Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho známého nemá mnoho společného, ale přesto se jedná o impozantní počin.

Zatímco Bugatti Veyron potřeboval k podobné metě šestnáctiválec, na této Hondě pracoval stejný počet lidí – šestnáct. Ti vzali motor z malého roadsteru S660, který má v sériové verzi pouhých 64 koňských sil a zdvihový objem 660 ccm. Tento agregát inženýři vyladili na 200 koní. Čekali jste vzhledem k dosažené rychlosti vyšší výkon? To jen dokazuje, že tento speciál je především aerodynamickým cvičením.

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Po několika testech v Japonsku byl S-Dream převezen na slavnou solnou pláž v Bonneville a zúčastnila se zdejšího Týdnu rychlosti. Rekordních 227.776 mil za hodinu, které v třídě pro přeplňované motory od 500ccm do 750ccm vůz pokořil již první den. Nejvyšší rychlost 266 mil za hodinu, tedy 428 kilometrů v hodině, vůz již nedokázal zopakovat. To je však podmínku k zápisu rekordu v rámci třídy. Rekordní zápis je tedy o něco pomalejší, činí však stále úctyhodných 421 kilometrů v hodině.

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Speciál S-Dream se zároveň stal nejrychlejším vozem Honda v historii. Překonal tak i speciál Formule 1 stejné značky, který prvenství v rámci japonské automobilky držel od Bonnevillského Týdnu rychlosti rokun 2006. Monopost zde tehdy uháněl rychlostí 397 kilometrů v hodině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků