Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Automobilky nevzdávají vývoj klasického pístového spalovacího motoru. Naopak se zdá, že se poslední dobou setkáváme se stále aktivnějším přístupem k vývoji, každou chvíli tu máme nějakou novátorskou koncepci, která míří do výroby, nebo se aspoň testuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor s proměnnou délkou zdvihu jsme tu už měli, ale motor s různou velikostí pístu a spalovací komory ještě ne. Nevíme ale, jestli se něco takového chystá do výroby

Ať už se jedná o novou generaci rotačního motoru Wankel, kterou připravuje Mazda, nebo o motory s proměnným zdvihem či motory bez klasické vačkové hřídele, výrobci hledají nové cesty, jak zvýšit efektivitu spalování klasického motoru a snížit emise. Nyní se přidává Honda, která si nechala patentovat motor s různou velikostí válců.

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Informoval o tom web AutoGuide.com a i když je samozřejmě pozadí vývoje tajné, hodně se toho dá vyčíst už tak. Motor Hondy má být kombinován s vypínáním válců, takže těch variací objemů může být hned několik, zejména pokud půjde třeba o šestiválec do V. Honda si ale systém s různou velikostí válce a tedy i různým zdvihovým objemem jednotlivých válců patentovala také na dvouválec, tříválec a čtyřválec.

Prozatím není jisté, zda se něco takového vůbec dostane do sériové výroby. Honda si tím může například jen pojistit nápad, aby jí ho „neukradla“ jiná automobilka, přitom nemusí mít hned v plánu něco takového vyrábět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků