Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Japonská automobilka po kouscích zveřejňuje technické údaje svého městského elektromobilu. Teď už víme, kolik koní a točivého momentu máme od elektrického ústrojí čekat.

Honda si nedá s pomalým odhalováním technických údajů chystaného elektromobilu E pokoj, a tak nyní vyhazuje do prostoru konečně i výkonnostní hodnoty elektromotoru, který bude v městském hatchbacku pohánět zadní kola. V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme.

Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například od Opelu či Peugeotu. Možnost rychlonabíjení má ovšem Hondě E zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již rivalům vyrovnává.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Jak už byste u moderního elektromobilu čekali, také Honda bude vybavena systémem rekuperace energie z brzdění. Elektromobil tak bude v podstatě možné ovládat jen plynovým pedálem, jelikož po jeho puštění se aktivuje funkce rekuperačního brzdění a vůz začne razantně zpomalovat. Na druhou stranu, pro trochu zábavnější jízdu bude moci řidič zvolit režim Sport, který zostří reakce elektromotoru.

Dále již víme, že takzvaná virtuální zrcátka budou u Hondy E standardní výbavou a že předběžné rezervace už byly v některých zemích Evropy spuštěny. Sériovou produkci pro místní trh chce totiž Honda odstartovat ještě během letoška.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků