Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Automobilky nevzdávají vývoj klasického pístového spalovacího motoru. Naopak se zdá, že se poslední dobou setkáváme se stále aktivnějším přístupem k vývoji, každou chvíli tu máme nějakou novátorskou koncepci, která míří do výroby, nebo se aspoň testuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor s proměnnou délkou zdvihu jsme tu už měli, ale motor s různou velikostí pístu a spalovací komory ještě ne. Nevíme ale, jestli se něco takového chystá do výroby

Ať už se jedná o novou generaci rotačního motoru Wankel, kterou připravuje Mazda, nebo o motory s proměnným zdvihem či motory bez klasické vačkové hřídele, výrobci hledají nové cesty, jak zvýšit efektivitu spalování klasického motoru a snížit emise. Nyní se přidává Honda, která si nechala patentovat motor s různou velikostí válců.

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Informoval o tom web AutoGuide.com a i když je samozřejmě pozadí vývoje tajné, hodně se toho dá vyčíst už tak. Motor Hondy má být kombinován s vypínáním válců, takže těch variací objemů může být hned několik, zejména pokud půjde třeba o šestiválec do V. Honda si ale systém s různou velikostí válce a tedy i různým zdvihovým objemem jednotlivých válců patentovala také na dvouválec, tříválec a čtyřválec.

Prozatím není jisté, zda se něco takového vůbec dostane do sériové výroby. Honda si tím může například jen pojistit nápad, aby jí ho „neukradla“ jiná automobilka, přitom nemusí mít hned v plánu něco takového vyrábět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků