Honda si patentovala 11stupňovou převodovku se třemi spojkami

Honda si patentovala 11stupňovou převodovku se třemi spojkami

Kolik převodových stupňů v osobním autě je to pravé ořechové? Na tom se asi neshodneme, stejně jako se na tom neshodnou ani samotné automobilky. Japonská Honda si však na konci května nechala patentovat automatickou převodovku s jedenácti rychlostními stupni a třemi spojkami. 

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba  

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba  

Cílem samozřejmě je dále snížit spotřebu motoru ve všech provozních režimech a zrychlit proces řazení. Sami si ale asi dokážete představit, jak bude takové řešení komplikované a v konečném důsledku také těžké. Snad ale inženýři od Hondy vědí, co dělají.

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

V tuto chvíli ale rozhodně není jasné, kdy se nová převodovka objeví v automobilech od Hondy. Žádost o patentovou registraci totiž automaticky neznamená, že se s jedenáctistupňovou převodovkou někdy setkáme. Dá se ale předpokládat, že v nějakém modelu by se objevit mohla - nabízí se například prémiové modely Acura určené pro americký trh.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků