Honda si patentovala 11stupňovou převodovku se třemi spojkami

Honda si patentovala 11stupňovou převodovku se třemi spojkami

Kolik převodových stupňů v osobním autě je to pravé ořechové? Na tom se asi neshodneme, stejně jako se na tom neshodnou ani samotné automobilky. Japonská Honda si však na konci května nechala patentovat automatickou převodovku s jedenácti rychlostními stupni a třemi spojkami. 

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba  

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba  

Cílem samozřejmě je dále snížit spotřebu motoru ve všech provozních režimech a zrychlit proces řazení. Sami si ale asi dokážete představit, jak bude takové řešení komplikované a v konečném důsledku také těžké. Snad ale inženýři od Hondy vědí, co dělají.

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

V tuto chvíli ale rozhodně není jasné, kdy se nová převodovka objeví v automobilech od Hondy. Žádost o patentovou registraci totiž automaticky neznamená, že se s jedenáctistupňovou převodovkou někdy setkáme. Dá se ale předpokládat, že v nějakém modelu by se objevit mohla - nabízí se například prémiové modely Acura určené pro americký trh.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků