Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Možná si říkáte, proč Honda prostě nepokračuje ve výrobě modelu FCX Clarity, což bylo také novátorské vodíkové auto. Jenže podle automobilky je potřeba se nadále vyvíjet a nový koncept FCV posouvá technologii využití vodíku zase o kousek dál. S palivem jednoduše nakládá ještě efektivněji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda FCV může sloužit i jako ekologická domácí elektrárna. Budete jen potřebovat kompatibilní externí napájecí zařízení

Zatímco konkurenční Toyota již představila vlastně produkční sériovou verzi svého vodíkového auta, Honda zatím prezentuje FCV jako koncept. Uvedení na trh ale ohlásila už na březen 2016, kdy by se auto mělo dostat do prodeje v domácím Japonsku. Následovat bude i USA a Evropa.

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Zajímavostí je, že Honda spolu s konceptem auta představuje i prototyp externího napájecího zařízení. Ano, to je ta podivná krabice se zásuvkami ve fotogalerii. Tohle zařízení totiž umí využít palivový článek v autě k výrobě elektřiny třeba pro domácnost, dílnu nebo cokoli jiného. Jeho výkon až 9 kW bude bohatě stačit pro celý dům.

Koncept Honda FCV využívá nově vyvinutý svazek palivových článků, který je o třetinu menší než u FCX Clarity, přitom má ale o asi 60 % větší výkon. Celkový výkon vozu přesahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Více detailních informací o voze FCV a plánech Hondy se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků