Honda S2000: možná přijde nová generace

Atmosférických 240 koní z pouhého dvoulitru při plnění všech emisních limitů. To jsou opravdu impozantní hodnoty, které dosahuje Honda S2000, tedy vůz homologovaný pro běžný provoz a ne žádný okruhový speciál.

Přesto, že je vůz pokládán díky svému charakteru, zadnímu náhonu, nízké hmotnosti a vysokému výkonu za jeden z nejzábavnějších „levných” vozů, Honda kvůli jeho nízkým prodejům nikdy oficiálně neuvažovala o nástupci.

To vše se nyní změnilo, když vedení automobilky oznámilo, že chce pokračovat s kabrioletem a se zadním náhonem. To vše je sice příliš obecné, ale naznačuje to, že něco jako nástupce S2000 by tu mohl být.

Mohl, jenže to by automobilka nesměla dodat zbytek. Nový vůz má být mírně luxusní, výkonný, ovšem komfortní. To vše by tedy znamenalo, že S2000 v jakési podobě bude, jen nebude tak drsná jako nyní a půjde spíše o luxusní kabriolet s vyšším výkonem, který nebude dosahovat z malého dvoulitru.

Tomuto vyjádření předcházely spekulace, které dokonce hovořily o úmyslech postavit čtyřmístný kabriolet, který by konkuroval na evropském trhu německým vozům, tedy trojkovému BMW Cabrio nebo Mercedesu SLK.

Odstup od tvrdě sportovního charakteru má ovšem svou logiku, zákazníků pro S2000 není mnoho, ovšem prostor pro kabriolet s větší dávkou komfortu si najde zákazníka lépe napříč kontinenty.

Zda tedy přijde skutečný nástupce Hondy S2000, nebo půjde jen o vzdáleného příbuzného uvidíme v příštím roce, kdy chce Honda představit první studii, po které bude o rok později následovat i produkční verze.

Dle posledního rozhovoru s šéfem automobilky se ovšem dá usuzovat, že Honda S2000 zůstane svým charakterem a naladěním bez následovníka.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků