Honda ukazuje kufr Civiku Tourer, prozradila výkon chystaného Type-R

Japonská Honda na autosalonu ve Frankfurtu přislíbila nový Civic Type-R. Prezident Honda Motor Europe Manabu Nišimae prozradil, že příští ostrý Civic dostane motor o objemu 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Nejvyšší výkon? „Nejméně 280 koní.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekHonda už testuje prototypy nového Type-R na Nürburgringu

Chystaný hot-hatch značky Honda tak přistupuje ke stejné konfiguraci motoru jako Volkswagen Golf GTI nebo Ford Focus ST. Poslední Civic Type-R, poháněný dvousetkoňovým atmosférickým dvoulitrem, zmizel z evropských trhů kvůli emisním normám. 

Honda má s ostrým Civikem velké ambice. Nišimae ve Frankfurtu veřejně přislíbil, že Type-R bude nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu. Automobilka tam už testuje prototypy, ačkoliv se zahájením prodeje nepočítá dříve než v roce 2015. Dosavadním držitelem nejrychlejšího času mezi auty s předním pohonem je Renault Mégane RS Trophy s časem 8:07:97.

Racionálně smýšlející český zákazník se ale jistě víc těší na kombi Civic Tourer s rekordně velkým zavazadlovým prostorem. Auto si můžete prohlédnout ve videu, ale ještě doplníme, že s motorem 1.6 i-DTEC bude mít kombinovanou spotřebu jen 3,8 l/100 km. Tím se Honda vejde pod magickou hranici 99 g/km, která v řadě evropských zemích přináší úlevy na daních a jiná zvýhodnění.

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků