Honda SCV100 Lead vs. Keeway Hurricane 50: Goliáš a David (test)

Postavili jsme proti sobě čtyřtakt o objemu 102 ccm s výkonem 5 kW a padesátku, dvoutakt s výkonem 3 kW. Rozdíl najdete skoro ve všech detailech, ale také v ceně. Je v poměru k ceně lepší malý Hurricane - David nebo větší SCV100 Lead - Goliáš? Má-li vaše dilema jméno Malý nebo velký skůtr, pak vám nabízíme několik postřehů k tématu.
Honda SCV100 Lead vs. Keeway Hurricane 50: Goliáš a David (test)
Seznam kapitol
  1. Představení: Honda SCV100 Lead a Keeway Hurricane 50
  2. Jízdní dojmy, zkušenosti a postřehy majitelů
  3. Slovo závěrem, plusy a minusy, technické informace a kompletní fotogalerie

Po srovnávacím testu Peugeot 50 Trekker vs. Derbi 50 Predator jsme byli příjemně překvapeni čteností, proto jsme neváhali, když se nám naskytla možnost dalšího testíku SCV100 Lead a Hurricane 50. Testovaný skútr Lead je modelový rok 2005, Keeway Hurricane je z roku 2003.

 

Honda SCV100 Lead

Japonský výrobce motocyklů, společnost Honda, nabízí v současné době 11 skútrů. Základní nabídku tvoří atypický Zoomer a náš testovaný Lead, dále jsou kubatury 125, 150 a 250 ccm a vlajkovou lodí této kategorie tvoří velký cestovní skútr FJS600 Silver Wing.

Honda SCV100 Lead působí spíše usedlejším dojmem. Mohutná záď s klasickými tvary, velká zadní svítilna spojená se směrovými světly připravuje jezdce na spíše luxusnější svezení. Sportovní ambice může evokovat snad jen ostře střižené přední světlo s čirou optikou a blinkry integrované v přední masce. Celkově moderní zpracování lehce kazí disky kol, působící až příliš laciným retro-dojmem. Zpracování celého biku je ovšem velice precizní, jak už je u Hondy dobrým zvykem.

 
Honda SCV100 Lead

Srdcem skútru je vzduchem chlazený, čtyřtaktní jednoválec o objemu 102 ccm. Agregát má výkon 5,1 kW (7 k) v 7 500 ot/min a maximální točivý moment 7,5 Nm v 5 500 ot/min, který se na zadní kolo přenáší pomocí automatické odstředivé spojky a variátoru. O odpružení a jízdní komfort se stará přední teleskopická vidlice se zdvihem 80 mm, vzadu je hydraulický tlumič se zdvihem 71 mm uchycen do jednoramenné kyvné vidlice.

Nízká pořizovací cena 47 500 Kč se ale podepsala u kol a brzdného systému. Desetipalcová plechová kola snižují jinak povedenou image motocyklu podobně jako bubnová brzda na obou osách.

Tip: Přečtěte si představení dvou novinek Hondy, model CBF1000 a CBR1000RR Fireblade po faceliftu.

Keeway Hurricane 50

Společnost Keeway v České republice nabízí 5 skútrů, tři padesátky: Hurricane, Focus a Matrix; a dvojici stopětadvacítek: ARN a Viva. V kategorii skútrů tvoří Hurricane 50 základ, cena nového stroje začíná na 27 600 Kč.

Po designové stránce je Hurricane velice atraktivní svým moderním střihem. Jemné křivky kontrastují s ostře řezanými prvky. Velice povedené jsou blinkry s čirým plexi. Vydařené jsou i válečné barvy "kývače", které jsou sladěny s barvami přídavného kufru na zádi. Poměrně čistě a jednoduše je zpracovaná palubní deska, na níž jsou všechny ukazatele snadno čitelné i za ostrého slunce.


Keeway Hurricane 50

Malý vzduchem chlazený dvoutaktní jednoválec o objemu 50 ccm se prodává ve dvou verzích: základní model má výkon 3 kW (4 k), ale můžete se setkat i s utlumenou variantou 1,3 kW / 1,8 k. Malý agregát spolupracuje s klasickými prvky skútrů: automatickou odstředivou spojkou a variátorem. U odpružení jsou použity také standardní komponenty, vpředu je teleskopická vidlice, vzadu je jednoramenná vidlice s hydraulickým tlumičem. Brzdný systém má vpředu malý kotouč, vzadu je buben. Za zmínku jistě stojí, že nové modely mají i ABS.

Keeway Hurricane 50 má spoustu zajímavých detailů: se zadním kufrem má celkem 4 odkládací prostory a to nepromokavou schránku nad předním světlometem, kapsičku na drobnosti pod řídítky, prostor na helmu pod sedlem a zmiňovaný kufr za sedlem. Praktický malý háček na tašku s nákupem pod řídítky ocení nejedna řidička. Další vychytávkou je startování pomocí dálkového ovladače a alarm.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení: Honda SCV100 Lead a Keeway Hurricane 50
  2. Jízdní dojmy, zkušenosti a postřehy majitelů
  3. Slovo závěrem, plusy a minusy, technické informace a kompletní fotogalerie
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků