Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

Před oficiální premiérou na autosalonu v Paříži nám Honda ukazuje již produkční variantu elektrifikovaného CR-V. A k dosavadním informacím přihazuje pár detailů.

O chystané hybridní verzi Hondy CR-V jsme již pár informací přinesli. Teď však japonská automobilka odhaluje její produkční specifikaci pro evropský trh, poskytuje nám několik fotek a upřesňuje některé údaje ještě před premiérou na autosalonu v Paříži.

Jak už víme, CR-V hybrid dostane atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Jemu bude sekundovat dvojice elektromotorů – jeden jakožto pohonná jednotka a druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon této soustavy čítá 135 kW (183 kW) a 315 Nm točivého momentu. Přenos síly bude zajištěn bezestupňovou CVT převodovkou.

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Hybridní CR-V bude nabízeno ve variantě s pohonem předních nebo všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně u hybridu dostupné nebude.

K dostupným informacím teď Honda přidává podrobnosti o spotřebě a emisích CO2, bohužel však zatím pouze v případě staršího testovacího cyklu NEDC. Ve verzi s pohonem předních kol tak CR-V Hybrid produkuje 120 g CO2 na kilometr, přičemž dosáhne kombinované spotřeby 5,3 litru na 100 km. S pohonem všech kol potom mluvíme o hodnotách CO2 126 g/km a spotřebě 5,5 l/100 km.

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Hybridní soustavu bude řídit systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu: Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.

Na přesnější hodnoty spotřeby v rámci nového testovacího cyklu WLTP si budeme muset ještě počkat. Dozvíme se je buď příští týden, kdy se CR-V Hybrid představí veřejnosti ve Francii, nebo později během uvedení na trh. K zákazníkům má novinka dorazit na začátku příštího roku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků