Před oficiální premiérou na autosalonu v Paříži nám Honda ukazuje již produkční variantu elektrifikovaného CR-V. A k dosavadním informacím přihazuje pár detailů.
O chystané hybridní verzi Hondy CR-V jsme již pár informací přinesli. Teď však japonská automobilka odhaluje její produkční specifikaci pro evropský trh, poskytuje nám několik fotek a upřesňuje některé údaje ještě před premiérou na autosalonu v Paříži.
Jak už víme, CR-V hybrid dostane atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Jemu bude sekundovat dvojice elektromotorů – jeden jakožto pohonná jednotka a druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon této soustavy čítá 135 kW (183 kW) a 315 Nm točivého momentu. Přenos síly bude zajištěn bezestupňovou CVT převodovkou.
Hybridní CR-V bude nabízeno ve variantě s pohonem předních nebo všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně u hybridu dostupné nebude.
K dostupným informacím teď Honda přidává podrobnosti o spotřebě a emisích CO2, bohužel však zatím pouze v případě staršího testovacího cyklu NEDC. Ve verzi s pohonem předních kol tak CR-V Hybrid produkuje 120 g CO2 na kilometr, přičemž dosáhne kombinované spotřeby 5,3 litru na 100 km. S pohonem všech kol potom mluvíme o hodnotách CO2 126 g/km a spotřebě 5,5 l/100 km.
Hybridní soustavu bude řídit systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu: Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.
Na přesnější hodnoty spotřeby v rámci nového testovacího cyklu WLTP si budeme muset ještě počkat. Dozvíme se je buď příští týden, kdy se CR-V Hybrid představí veřejnosti ve Francii, nebo později během uvedení na trh. K zákazníkům má novinka dorazit na začátku příštího roku.