Honda ruší hybridy a vyzkouší naftu

Japonská automobilka Honda ukončila výrobu hybridního modelu Accord a v nabídce tak zůstane jediný „zelený” model a to Civic hybrid. Na tomto kroku by nebylo příliš zajímavého, nebýt plánů Hondy v oblasti pohonů.

Jelikož se Hondě nepodařilo prosadit s hybridními modely tak jako Toyotě, zkusí to s naftou. O tom, že připravuje velmi čistý naftový agregát, který bude určen jak pro Evropu, tak pro konzervativní a „zelené” Spojené státy, jsme již několikrát informovali.

Jenže Honda se chce s naftou prosadit i na dalším nenaftovém trhu. A to rovnou na tom domácím v Japonsku. Země, kde naftu najít v osobním voze je jako hledat jehlu v kupce sena, to určitě nebude zrovna jednoduché.

V současnosti se na tamním trhu v podstatě ani nenabízí žádný model s moderním naftovým agregátem a jedinou současnou vlaštovkou je Mercedes, který zkouší uspět s modelem E 320 CDI.

Honda chce ovšem vsadit na ekologičnost a hlavně finanční úsporu provozních nákladů. Zda to ovšem bude stačit k úspěchu v zemi otáčkám zaslíbené, uvidíme přinejlepším za pár let.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků