Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

27 komentářů (27 nových)

Kuk Vykuk
20. února 2019 • 15:19

Krysy opuštějí potápějící se loď. B-]

Assasin
20. února 2019 • 12:50

Žádná škoda. Vlastnil jsem modely vyrobené jak v UK, tak v Japonsku a kvalita z ostrovů byla vážně tristní.

Mirek
19. února 2019 • 20:02

tak těch lidí, co budou hledat práci, bude asi podstatně více, než 3500. Již i redaktorům v tv došlo, že na Hondu byly navázány další firmy, které zaměstnávají několikanásobek počtu zaměstnanců firmy Honda, a těch se to dotkne také.

Sir_CHerokee
19. února 2019 • 14:44

Mayová a spol. potopí celou Británii. Doufám, že si tuto hovadinu uvědomí všichni czexitáři, je to lekce. Jednotlivé státy dnes nemají žádnou sílu. Je třeba spolupracovat.

kolkyno
20. února 2019 • 8:37

je to zle akceptovat to - globalizaciu, ale napr v pripade komunikacie napr CR vs USA je mensia sanca na uspech v prospech CR nez USA, na urovni EU vs USA je uspech pri rokovani sanca vacsia. to je ako priklad. Hoc Trumpik je nevyspytatelny od buduceho roka tam aj tak nebude... btw Britania je ako potapajuci sa Titanic ale bez modreho diamantu B-]

bzzz
19. února 2019 • 14:59

Mayova podedila kybl sracek po hloupem/zbabelem Cameronovi a o Brexitu rozhodla zmanipulovana masa prumernaku a nacionalistu. Nerespektovani/zpochybneni referenda v tradicni zemi jako UK by se mohlo v budoucnu krute vymstit (precedens). Holka se snazila dohodnout s EU, ale nacionaliste a populiste, kterym je jedno, zda-li UK v EU zustane ci ne resp jak odejde, ji vsechny snahy sabotuji. Odpiskali by i best off deal, pokud by se nemeli dostat k moci/korytku.

older
19. února 2019 • 15:17

Přesně. Cameron je bezpochyby největší viník. Za cenu vítězství v posledních volbách, slíbil referendum o vystoupení VB z EU bez toho, aby měl představu o tom co může následovat.

sezamovy hadron
19. února 2019 • 15:56

Proc by mel byt vinikem nekdo, kdo dal prostor obcanum vyjadrit nazor? Byl to snad on, kdo zasel v britskych obcanech tu nespokojenost s EU? Byl to snad on, kdo ostentativne prehlizel co se v Britanii deje? Byl to snad on, kdo jim v masivni kampani za vystoupeni tak neomalene lhal?Domnivam se, ze ne. Dokonce bych rekl, ze politicke zrizeni, v nemz je umozneno pouze takove referendum, ktere dopadne dle potreb elit, vubec nelze nazyvat demokracii. To bychom totiz museli nazvat dekomokracii tez eru socialismu, coz je mi dosti proti srsti. I tehdy prece probihaly "svobodne" volby z kandidatu vybranych komunistickou stranu.

neodborník
19. února 2019 • 21:00

S tímhle slovníkem byste hnedle mohl do nějakého parlamentu za stranu uřvaných tlučhubů. Nebo afektovaná hysterka ? ..... no tak to zkusili demonstrativně se trhnout a teď si mohou trhnout. Nebo žeby demonstrativní sebevražda ? Taky možnost. Vyměnit elity za jelita, to se vyplatí ....nechat se demokraticky navést krysaři. Vokecáváte, vokecáváte, a přitom je to akorát tak na ručník, mokrý na hlavu a potom do ringu.

Sir_CHerokee
19. února 2019 • 18:29

Proto píšu, že za to mohou oba. I Mayová. Nebyli dost důvěryhodní, aby lidem vysvětlili, co to ponese. Ti, co volili brexit, přijdou o práci jako první. Dnes už toho hořce litují. Pravda vyšla najevo, brexitáři už žijí často mimo GB dokonce. Možná by přece jen poučená společnost měla dostat druhou šanci vyjádřit se, tentokrát fundovaně. No a pro všechny ostatní separatisty je to lekce. Dnes už u nás o vystoupení může mluvit jen pátá ruská kolona..

kolkyno
19. února 2019 • 12:44

ak uz aj odidu z GB a teda aj EU... nahradne diely pre automobily Honda v EU niekto vyraba, zrejme neoriginalne ano, ale tak celkovo ci bude ich dostatok a hlavne teda za ake prachy. Predpokladam ze tie made in japan od Hondy budu mat letenkovy a palivovy priplatok ;-) No jo, tak teda kupujte tie nove CRV-cka!

sezamovy hadron
19. února 2019 • 12:48

Jiste se vyplatit poridit Kodiak. ;-) Ceny nahradnich dilu na nej jsou mozna i vyssi, lec neni v nich zapocitan letenkovy a palivovy priplatek. A o tom to prece je. B-]

kolkyno
19. února 2019 • 13:00

to uz o par centov lacnejsi je Tarraco... a myslim ze aj zaujimavejsi dizajn... Kodiak len RS, ale potom zase Cupra....

Ales Beseda
19. února 2019 • 12:09

Ano, Japonci to řeknou diplomaticky, tedy zjevný důvod (brexit) prostě v oficiálním oznámení vynechají. Další zjevný důvod, tedy celní unii mezi EU a Japonskem vynechají také a zůstanou jen obligátní technické důvody. Bravo, Japonsko. Co dodat? Loď jménem UK jde ke dnu a cestující spěšně nastupují do záchraných člunů. Zde je jejich dosavadní seznam:Sony
Dyson
Panasonic
Lloyds
Unilever
Goldman Sachs
Barclays
Airbus
Flybmi
P&O
HSBC
JP Morgan
UBS
Ford
Hitachi
Toshiba
AXA
Honda
Moneygram
Philips
European Banking Authority
European Medicines Agency
Bank of Americahttps://twitter.com/JamesMelville/status/1097... ...
Další budou následovat. :-/

Q
19. února 2019 • 14:09

Honda je jiny pripad. Prodeje v Evrope ji klesly za poslednich 10 let na polovinu. Tovarna jede jen na polovinu kapacity, coz je neefektivni. Brexit rozhodnuti mozna o par mesicu ci let uspisil, ale sam o sobe za to nemuze. V Turecku brexit neni a Honda to tam taky bali.

E15
19. února 2019 • 18:48

myslím, že všechny 3 výše zmíněné důvody (Brexit, bezcelní unie EU/Japonsko a malé využití výrobních kapacit) jsou relevantní.

Q
19. února 2019 • 14:09

Honda je jiny pripad. Prodeje v Evrope ji klesly za poslednich 10 let na polovinu. Tovarna jede jen na polovinu kapacity, coz je neefektivni. Brexit rozhodnuti mozna o par mesicu ci let uspisil, ale sam o sobe za to nemuze. V Turecku brexit neni a Honda to tam taky bali.

sezamovy hadron
19. února 2019 • 12:46

Obyvatele ostrovu to nyni nemaji prilis zavidenihodne. Aby denne vztavali s obavami o sve zamestnani a prijmy. Nic moc ...Podle meho, ta nejistota veci budoucich Vas seznam jeste nadale rozsiri. Nelze se tomu ovsem divit, protoze prave stabilita politickeho a podnikatelskeho prostredi Britanie byla jeji velice silnou devizou.

older
19. února 2019 • 11:38

...s brexitem nemá ukončení nic společného.......a mě narostou třetí zuby....:-))

bzzz
19. února 2019 • 12:04

EU a Japonsko loni podepsali dohodu o volnem obchodu, vetsina cel padla, sjednocuji se nektere normy mimojine zjednodusujici vzajemny obchod a certifikaci vyrobku.

older
19. února 2019 • 15:00

S volným obchodem padlo 10% clo které, když VB byla součástí EU nemusela Honda platit. To je ale nic moc úspora, když budou muset teď dovážet Civic z Japonska. Doufám, že to mají dobře spočítané....;-)

Mirek
19. února 2019 • 19:58

Jistě to mají dobře spočítané. Je třeba si uvědomit, že auta z VB budou zatížená clem a clo na auta z Japonska za měsíc padne. Takže to s brexitem má společné to, že se vyplatí auta dovážet z Japonska a navíc podpoří svou zaměstnanost. Je dobré vědět, že námořní doprava je stále levná záležitost.

Petr
19. února 2019 • 21:47

No když není clo mezi EU a Japonskem, tak nechápu, proč by mělo být clo mezi EU a Británií - jedině že by soudruzi z Bruselu dělali schválnosti

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
20. února 2019 • 6:08

EU s Japonskem udělali dohodu, VB nic takového nemá a odchází z EU.

sezamovy hadron
19. února 2019 • 12:40

Take mam silne podezreni, ze Honda nema chut sdelit skutecne duvody tohoto rozhodnuti. Ano, brexit a ta celni dohoda se zcela jiste nabizeji jako mozne duvody.Napada mne ovsem jeste jista spekulace: O prave probihajici kauze velkych problemu noveho 1.5 litroveho benzinoveho turbo motoru zrejme vetsina mistnich diskuteru jiz vi. Myslim, ze neni vubec tezke predstavit si, ze velmi posramocena povest a naklady na dodatecne opravy mohou Hondu hodne poskodit. Prilis to nesleduji, ovsem pokud je mi znamo, Honda stale nerekla, v cem problem vezi. Osobne to tipuji na konstrukcni chybu a nebo nejaky systemovy problem ve vyrobe. Pokud by se jednalo prave o ten vyrobni problem, je otazkou jak moc za nej muze dany vyrobni zavod a zda by k tomu problemu doslo, pokud by se motor vyrabel v Japonsku.Osobne, jako potencialni zakaznik, vnimam stazeni vyroby zpet do Japonska jako krok spravnym smerem. Nemyslim, ze by tim kvalita a spolehlivost vozu jakkoliv utrpela. A pokud jeste k tomu zminena celni dohoda zajisti, ze ceny nevzrostou, muze to i nekoho primet o Honde realne uvazovat.

Jan
19. února 2019 • 21:19

Honda tohle pohnojila, mám od ní moto a přemýšlel jsem i nad Civicem ale po pruseru s 1.5 Turbo půjdu do nové Corolly.Škoda že si takto zkazí pověst.

older
19. února 2019 • 11:41

....ukončení výroby....

Doporučujeme

Články odjinud