Honda S2000: možná přijde nová generace

Atmosférických 240 koní z pouhého dvoulitru při plnění všech emisních limitů. To jsou opravdu impozantní hodnoty, které dosahuje Honda S2000, tedy vůz homologovaný pro běžný provoz a ne žádný okruhový speciál.

Přesto, že je vůz pokládán díky svému charakteru, zadnímu náhonu, nízké hmotnosti a vysokému výkonu za jeden z nejzábavnějších „levných” vozů, Honda kvůli jeho nízkým prodejům nikdy oficiálně neuvažovala o nástupci.

To vše se nyní změnilo, když vedení automobilky oznámilo, že chce pokračovat s kabrioletem a se zadním náhonem. To vše je sice příliš obecné, ale naznačuje to, že něco jako nástupce S2000 by tu mohl být.

Mohl, jenže to by automobilka nesměla dodat zbytek. Nový vůz má být mírně luxusní, výkonný, ovšem komfortní. To vše by tedy znamenalo, že S2000 v jakési podobě bude, jen nebude tak drsná jako nyní a půjde spíše o luxusní kabriolet s vyšším výkonem, který nebude dosahovat z malého dvoulitru.

Tomuto vyjádření předcházely spekulace, které dokonce hovořily o úmyslech postavit čtyřmístný kabriolet, který by konkuroval na evropském trhu německým vozům, tedy trojkovému BMW Cabrio nebo Mercedesu SLK.

Odstup od tvrdě sportovního charakteru má ovšem svou logiku, zákazníků pro S2000 není mnoho, ovšem prostor pro kabriolet s větší dávkou komfortu si najde zákazníka lépe napříč kontinenty.

Zda tedy přijde skutečný nástupce Hondy S2000, nebo půjde jen o vzdáleného příbuzného uvidíme v příštím roce, kdy chce Honda představit první studii, po které bude o rok později následovat i produkční verze.

Dle posledního rozhovoru s šéfem automobilky se ovšem dá usuzovat, že Honda S2000 zůstane svým charakterem a naladěním bez následovníka.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků