Honda S2000 neměla mít extrémně točivý čtyřválec. Koncept měl válců pět

Honda o svém roadsteru S200 začala přemýšlet už na začátku devadesátých let. Pokud by si ale sériové verze vzala více, než jen základní proporce a prvky interiéru, byla by to škoda.

Pochybuji, že to máte jinak. Pro mě osobně je tou úplně nejpodstatnější věcí na legendárním roadsteru Honda S2000 jeho motor. Dvoulitrový čtyřválec ze sebe mohl vymáčknout úžasných 240 koňských sil jedině jednou cestou. Parafrází na Jirku Babicu by se dalo říct, že když chceš vyšší výkon, přidej objem, dej tam turbo... a nebo zvyš otáčky!

Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

Honda ukazuje produkční verzi CR-V Hybrid. Známe i nové údaje o spotřebě

A právě proto tento dvoulitr točil přes devět tisíc otáček za minutu. To vše za doprovodu řezavého zvuku a podobně hlasitého nadšení od řidiče. Přesto byl zřejmě prvotní záměr úplně jiný. Místo tohoto skvostu Japonci zamýšleli pětiválec, tedy z podstaty bručivý motor zaměřený na točivý moment v nižších otáčkách. Ovšem měl také dva litry a i jemu točivý charakter propůjčili. Vždyť točil osm tisíc.

Takovou jednotku skrýval atraktivní koncept SSM, který v roce 1995 model S2000 předznamenal. Proporce exteriéru jsou velmi podobné, jen světla jsou umístěna tak nízko, že ani tehdy by nejspíš nesplnila pravidla homologace. Z interiéry si pak sériová S2000, která přišla na svět v roce 1999, dokonce převzala několik prvků a přístrojů.

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Nakonec to asi dopadlo lépe, než byl původní záměr. Svým čtyřválcem se Honda proslavila, stejně jako přesnou manuální převodovkou. Koncept totiž měl automatickou převodovku. To z dnešního pohledu, kdy má striktně automat i BMW Z4, nezní tak zvláštně, ale v devadesátých letech se ještě jednalo o ty staré, nekonečně prokluzující měničové skříně. A to v takovém autě úplně nepotřebujete...

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků