Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Japonská automobilka po kouscích zveřejňuje technické údaje svého městského elektromobilu. Teď už víme, kolik koní a točivého momentu máme od elektrického ústrojí čekat.

Honda si nedá s pomalým odhalováním technických údajů chystaného elektromobilu E pokoj, a tak nyní vyhazuje do prostoru konečně i výkonnostní hodnoty elektromotoru, který bude v městském hatchbacku pohánět zadní kola. V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme.

Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například od Opelu či Peugeotu. Možnost rychlonabíjení má ovšem Hondě E zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již rivalům vyrovnává.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Jak už byste u moderního elektromobilu čekali, také Honda bude vybavena systémem rekuperace energie z brzdění. Elektromobil tak bude v podstatě možné ovládat jen plynovým pedálem, jelikož po jeho puštění se aktivuje funkce rekuperačního brzdění a vůz začne razantně zpomalovat. Na druhou stranu, pro trochu zábavnější jízdu bude moci řidič zvolit režim Sport, který zostří reakce elektromotoru.

Dále již víme, že takzvaná virtuální zrcátka budou u Hondy E standardní výbavou a že předběžné rezervace už byly v některých zemích Evropy spuštěny. Sériovou produkci pro místní trh chce totiž Honda odstartovat ještě během letoška.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků