Po zkušenostech nasbíraných s modelem Clarity Fuel Cell hodlá v příštím roce uvést na japonský a severoamerický trh vodíkový ekvivalent Hondy CR-V. Zdroj: Wheelsage

Po zkušenostech nasbíraných s modelem Clarity Fuel Cell hodlá v příštím roce uvést na japonský a severoamerický trh vodíkový ekvivalent Hondy CR-V. | Zdroj: Wheelsage

Postupným vývojem chce Honda v roce 2030 dosáhnout cenové hladiny běžného dieselu při dalším zdvojnásobení životnosti.

Postupným vývojem chce Honda v roce 2030 dosáhnout cenové hladiny běžného dieselu při dalším zdvojnásobení životnosti.

Nízký počet tankovacích míst řeší integrace plug-in technologie, takže majitelé budou moci své vozy nabíjet doma nebo v práci.

Nízký počet tankovacích míst řeší integrace plug-in technologie, takže majitelé budou moci své vozy nabíjet doma nebo v práci.

Masivní rozvoj však nezůstane pouze u osobních vozů. Zdroj: Honda

Masivní rozvoj však nezůstane pouze u osobních vozů. | Zdroj: Honda

Po zkušenostech nasbíraných s modelem Clarity Fuel Cell hodlá v příštím roce uvést na japonský a severoamerický trh vodíkový ekvivalent Hondy CR-V. Zdroj: Wheelsage
Postupným vývojem chce Honda v roce 2030 dosáhnout cenové hladiny běžného dieselu při dalším zdvojnásobení životnosti.
Nízký počet tankovacích míst řeší integrace plug-in technologie, takže majitelé budou moci své vozy nabíjet doma nebo v práci.
6
Fotogalerie

Honda prozradila více o vodíkovém CR-V. Bude stát jako diesel a vydrží vám 32 let!

Chystaný crossover s vodíkovým článkem nabírá konkrétní obrysy. Pokud Honda dodrží sliby, půjde o revoluci.

Japonská automobilka nedávno oznámila průlom v technice palivových článků, které hodlá nabídnout zákazníkům již v příštím roce v crossoveru na bázi CR-V. Nejprve se bude jednat o japonský a severoamerický trh, vůz bude mít vedle vodíkového pohonu také baterii nabíjenou díky plug-in systému. Technické řešení vyvíjí ve spolupráci s General Motors, údajně má stát o dvě třetiny méně než palivový článek v modelu Clarity, při dvojnásobné životnosti.

Koncem současného desetiletí má následovat zdokonalená verze, která cenu nyní teprve chystaného pohonu srazí o další polovinu a opět zdvojnásobí životnost. Pokud se budeme bavit konkrétně, očekávaná živostnost modelu Clarity bez technických problémů je 8 let nebo 160.000 kilometrů. Vynásobíme-li tyto hodnoty čtyřikrát, dostáváme se na 32 let a 640.000 kilometrů. U moderních a technicky složitých aut jde o závratnou hodnotu.

Nyní známe další technické detaily. Zásobníky na vodík budou ve vozidle dva – jeden pod zadními sedačkami, další nad a lehce před přední nápravou. Hnací ústrojí pod středovým tunelem nahradí inteligentní pohonná jednotka, v níž bude integrována trakční baterie, řídicí elektronika a měnič napětí. Díky plug-in ústrojí bude možné vůz nabíjet doma nebo na veřejných stanicích a snížit tak závislost na zatím řídké infrastruktuře plnicích stanic na vodík.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud