Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

Před oficiální premiérou na autosalonu v Paříži nám Honda ukazuje již produkční variantu elektrifikovaného CR-V. A k dosavadním informacím přihazuje pár detailů.

O chystané hybridní verzi Hondy CR-V jsme již pár informací přinesli. Teď však japonská automobilka odhaluje její produkční specifikaci pro evropský trh, poskytuje nám několik fotek a upřesňuje některé údaje ještě před premiérou na autosalonu v Paříži.

Jak už víme, CR-V hybrid dostane atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Jemu bude sekundovat dvojice elektromotorů – jeden jakožto pohonná jednotka a druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon této soustavy čítá 135 kW (183 kW) a 315 Nm točivého momentu. Přenos síly bude zajištěn bezestupňovou CVT převodovkou.

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Hybridní CR-V bude nabízeno ve variantě s pohonem předních nebo všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně u hybridu dostupné nebude.

K dostupným informacím teď Honda přidává podrobnosti o spotřebě a emisích CO2, bohužel však zatím pouze v případě staršího testovacího cyklu NEDC. Ve verzi s pohonem předních kol tak CR-V Hybrid produkuje 120 g CO2 na kilometr, přičemž dosáhne kombinované spotřeby 5,3 litru na 100 km. S pohonem všech kol potom mluvíme o hodnotách CO2 126 g/km a spotřebě 5,5 l/100 km.

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Hybridní soustavu bude řídit systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu: Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.

Na přesnější hodnoty spotřeby v rámci nového testovacího cyklu WLTP si budeme muset ještě počkat. Dozvíme se je buď příští týden, kdy se CR-V Hybrid představí veřejnosti ve Francii, nebo později během uvedení na trh. K zákazníkům má novinka dorazit na začátku příštího roku.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků