Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Automobilky nevzdávají vývoj klasického pístového spalovacího motoru. Naopak se zdá, že se poslední dobou setkáváme se stále aktivnějším přístupem k vývoji, každou chvíli tu máme nějakou novátorskou koncepci, která míří do výroby, nebo se aspoň testuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor s proměnnou délkou zdvihu jsme tu už měli, ale motor s různou velikostí pístu a spalovací komory ještě ne. Nevíme ale, jestli se něco takového chystá do výroby

Ať už se jedná o novou generaci rotačního motoru Wankel, kterou připravuje Mazda, nebo o motory s proměnným zdvihem či motory bez klasické vačkové hřídele, výrobci hledají nové cesty, jak zvýšit efektivitu spalování klasického motoru a snížit emise. Nyní se přidává Honda, která si nechala patentovat motor s různou velikostí válců.

Zajímavosti | Video | Technika | Auta z Číny | Palivo | Ostatní značky

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Informoval o tom web AutoGuide.com a i když je samozřejmě pozadí vývoje tajné, hodně se toho dá vyčíst už tak. Motor Hondy má být kombinován s vypínáním válců, takže těch variací objemů může být hned několik, zejména pokud půjde třeba o šestiválec do V. Honda si ale systém s různou velikostí válce a tedy i různým zdvihovým objemem jednotlivých válců patentovala také na dvouválec, tříválec a čtyřválec.

Prozatím není jisté, zda se něco takového vůbec dostane do sériové výroby. Honda si tím může například jen pojistit nápad, aby jí ho „neukradla“ jiná automobilka, přitom nemusí mít hned v plánu něco takového vyrábět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků