Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

Před oficiální premiérou na autosalonu v Paříži nám Honda ukazuje již produkční variantu elektrifikovaného CR-V. A k dosavadním informacím přihazuje pár detailů.

O chystané hybridní verzi Hondy CR-V jsme již pár informací přinesli. Teď však japonská automobilka odhaluje její produkční specifikaci pro evropský trh, poskytuje nám několik fotek a upřesňuje některé údaje ještě před premiérou na autosalonu v Paříži.

Jak už víme, CR-V hybrid dostane atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Jemu bude sekundovat dvojice elektromotorů – jeden jakožto pohonná jednotka a druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon této soustavy čítá 135 kW (183 kW) a 315 Nm točivého momentu. Přenos síly bude zajištěn bezestupňovou CVT převodovkou.

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Hybridní CR-V bude nabízeno ve variantě s pohonem předních nebo všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně u hybridu dostupné nebude.

K dostupným informacím teď Honda přidává podrobnosti o spotřebě a emisích CO2, bohužel však zatím pouze v případě staršího testovacího cyklu NEDC. Ve verzi s pohonem předních kol tak CR-V Hybrid produkuje 120 g CO2 na kilometr, přičemž dosáhne kombinované spotřeby 5,3 litru na 100 km. S pohonem všech kol potom mluvíme o hodnotách CO2 126 g/km a spotřebě 5,5 l/100 km.

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Hybridní soustavu bude řídit systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu: Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.

Na přesnější hodnoty spotřeby v rámci nového testovacího cyklu WLTP si budeme muset ještě počkat. Dozvíme se je buď příští týden, kdy se CR-V Hybrid představí veřejnosti ve Francii, nebo později během uvedení na trh. K zákazníkům má novinka dorazit na začátku příštího roku.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 141 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků