Honda řekla nahlas o elektromobilitě to, co si ostatní jenom myslí. Čeští řidiči jistě budou souhlasit

32 komentářů

Vasut
8. července • 15:56

Tak ze bychom se ohledne EV slepe vetve zeptali ve VW nebo primo v jejich tovarne v Emdenu ? Samozrejme infrastrukyura je naprosto zoufala a jakmile zmizi pobidky v zapadni evrope tak neni co prodavat.Par nadsencu s Teslou coz rozhodne neni mainstream si muze rikat co chce.

i20
18. května • 22:07

Mám nového přítele. Zítra jdeme spolu do kina 🥰😘🥰😘

Palino
18. května • 23:40

😘

josephko
18. května • 18:06

Vyhlášení Hondy je komické nejméně ze 2 důvodů.
1. Vyrobila prodejní elektrický propadák, a tak se to snaží všelijak zdůvodnit... Bylo to jasné hned od začátku. Bylo to malé a drahé. Kdo si to asi měl kupovat?
2. Ještě lepší je konstatování, že je třeba počkat 10-15 let, až se vše vylepší. No jo, jenže kdyby takhle přemýšleli všichni, tak bychom se zlepšení technologie elektromobilů nedočkali nikdy. V šuplíku nebo skladech by ta technologie jaksi sama nedozrála... 😀

Barrichello
18. května • 14:23

Opět to tady vypadá na virtuální sraz eletropomatenců ve složení Radek Štastný, Michael Kříž, Petr Svetr a další aspoštolové skvělé sluníčkové eko-budoucnosti.

Moik
18. května • 10:22

Mám dvě možnosti, koupit si za 500 i30 fastback s rozumnou výbavou a otorem 1.5t se spotřebou 5,5 nebo Civic za 800 2.0hybrid se spotřebou 5 - 5,5 nebo Corollu za 900 se stejnou spotřebou. Jako fakt někdo dneska vidí rozdíl mezi Civic,Corolla,i30? Honda zaspala a hybridy ji nevytrhnout, zdá se že s poslední generací mildhybridů nebo i benzíňáků (Octavia 1.5 jezdí taky za 5,5) nemají ty hybridy už místo. Diesel si dnes už asi koupí fakt obchoďák, takže nakonec zbývá EV. A Honde E není špatný koncept..jen ta cena.

Puma
18. července • 15:36

1,5 turbo benzin za 5,5l leda tak v eko režimu s velmi lehkou nohou meziměsto. Dej tomu z 60% město a ses na 7l / 100 Km. Mild hybrid umí kombi okolo 5l. Měl sem na dva dny Arkanu E-tech hybrid (ne do zásuvky) a bez použití eko režimu a při běžné úrovni rekuperace jsem se úplně v klidu dostal na 4,5l / 100 km (cca 40% město a 60% mezimesto), o tom si muže čistě ICE nechat jen zdát. Vím o čem mluvím, mám 1,33 TCe 117 kW v Megane a dlouhodobě lehce pod 7l / 100 km, ale je fakt, ze nejsem eko jezdec.

Tak je to
18. května • 12:04

Nemáš, Civic nelze objednat.

Skřetík
17. května • 23:55

Ta prohlášení o potřebě mít wallbox a FVE jsou fajn, ale aby se dalo nabíjet, musí tam to auto přes den stát. Jasně, matw

pse
18. května • 6:34

Ve vysledku je to jedno kde auto stoji. Vzdy se musi kazdy okamzik vyroba rovnat spotrebe, jestli se z meho solaru bude zivit spotreba souseda nebo fabrika je jedno, pokud to sit zvladne prenest. Ta je u nas v dobré stavu, jen je potreba upravit kapacity trafacek protoze nekde to je limit.
Auto se da nabijet v noci, kdy neni spotreba a cena tudiz klesa.
Pokud by to pro firmy v energetice nebylo zajimave nebudou virtualni baterie nabizet.

Skřetík
17. května • 23:59

... Máte i akumulátor, jenže z běžného 10.5 kWh (tedy využitelných cca 8.5 kWh) nabijete tak phev, ne elektromobil.Jasně, soused třeba elektromobil má, nabíjí přes den - ale jen zaveze ráno děti 1 km do školy, a pak dělá z domu.

Pavel Horký
17. května • 19:19

Tak nevím čemu věřit. V dnešním článku čtu, že Honda kritizuje elektromobilitu. OK. Včera jsem zase četl, že Honda končí se sekačkami na trávu se spalovacími motory. Protože benzin. Lepší asi ty plky vůbec nečíst a nechat to koňovi. Ten má větší hlavu.

J
17. května • 20:43

V USA snad. Ale ráda jiných firem přes na akumulátory. Výměnné.

Poslední Skaut
17. května • 20:36

Nechat to koňovi? To myslíte vážně?? Vždyť už za 12 let přijde apokalypsa a do té doby musíme co nejvíc urážet lidi s rozdílným názorem! :D

.
17. května • 18:53

Kecy v kleci, Honda prostě v EV těžce zachrápala a stejně tak v PHEV, vždyť dodnes žádný nenabízí zatímco ostatní automobilky mají PHEV už roky. Podstatné je aby automobilka uměla nabídnout všechno, klasické spalováky bez elektroserepetiček, PHEV i EV a ať má každý možnost si vybrat.

J
17. května • 20:42

Honda byla v hybridech mezi prvními na světě. Akorát pluginy odmítla, protože zjistila, že je stejně skoro nikdo nenabízí že sítě. To jsou fakta.

.
18. května • 9:33

To jsou marketingové pohádky, první hybrid na světě nabízel Ferda Porsche v době, kdy Honda ani neexistovala. Honda dnes nabízí jenom hybridy, které vyhovují pouze uzoučké skupince lidí a proto jí většina zákazníků v EU řekla pá pá a prodeje zde mají zcela tragické. Kdyby byli schopni nabízet celé spektrum pohonů, tak si jistě místo na slunci najdou, takhle dobrovolně nechávají místo na trhu třeba Korejcům a v blízké době i Číňanům.

Poslední Skaut
17. května • 20:35

Korporace a jejich prohlášení kvůli akcionářům... Vymyslí cokoliv, aby obhájili svůj současný stav a případné problémy.
Nevím sice co se přesně honí v hlavách lidí v Hondě a jestli jsou pravdivá jejich prohlášení, ale v korporacích pracuji většinu života a vím jak moc dokáží být prohlášení v rozporu s faktickým stavem.

Bude dobře
17. května • 18:05

Co tak čtu, v Africe jsou regulérní závody mezi Čínou - (USA + EU + Austrálie) na těžbu nerostů, dopravu, zpracování. Vše se dalo do pohybu tak, aby elektromobilita mohla přijít. Změnil jsem názor, už nejsem skeptit, zvládnout to půjde. Není nic co by znamenalo nepřekonatelný problém. EV je kšeft budoucnosti, proto do toho Čína tak šlápla. My musíme zrychlit, abychom drželi tempo, jinak jsme v háji a celý sektor elektrické přepravy a uchovávání energie nám nenávratně uteče.

Gouda
17. května • 17:11

I kdyby v budoucnosti existovaly surovinové a zpracovatelské kapacity k výrobě drahých částí elektrických bateriových aut, problém s nedostatečnou infrastrukturou je hlava 22. Infrastrukturu totiž nikdo stavět nebude - není za co a není proč. Tam, kde lidé nakoupili mnoho bateriových elektromobilů (Norsko, části Nizozemí) místy kolabují uliční elektrické sítě, protože je na to nikdo nepřipravil.
Globální problém to ale není, kvůli omezením na straně surovin a jejich zpracování nehrozí, že by bateriové elektromobily v blízké budoucnosti získaly většinový podíl na trhu.

Jaroslav
18. května • 8:49

Ted se vratil kamarad z Norska uzasna zeme plna elektroaut zejmena Tesel 👍

Peppa
17. května • 20:55

Klasická lež, nic nekolabuje.

Poslední Skaut
17. května • 20:30

Máte pro svá tvrzení o nedostatku surovin nějaké podklady, studie, zprávy (mimo šílenců z autofóra), které bych si mohl přečíst? Pošlete mi to prosím? Já jsem to hledal a nic jsem neašel.
Děkuji.
A co se týče infrastruktury pro nabíjení - všiml jste si, že nabíjecí infrastrukturu staví jak v ČR, tak v EU, ale i v USA?
A k Norsku a Nizozemí - přechod na elektromobilitu má být postupný a pro to je zákaz prodeje spalovacích aut nejen v EU naplánován až na rok 2035. Nicméně ukazuje se, že i když se to zbytečně urychlí, tak se to dá zvládnout. Pokud to v Norsku a Holandsku zvládli tak rychle, tak my to za 12 let také zvládneme.

Mil
17. května • 16:37

Autor článku se zřejmě spletl, protože Honda si stojí za svými plnými hybridy a plug in ani nenabízí.

Mariuss
17. května • 16:00

Dovolim si nesouhlasit: mame doma Teslu Model Y a BMW 530e (tedy plug-in hybrid). Zatimco zivot s Teslou si dovedu predstavit i bez vlastniho parkovaciho mista s nabijeckou, plug-in hybrid bez nabijeni doma a idealne i v praci nedava vubec smysl - na elektrinu skoro nikam nedojede (rekord mam 50km, vetsinou ale spis 35km a v zime i pod 30km), nabijeni je super pomale, takze ani nehledam nabijecky u restauraci nebo obchodnich domu a pri jizde na benzin sebou zbytecne taham tezke baterie, coz zvysuje spotrebu. A to navic nemluvim o tom, ze je kvuli baterkam skoro nepouzitelny kufr, zmensena nadrz na benzin, takze ani ve spalovacim modu neni dojezd nejak uzasny a navic pri jizde na elektrinu je auto neskutecne pomale. U nas plug-ina uz nikdy...

Petr
19. května • 17:43

Drahá zkušenost :-(

Franta
18. května • 21:53

Lépe bych to asi nenapsal. 😎👌👍👍👍
Mám EV i3S již 2 roky. Naprostá pecka. Rutinní cesty každý den 30 km práce jinak i cesty ČR Rakousko, Polsko Slovensko atd. To auto je naprostá střela. Po cca 150 km na cestě 12 minut dobíju dám kafe a valíme dál. Jinak doma v noci v NT jednou za 14 dní. Naprostý nesmysl mít v autě ještě spalovák. A debilní keci čurá.ů v práci co jen závidí a jezdí šrotem f tédéíčku už ani neposlouchám. Co bych doplnil k plugin
..... je i mnoho lidí co si koupilo plugin h. jen proto, že mají strach z dojezdu atd.
V reálu pak jedí 90% cest na malou baterečku a doma neustále dobíjí v noci a SPALOVÁK je jim na obtíž. A při dlouhé cestě naopak jen vozí baterie a elektromotor. Každý s kým jsem mluvil, tak říká, že už by znovu šli rovnou do čistého elektromobilů. Nemluvě o nákladech za servis kdy u plugin h. jezdíte na údržbu všeho kolem spalováku.

Jaroslav
18. května • 8:47

Presne jak rikate plugin je slepa vetev. Mam Teslu S a Y jsou to uzasne auta, zadny servis zadne otravne jezdeni na benzinku. Dobijeni neresim neustale nabito a cestovani po Evrope je uzasna vec 900 km dve zastavky na dobijeni vzdy mimo hlavni proud benzinek. Vzdy u dalnice u restaurace, hotelu kde je malo lidi. Plugin dobijite neuveritelne dlouho a dojezd 30-50 km je nedostatecny navic vyhoda koncepce elektro auta a spouste mista a dva kufry tady padá a stsle musite na servis a menit oleje atd

Ginter
18. května • 9:35

Přesně tak. Honda prostě zaspala a hledá výmluvy. Tesla má jednoduše obrovský technologický náskok a že nejde nebo nebude možné nabíjet jsou jen bláboly neználků dané problematiky.

emkejx
18. května • 12:32

to je mozne, ale ak by sme mali od zajtra mat rovnaky pocet EV ako spalovakov a teda spalovaky by zrazu zmizli. kde by sme nabijali a hlavne potiahli by to nabijanie jestvujuce elektrarne?

Franta
18. května • 22:03

Tyhle vohraný žvásty. To už je fakt zoufalost. Chlapče a zapomněl jsi na prodlužovačky v panelácích.😆😆😆😆😆😆😆👍Jen pro tvou představu ty elektrárno. 1.
V ČR i jinde v Evropě 90% EV aut si lidé nabíjí ze sluníčka doma ze střechy kdo má vlastní dům. Tuto FTV elektrárnu má dnes již každý 5 barák v ČR. Lidé v panelácím si dobijí u stojanů.2. Asi 80% uživatelů svůj El vůz nabíjí v noci v nízkém tarifu kdy je přebytek výroby energie a minimální spotřeba.(kdo má rodinný dům)3.
Nabíjení aut není v jeden moment všichni. Jestli nejsi kretén, tak to pochopíš. Celá republika také netankuje v jeden moment. Ani na netankují každý den. Ani netankují u paneláků.
Já své EV nabíjím 3 h jednou za 14 dní a to doma v noci z 380V zásuvky. Na cestách pouze pokud potřebuji při dlouhých cestách.

Zlobr
18. května • 19:23

Kdyby hovno bylo cukr, srali bysme do kafe… no nic to jsem odbocil.
Odpoved je ano, potiahli. Kdyby vsechna spalovaci auta v CR byla na baterky, spotreba el. energie by stoupla o 20%, coz je mimichodem stejna porce energie, jakou CR exportuje za hranice.

Doporučujeme

Články odjinud