Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Možná si říkáte, proč Honda prostě nepokračuje ve výrobě modelu FCX Clarity, což bylo také novátorské vodíkové auto. Jenže podle automobilky je potřeba se nadále vyvíjet a nový koncept FCV posouvá technologii využití vodíku zase o kousek dál. S palivem jednoduše nakládá ještě efektivněji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda FCV může sloužit i jako ekologická domácí elektrárna. Budete jen potřebovat kompatibilní externí napájecí zařízení

Zatímco konkurenční Toyota již představila vlastně produkční sériovou verzi svého vodíkového auta, Honda zatím prezentuje FCV jako koncept. Uvedení na trh ale ohlásila už na březen 2016, kdy by se auto mělo dostat do prodeje v domácím Japonsku. Následovat bude i USA a Evropa.

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Zajímavostí je, že Honda spolu s konceptem auta představuje i prototyp externího napájecího zařízení. Ano, to je ta podivná krabice se zásuvkami ve fotogalerii. Tohle zařízení totiž umí využít palivový článek v autě k výrobě elektřiny třeba pro domácnost, dílnu nebo cokoli jiného. Jeho výkon až 9 kW bude bohatě stačit pro celý dům.

Koncept Honda FCV využívá nově vyvinutý svazek palivových článků, který je o třetinu menší než u FCX Clarity, přitom má ale o asi 60 % větší výkon. Celkový výkon vozu přesahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Více detailních informací o voze FCV a plánech Hondy se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků