Honda S2000 Club Racer: pro fanoušky

Japonská automobilka Honda představila na autosalonu v New Yorku nejnovější edici svého zábavného roadsteru S2000.

I když se Club Racer dostane do prodejů až v příštím roce, již nyní je jasné, že půjde o opravdu zajímavé nádobíčko.

Upravená Honda S2000 bude i nadále poháněná stejným motorem, tedy čtyřválcem 16V DOHC VTEC o výkonu 240 koní. Protože je edice určena jen pro americký trh, bude mít motor objem 2,2 litru. Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu na zadní kola, kde na něj bude čekat samosvorný diferenciál.

Díky zásahům do váhy vozu bylo dosaženo ideálního rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Club Racer bude stát na kolech z velmi lehké slitiny o rozměru 17" které budou obouvat pneumatiky Bridgestone Potenza RE070s.

Klubová „S2k” bude v nové úpravě lehčí, tužší a agresivnější. Celý vůz doznal takových změn, aby byly maximalizovány primární vlastnosti vozu. Základní úpravou byla redukce hmotnosti. Díky velkému použití hliníku byla hmotnot snížena o 40 kg na výsledných 1 280 kg. Vůz navíc dostal nové výztuhy, které na váze nepřidaly, ale výrazně se zvýšila tuhost karoserie.

Honda zapracovala také na novém podvozku a brzdách. Podvozek je nyní daleko sportovnější, což sice ubralo na již tak malém komfortu, ale přidalo na jízdních výkonech.

Na nich se projeví i nové aerodynamické prvky na karosérii, které dokážou zvýšit přítlak i v nižších rychlostech, což opět pomůže k dosažení lepších časů. Každý si okamžitě všimne nového velkého přítlačného křídla a také modifikovaného předního nárazníku.

Do Evropy se tato verze bohužel zřejmě nedostane, což je jistě škoda. Jde o jednu z nejortodoxnějších Hond posledních let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda S2000 Club Racer


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků