Honda tápe, šéf Takanabu Ito přiznává velké chyby

Na autosalonu v Tokiu se rozpovídal nejvyšší šéf Hondy. Zareagoval na špatné prodejní výsledky v Evropě a v USA. Přiznal, že redesign Civicu v USA se nepovedl a že závidí Nissanu model Qashqai.
Honda tápe, šéf Takanabu Ito přiznává velké chyby

(Aktualizováno) "Nissanu opravdu závidíme model Qashqai. Jak skvěle se prodává. Zabýváme se myšlenkou pustit se do výroby podobného vozu,“ řekl Takanobu Ito. Už však nedodal, kdy by se mohl potencionální rival Qashqaie objevit.

Qashqai musí být šéfům Hondy opravdu solí v očích. Tento model je klíčový pro  Nissan, hlavně on stojí za stoupajícími prodeji značky v Evropě. Stačí jeden údaj: v Evropě se za první tři čtvrtletí prodalo více Qashqaiů než všech modelů Hondy dohromady. Ten poměr byl podle JATO Dynamics 153 079 ku 105 918.

Od chvíle, kdy v závodě Nissanu v anglickém Sunderlandu sjel 5. prosince 2006 z pásů první Qashqai, tak jich zde bylo vyrobeno více než 1 milion.

Prodeje Hondy v prvních deseti měsících letošního roku spadly o 19 procent na 128 333 kusů. Má tak na trhu jen miniaturní podíl 1,1 procenta. Naproti tomu Nissanu si polepšil o 16 % - prodal 390 849 kusů a z trhu si ukousl 3,4 %.

Přitom ještě v roce 2007 se Honda hřála na výsluní. Podle ACEA prodala 311 743 automobilů a na trhu jí patřilo 1,9 %. To byl ale poslední rok, kdy byla Honda v Evropě v zisku.

Honda se nyní chystá k dramatickým změnám. „Nepovedl se redesign amerického Civicu, už příští rok proto přijdeme s novým Civicem. Musíme otočit negativní trend v Evropě. Proto chystáme i nový vůz CR-V. a také nový dieselový motor, šestnáctistovku s maximálním výkonem 120 koní. Bude produkovat méně než 100 gramů emisí CO2 na kilometr,“ řekl Ito.

Nový motor bude podle Hondy nejlehčí ve svém segmentu, jeho hmotnost bude 180 kilogramů. Vyrábět se bude ve Swindonu v Anglii.

Ito dále zmínil, že je třeba vylepšit prodeje Jazzu. "Uděláme všechno proto, abychom v Evropě opět ročně prodávali 300 000 vozů a náš podíl na trhu stoupl na 2 procenta,“ řekl Ito.

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků