Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Japonská automobilka po kouscích zveřejňuje technické údaje svého městského elektromobilu. Teď už víme, kolik koní a točivého momentu máme od elektrického ústrojí čekat.

Honda si nedá s pomalým odhalováním technických údajů chystaného elektromobilu E pokoj, a tak nyní vyhazuje do prostoru konečně i výkonnostní hodnoty elektromotoru, který bude v městském hatchbacku pohánět zadní kola. V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme.

Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například od Opelu či Peugeotu. Možnost rychlonabíjení má ovšem Hondě E zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již rivalům vyrovnává.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Jak už byste u moderního elektromobilu čekali, také Honda bude vybavena systémem rekuperace energie z brzdění. Elektromobil tak bude v podstatě možné ovládat jen plynovým pedálem, jelikož po jeho puštění se aktivuje funkce rekuperačního brzdění a vůz začne razantně zpomalovat. Na druhou stranu, pro trochu zábavnější jízdu bude moci řidič zvolit režim Sport, který zostří reakce elektromotoru.

Dále již víme, že takzvaná virtuální zrcátka budou u Hondy E standardní výbavou a že předběžné rezervace už byly v některých zemích Evropy spuštěny. Sériovou produkci pro místní trh chce totiž Honda odstartovat ještě během letoška.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků