Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho známého nemá mnoho společného, ale přesto se jedná o impozantní počin.

Zatímco Bugatti Veyron potřeboval k podobné metě šestnáctiválec, na této Hondě pracoval stejný počet lidí – šestnáct. Ti vzali motor z malého roadsteru S660, který má v sériové verzi pouhých 64 koňských sil a zdvihový objem 660 ccm. Tento agregát inženýři vyladili na 200 koní. Čekali jste vzhledem k dosažené rychlosti vyšší výkon? To jen dokazuje, že tento speciál je především aerodynamickým cvičením.

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Po několika testech v Japonsku byl S-Dream převezen na slavnou solnou pláž v Bonneville a zúčastnila se zdejšího Týdnu rychlosti. Rekordních 227.776 mil za hodinu, které v třídě pro přeplňované motory od 500ccm do 750ccm vůz pokořil již první den. Nejvyšší rychlost 266 mil za hodinu, tedy 428 kilometrů v hodině, vůz již nedokázal zopakovat. To je však podmínku k zápisu rekordu v rámci třídy. Rekordní zápis je tedy o něco pomalejší, činí však stále úctyhodných 421 kilometrů v hodině.

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Speciál S-Dream se zároveň stal nejrychlejším vozem Honda v historii. Překonal tak i speciál Formule 1 stejné značky, který prvenství v rámci japonské automobilky držel od Bonnevillského Týdnu rychlosti rokun 2006. Monopost zde tehdy uháněl rychlostí 397 kilometrů v hodině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků