Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho známého nemá mnoho společného, ale přesto se jedná o impozantní počin.

Zatímco Bugatti Veyron potřeboval k podobné metě šestnáctiválec, na této Hondě pracoval stejný počet lidí – šestnáct. Ti vzali motor z malého roadsteru S660, který má v sériové verzi pouhých 64 koňských sil a zdvihový objem 660 ccm. Tento agregát inženýři vyladili na 200 koní. Čekali jste vzhledem k dosažené rychlosti vyšší výkon? To jen dokazuje, že tento speciál je především aerodynamickým cvičením.

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Po několika testech v Japonsku byl S-Dream převezen na slavnou solnou pláž v Bonneville a zúčastnila se zdejšího Týdnu rychlosti. Rekordních 227.776 mil za hodinu, které v třídě pro přeplňované motory od 500ccm do 750ccm vůz pokořil již první den. Nejvyšší rychlost 266 mil za hodinu, tedy 428 kilometrů v hodině, vůz již nedokázal zopakovat. To je však podmínku k zápisu rekordu v rámci třídy. Rekordní zápis je tedy o něco pomalejší, činí však stále úctyhodných 421 kilometrů v hodině.

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Speciál S-Dream se zároveň stal nejrychlejším vozem Honda v historii. Překonal tak i speciál Formule 1 stejné značky, který prvenství v rámci japonské automobilky držel od Bonnevillského Týdnu rychlosti rokun 2006. Monopost zde tehdy uháněl rychlostí 397 kilometrů v hodině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků