Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

Před oficiální premiérou na autosalonu v Paříži nám Honda ukazuje již produkční variantu elektrifikovaného CR-V. A k dosavadním informacím přihazuje pár detailů.

O chystané hybridní verzi Hondy CR-V jsme již pár informací přinesli. Teď však japonská automobilka odhaluje její produkční specifikaci pro evropský trh, poskytuje nám několik fotek a upřesňuje některé údaje ještě před premiérou na autosalonu v Paříži.

Jak už víme, CR-V hybrid dostane atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Jemu bude sekundovat dvojice elektromotorů – jeden jakožto pohonná jednotka a druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon této soustavy čítá 135 kW (183 kW) a 315 Nm točivého momentu. Přenos síly bude zajištěn bezestupňovou CVT převodovkou.

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Hybridní CR-V bude nabízeno ve variantě s pohonem předních nebo všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně u hybridu dostupné nebude.

K dostupným informacím teď Honda přidává podrobnosti o spotřebě a emisích CO2, bohužel však zatím pouze v případě staršího testovacího cyklu NEDC. Ve verzi s pohonem předních kol tak CR-V Hybrid produkuje 120 g CO2 na kilometr, přičemž dosáhne kombinované spotřeby 5,3 litru na 100 km. S pohonem všech kol potom mluvíme o hodnotách CO2 126 g/km a spotřebě 5,5 l/100 km.

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Hybridní soustavu bude řídit systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu: Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.

Na přesnější hodnoty spotřeby v rámci nového testovacího cyklu WLTP si budeme muset ještě počkat. Dozvíme se je buď příští týden, kdy se CR-V Hybrid představí veřejnosti ve Francii, nebo později během uvedení na trh. K zákazníkům má novinka dorazit na začátku příštího roku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků