Když přijde na emisní limity a vysoké pokuty, spolupráci najdete i tam, kde byste to možná nečekali.
Sdílení flotilových emisí začíná být stále využívanějším způsobem, jak se mohou některé automobilky vyhnout tučným pokutám za překročení stanovených limitů CO2. Další automobilkou, která má v Evropě trable se tak stává Honda. Ta nyní oznámila, že se přidává ke koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), aby využila pomoci americké Tesly.
Takzvané emisní kredity, které výrobci získávají za dodržování emisních limitů a prodej nízkoemisních vozidel, mohou být dále sdíleny, respektive prodávány ostatním automobilkám, jež nezvládají své limity splňovat. O kredity Volva tak nedávno požádal například Ford a stejná situace nyní přichází u evropské divize Hondy, která bude společně s koncernem FCA využívat této pomoci od Tesly.
Není známo, kolik Honda americkému výrobci elektromobilů zaplatila. Celý byznys se ale údajně značkám vyplácí. FCA se již mělo tímto způsobem vyhnout pokutám ve výši až dvě miliardy eur, Tesle měl však koncern za emisní kredity zaplatit řádově jen stamiliony. Jen na tomto obchodování přitom Tesla za minulý rok vydělala skoro 1,2 miliardy dolarů.
Mluvčí Hondy uvedl, že spolupráce s FCA a Teslou je dalším opatřením k nutnému udržování flotilových emisí pod současným průměrem 95 g CO2/km. Japonská značka sice postupně rozšiřuje svou nabídku elektrických a hybridních vozidel – například elektromobil Honda e nebo již výhradně hybridní Jazz – prodeje ale nejsou podle analytiku dostatečně silné, aby značka nemusela hledat další způsoby, jak se vyhnout pokutám.