Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

Kankunen  |  29. 09. 2018 10:17

Dvoulitr s Atkinsonem má krouťák jako 1,6. K tomu variátor a máš to nejhrůznější, co si může šofér, který rád řídí přát. Ale jsou lidi, kteří se dokážou týrat sami sebe a jízdu hybridu přizpůsobí. Taková otázka, kolik by bral takový hybrid ve firemní dodávce? Odhad 13.

Odpovědět  |   | 
komik  |  29. 09. 2018 11:10

Myslim si, ze hnaci elektromotor bude primo napojen k naprave, druhy na spojce pres variator ke spalovacimu motoru. Takze motor bude tocit generatorem a pri potrebe razantnejsi akcelerace se pres variator pripoji do prace taky. Bude to takova spise zaloha. Hlavni elektromotor bude mit dostatecny kroutak - odhaduju 250nm aby auto utahl. Otazkou je kapacita baterie - idealni by bylo aspon 7kwh aby tostacilo ciste na popojizdy po neste bez spalovaku.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 09. 2018 12:07

Už se s tím začínám smiřovat. Budeme řídit, či spíše jezdit v silničních lokomotivách. Důležitě, jako hlavní hrdina v nejnovějším americkém filmu budeme přitahovat, či odtahovat nějakou páku při rozjezdu (podprahová reklama, co fakt funguje, čím míň věk, tím víc), a to bude všechno. Všechno ostaní si to bude dělat samo, možná budeme manuálně zastavovat. The End.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 09. 2018 12:17

1. Ja neviem, ale posudzovat auto len na zaklade papierovych parametrov jednej z dvoch sucasti pohonu moze len clovek, ktory sa v autach velmi nevyzna.

2. Kazdy dobry vodic sa prisposobuje autu, ktore soferuje. Ak to nerobi, je mizerny vodic, pretoze ocividne nie je schopny modifikovat svoje spravanie tak, aby docielil, ze auto bude pracovat optimalne vzhladom na dane podmienky.

Asi nebudeme diskutovat o tom, ze napr. dnesne turbo-hybridy v F1 si od jazdca vyzaduju iny pristup ako turbomotory zo zaciatku 80.rokov, ktore mali taku turbodieru, ze jazdec musel davat plny plyn 1.5 sekundy pred tym, nez ho potreboval. Pouzil som extremny pripad, pretoze, vzhladom na tvoj prispevok, je zrejme, ze rozdiely medzi bezne dostupnymi druhmi pohonu nedokazes posudit.

Odpovědět  |   | 
db  |  02. 10. 2018 22:05

Ten spaľovák môže mať taký krútiaci moment (atkinson), lebo je tam elektromotor, ktorý ho má maximálny od nulových otáčok. Dôležitý je celkový výkon a točák. Variátor nemá žiadny hybrid (ani od Toyoty) - to je "obľúbený omyl" hybrid haterov.
Skús sa niekedy odviezť na hybridnej RAV-ke a možno budeš prekvapený, akú má silu. Spotrebu majú turbodízle nižšie iba pri extrémne vysokých rýchlostiach, vo všetkých ostatných jazdných režimoch je porovnateľný hybrid trochu alebo výraznejšie úspornejší. A podľa mňa samotná spotreba nie je hlavná/jediná výhoda hybridu.

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  29. 09. 2018 13:03

Já tomu CR-V po designové stránce pořád nepřišel na chuť. Moc moc komplikovaný předek.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  29. 09. 2018 23:59

Cele zle, ale ze uplne na pi....

Odpovědět  |   | 
XXLMasek  |  30. 09. 2018 00:49

CVT je bezesporu nejúčinnější způsob přenosu síly agregátu na kola. Dnes již běžná virtuální simulace rychlostních stupňů navozuje pocit jízdy běžným vícestupňovým automatem, dokonce lepším než DSG - bez cukání při popojíždění - viz Civic se svým virtuálním 7st. automatem CVT.
S CVT se dá jezdit jednak velice úsporně a efektivně ale i brutálně divoce. Věřím že i v nové generaci CR-V tomu tak bude.

Odpovědět  |   | 
Josef.  |  30. 09. 2018 09:08

Nejúčinnější ani omylem, při vyšších rychlostech rostou CVT rychle ztráty (ano, u měřících cyklu spotřeby to nevadí, protože se auta zatěžují minimálně). Navíc je omezená na malé motory, řekněme čtyřválce o max. točivém momentu do 400-500 Nm, víc nikdo neumí postavit. Původem je to pořád řešení vhodné do skútru a stačí se podívat jaké jsou povolené hmotnosti přívěsů u aut s CVT, třeba u tohoto HR-V je to směšných 1000kg u brzděného přívěsu, třeba Karoq s DSG a 2.0 TDI může táhnout 2000kg, tedy žádná sláva, ale pořád dvakrát tolik co HR-V. Takže s tou brutální divokostí bych byl opatrný, nabušený šestiválec nebo osmiválec by CVT roztrhal na kousíčky a vyplivl výfukem již lehce nad volnoběhem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 09. 2018 10:47

CVT uz bola v pouzita v produkcnom kamione. Nova generacia je vo vyvoji.
https://www.fleetowner.com/equipment/new-cvt-transmi... ...

30% percent aut modeloveho rocniku 2017 v USA malo CVT. Pri light trucks je to 14-15%.
https://www.energy.gov/eere/vehicles/articles/fo... ...

Ja myslim, ze vyrobcovia, ktori maju miliardy dolarov na vyvoj, vedia, co robia ;)

Odpovědět  |   | 
Josef.  |  30. 09. 2018 11:35

V kamionech se zkouší (nikoliv provozuje) úplně jiné řešení než jsou kuželová kola a článkový řetěz (ty se prostě přes 500Nm u žádného výrobce nikdy nedostaly)
https://www.fleetowner.com/equipment/look-fallbrooks... ...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 09. 2018 09:35

Jste si jistí že převodovka bude CVT ? Já myslím že řešení bude stejné jako u Toyoty a to tedy obyč nejlepší a nejspolehlivější planetová převodovka ( u Toyoty E-CVT )

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 09. 2018 10:50

Tazko povedat, polovica motoristickych novinarov je schopna napisat, ze Prius, a HSD vseobecne, pouziva CVT...

Nicmenej, z popisu v clanku nie je celkom jasne, ci to bude klasicke CVT alebo obdoba HSD eCVT.

Honda uz hybridy vyrabala (Insight, Jazz) ale jej prevodovkovy system nikdy nedokazal fungovat na urovni riesenia od Toyoty. Jeden model dokonca mal manual...

Odpovědět  |   | 
db  |  02. 10. 2018 21:58

Podľa mňa sú to bludy, lebo americká verzia tohto pohonu nemá žiadne CVT, ani prevodovku, má to zo spaľováku priamy prevod, ktorý je odpojiteľný cez spojku; na rozdiel od Toyoty tu je hlavným pohonom elektro, spaľovák sa využíva na najmä na generovanie el. energie a pri vyšších rýchlostiach sa pripojí cez stály prevod. A pochybujem, že europsky model má iné riešenie. Hlavne, že niekto ani nevie, čo to má, ale bude kritizovať.

Odpovědět  |   | 
dudo  |  02. 10. 2018 23:31

Tato stranka je cisty amaterizmus , ale neda mi nereagovat ked citam diskusiu o prevodovke. Halooo toto auto pouziva spalovaci motor ako generator elektrickej energie, tzn. nesluzi na pohon! Takze ziadna CVT prevodovka ale jednostupnova prevodovka ako u elektroauta.
Kto jazdil na autach ako VW e-up az po Teslu tak chape. Ostatne elektro auta su pohanane z baterii, Honda na to ide ako uz je jej tradiciou inaksie. Namiesto vela baterii pouziva spalovaci motor ako elektraren.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 102 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A