Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho známého nemá mnoho společného, ale přesto se jedná o impozantní počin.

Zatímco Bugatti Veyron potřeboval k podobné metě šestnáctiválec, na této Hondě pracoval stejný počet lidí – šestnáct. Ti vzali motor z malého roadsteru S660, který má v sériové verzi pouhých 64 koňských sil a zdvihový objem 660 ccm. Tento agregát inženýři vyladili na 200 koní. Čekali jste vzhledem k dosažené rychlosti vyšší výkon? To jen dokazuje, že tento speciál je především aerodynamickým cvičením.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Hatchbacky | Honda | Honda Civic

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Po několika testech v Japonsku byl S-Dream převezen na slavnou solnou pláž v Bonneville a zúčastnila se zdejšího Týdnu rychlosti. Rekordních 227.776 mil za hodinu, které v třídě pro přeplňované motory od 500ccm do 750ccm vůz pokořil již první den. Nejvyšší rychlost 266 mil za hodinu, tedy 428 kilometrů v hodině, vůz již nedokázal zopakovat. To je však podmínku k zápisu rekordu v rámci třídy. Rekordní zápis je tedy o něco pomalejší, činí však stále úctyhodných 421 kilometrů v hodině.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Honda

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Speciál S-Dream se zároveň stal nejrychlejším vozem Honda v historii. Překonal tak i speciál Formule 1 stejné značky, který prvenství v rámci japonské automobilky držel od Bonnevillského Týdnu rychlosti rokun 2006. Monopost zde tehdy uháněl rychlostí 397 kilometrů v hodině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků