bych klidně věřil a v létě určitě víc, protože spotřeba u něj bude průměrně cca 14kWh/100km...:-))

Martin
3. července • 21:34

Nic ve zlém ale dojezd přes 100km je fakt hrůza. To je dobrý tak do města na kafe.

Zeg
3. července • 23:22

Nic ve zlém, ale asi moc zkušeností s EV nemáte. Ten dojezd cca 100km beru při extrému třeba -20stC, na silnicích sníh atd. Běžně to 150km dává a jezdím cca 40tis km/rok. Při delší cestě se na rychlonabíječce (kterých už je v ČR cca 1500) stačí zastavit třeba jen na 5-10min a jedete dál - nemusíte brát vždy plnou. Jízda s EV je velmi nakažlivá - máte takovou dynamiku a komfort jaký nemá min. 90% aut na silnici a spalovák už bych nikdy znovu nechtěl, ale uznávám, že dnes už pokukuju po výkonnějším EV a s baterií min. 60kWh....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
4. července • 10:05

To je v pořádku, já vám to vůbec neberu a respektuju to. Přesto dojezd 150km je hrůza a byl bych otrokem svého auta. V pár ev jsem jel. V Tesle jsem najel cca 2tis km a uvažoval jsem o jejím pořízení. Nakonec mě odradila nespolehlivost (skutečných vlastníků které znám) a extrémní naklady na servis. Dynamiku mám ve svém autě větší než v leafu o polovinu a nějakého komfortu který spalovák nenabízí jsem si nevšiml. Co tím přesně myslíte? Tichost? Též ve svém autě motor neslyším a od cca 50km převládá i u ev valivý hluk od pneumatik. Jinak ev potkávám hlavně na dálnicích ploužící se mezi kamiony v pravém pruhu. Jak říkám, respektuju že vám to vyhovuje, ale netvařme se že dojezd 150km a zrychlení za i sekund je bůhví co.

Zeg
4. července • 16:34

dálkově ovládané funkce temperování a klimatizace - předchladit auto se spalovacím motorem bez nastartování prostě nejde. Absence vibrací. Výkon na papíře mít můžete, ale skutečná dynamika je v průběhu kr. momentu, výkonu. Při maximálním výkonu při nízké rychlosti prostě každý spalovák za chvíli uvaříte a spálíte si spojku. Nespolehlivost? jednou jsem měnil žárovku a na sezonu měním pneu - servis po 30tis km je diagnostika za 146Kč. Žádné oleje, filtry, paliva, studené starty, topím si bez smradu. Každé ráno mám auto připravené a vytopené / vyklimované, když jdu z práce, telefonem si předem auto vyklimuju ... atd
Je to tak, že každý si chválí to svoje. Mě 150km dojezd žádná hrůza nepřipadá, protože mi to na den většinou stačí ( a to najedu cca 40tis/rok), po dálnicí jezdím 140km/h na tempomat a používám auto úplně normálně. Jak jsem psal, další EV bude s min. 60kWh baterií, protože souhlasím, že větší dojezd je lepší, ale není to všechno....

Majkl
5. července • 21:19

Já jsem osobně rád za každý elektromobil, co je na trhu nebo se teprve chystá, fakt to podporuju. Každopádně pravdou je, že pokud má menší baterku než 40 kWh, je to fakt spíš jen vozítko do města nebo tyhle běžné popojíždky do práce či na nákupy.
Což o to, on ten dojezd většině lidí na většinu jízd stačí, ale když má jet člověk větší dálky, nedokázal bych si to a ani bych nechtěl představit.
Jsem z Hodonínska, bydlím v Ústí nad Labem a jet tuhle střeku s třemi pauzami na nabíjení by bylo fakt dost omezující.

Zeg
10. července • 12:35

souhlasím s Vámi. Proto další EV bych už chtěl s min. 60kWh baterií.
Ovšem i se "starým" Leafem třeba za den otočím Prahu tzn cca 600km a nabíjím na výjezdu z Prahy cca 5-10min. tzn 1 kafe a pak po cestě jednou cca 30min. = toaleta a párek v rohlíku. Není to taková hrůza, pokud to nemusíte absolvovat denně, ale to už byste v autě bydlel... :)

Martin
4. července • 19:42

Mě vůbec nešlo o poměřování pindíků. Dálkově si přes mobil nebo klíček auto vychladím a předehřeju též jako vy. Vibrace jsou u elektra určitě nižší. Výkon na papíře? Vážně si myslíte že zrychlení v leafu z 0-100 za 8 vteřin je lepší hodnota než třeba 5 vteřin u spalováku? To by bylo popření fyziky. Ještě jsem neviděl žádné auto která by při nízké rychlosti jezdilo na maximální výkon. Tady si podle mě zcela zbytečně honíte triko. Nebo dáte jako plnej plyn, rozjedete to na 50tku a brzdíte? :-) S nespolehlivostí jsem konkrétně psal o Tesle, jak jsem ostatně uvedl. Nepsal jsem o vašem voze. Potřetí píšu, že respektuju že vám auto vyhovuje. Takže poměřovat pindíky není nutno.

Zeg
10. července • 12:30

z čeho prosím napájíte dálkově ovládanou nezávislou klimatizaci ve svém spalovacím autě, pokud si ho nenastartujete?
Samozřejmě, že máte pravdu v tom, že můžete se spalovákem zrychlit za cca 5s na 100, ale to už musíte mít opravdu hodně nadupaný sporťák a ne standartní auto nižší střední třídy tzn porovnáváte auta v neporovnatelných segmentech - jako byste tvrdil, že např. F1 je na nic, protože nemá žádný kufr, vleze se tam jen jeden člověk a jízdní vlastnosti v terénu jsou strašný...
Pro mě je dynamika: zpomalit, zrychlit, zastavit, rozjet se atd a takhle pořád dokola - typický městský provoz. Tohle prostě můžete u EV s plnou dynamikou dělat od rána do večera. U spalováku pro takovou dynamiku musíte už při rozjezdu jet na max. výkon a to prostě při opakování nedá ani spojka ani chlazení motoru a posádku spalováku z toho klepne - kravál, vytočený motor atd.
Moje manželka třeba kdysi tvrdila, že EV jsou nebezpečná, protože jsou hodně rychlá a ostatní o tom neví..... Dnes už spalovák nechce a podle ní, jsou EV normální auta a spalováky pomalý traktory... :)

serpentina wostra
3. července • 13:45

S dojezdem elektromobilu je to hodne podobne jako se zbranemi hromadneho niceni v Iraku. Vsichni uz davno vedi, ze ze tam nejsou, ale kazdeho, kdoz si dovoli na to poukazat, je treba stigmatizovat. :-(

Tommy
3. července • 19:49

To jsi vystihl. Všichni ví, že s nima Hussajn povraždil desetitisíce lidí, že je měl zničit pod dohledem, ale nezničil a že část se vykopala v irácké poušti.
Přesto čeští Pepíci dokola tvrdí, že žádné neměl :-D

Martin
3. července • 21:33

Zbraně hromadného ničení se v Iráku nenašly. Pokud ano tak dejte odkaz.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují

Doporučujeme

Články odjinud