Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

older  |  19. 02. 2019 11:38

...s brexitem nemá ukončení nic společného.......a mě narostou třetí zuby....

Odpovědět  |   | 
older  |  19. 02. 2019 11:41

....ukončení výroby....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 02. 2019 12:04

EU a Japonsko loni podepsali dohodu o volnem obchodu, vetsina cel padla, sjednocuji se nektere normy mimojine zjednodusujici vzajemny obchod a certifikaci vyrobku.

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 12:40

Take mam silne podezreni, ze Honda nema chut sdelit skutecne duvody tohoto rozhodnuti. Ano, brexit a ta celni dohoda se zcela jiste nabizeji jako mozne duvody.

Napada mne ovsem jeste jista spekulace: O prave probihajici kauze velkych problemu noveho 1.5 litroveho benzinoveho turbo motoru zrejme vetsina mistnich diskuteru jiz vi. Myslim, ze neni vubec tezke predstavit si, ze velmi posramocena povest a naklady na dodatecne opravy mohou Hondu hodne poskodit. Prilis to nesleduji, ovsem pokud je mi znamo, Honda stale nerekla, v cem problem vezi. Osobne to tipuji na konstrukcni chybu a nebo nejaky systemovy problem ve vyrobe. Pokud by se jednalo prave o ten vyrobni problem, je otazkou jak moc za nej muze dany vyrobni zavod a zda by k tomu problemu doslo, pokud by se motor vyrabel v Japonsku.

Osobne, jako potencialni zakaznik, vnimam stazeni vyroby zpet do Japonska jako krok spravnym smerem. Nemyslim, ze by tim kvalita a spolehlivost vozu jakkoliv utrpela. A pokud jeste k tomu zminena celni dohoda zajisti, ze ceny nevzrostou, muze to i nekoho primet o Honde realne uvazovat.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  19. 02. 2019 21:19

Honda tohle pohnojila, mám od ní moto a přemýšlel jsem i nad Civicem ale po pruseru s 1.5 Turbo půjdu do nové Corolly.

Škoda že si takto zkazí pověst.

Odpovědět  |   | 
older  |  19. 02. 2019 15:00

S volným obchodem padlo 10% clo které, když VB byla součástí EU nemusela Honda platit. To je ale nic moc úspora, když budou muset teď dovážet Civic z Japonska. Doufám, že to mají dobře spočítané....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 02. 2019 19:58

Jistě to mají dobře spočítané. Je třeba si uvědomit, že auta z VB budou zatížená clem a clo na auta z Japonska za měsíc padne. Takže to s brexitem má společné to, že se vyplatí auta dovážet z Japonska a navíc podpoří svou zaměstnanost. Je dobré vědět, že námořní doprava je stále levná záležitost.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 02. 2019 21:47

No když není clo mezi EU a Japonskem, tak nechápu, proč by mělo být clo mezi EU a Británií - jedině že by soudruzi z Bruselu dělali schválnosti

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 02. 2019 06:08

EU s Japonskem udělali dohodu, VB nic takového nemá a odchází z EU.

Odpovědět  |   | 

Ano, Japonci to řeknou diplomaticky, tedy zjevný důvod (brexit) prostě v oficiálním oznámení vynechají. Další zjevný důvod, tedy celní unii mezi EU a Japonskem vynechají také a zůstanou jen obligátní technické důvody. Bravo, Japonsko. Co dodat? Loď jménem UK jde ke dnu a cestující spěšně nastupují do záchraných člunů. Zde je jejich dosavadní seznam:

Sony
Dyson
Panasonic
Lloyds
Unilever
Goldman Sachs
Barclays
Airbus
Flybmi
P&O
HSBC
JP Morgan
UBS
Ford
Hitachi
Toshiba
AXA
Honda
Moneygram
Philips
European Banking Authority
European Medicines Agency
Bank of America

https://twitter.com/JamesMelville/status/1097... ...


Další budou následovat.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 19. 02. 2019 12:11

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 12:46

Obyvatele ostrovu to nyni nemaji prilis zavidenihodne. Aby denne vztavali s obavami o sve zamestnani a prijmy. Nic moc ...

Podle meho, ta nejistota veci budoucich Vas seznam jeste nadale rozsiri. Nelze se tomu ovsem divit, protoze prave stabilita politickeho a podnikatelskeho prostredi Britanie byla jeji velice silnou devizou.

Odpovědět  |   | 
Q  |  19. 02. 2019 14:09

Honda je jiny pripad. Prodeje v Evrope ji klesly za poslednich 10 let na polovinu. Tovarna jede jen na polovinu kapacity, coz je neefektivni. Brexit rozhodnuti mozna o par mesicu ci let uspisil, ale sam o sobe za to nemuze. V Turecku brexit neni a Honda to tam taky bali.

Odpovědět  |   | 
Q  |  19. 02. 2019 14:09

Honda je jiny pripad. Prodeje v Evrope ji klesly za poslednich 10 let na polovinu. Tovarna jede jen na polovinu kapacity, coz je neefektivni. Brexit rozhodnuti mozna o par mesicu ci let uspisil, ale sam o sobe za to nemuze. V Turecku brexit neni a Honda to tam taky bali.

Odpovědět  |   | 
E15  |  19. 02. 2019 18:48

myslím, že všechny 3 výše zmíněné důvody (Brexit, bezcelní unie EU/Japonsko a malé využití výrobních kapacit) jsou relevantní.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 02. 2019 12:44

ak uz aj odidu z GB a teda aj EU... nahradne diely pre automobily Honda v EU niekto vyraba, zrejme neoriginalne ano, ale tak celkovo ci bude ich dostatok a hlavne teda za ake prachy. Predpokladam ze tie made in japan od Hondy budu mat letenkovy a palivovy priplatok No jo, tak teda kupujte tie nove CRV-cka!

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 12:48

Jiste se vyplatit poridit Kodiak. Ceny nahradnich dilu na nej jsou mozna i vyssi, lec neni v nich zapocitan letenkovy a palivovy priplatek. A o tom to prece je.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 02. 2019 13:00

to uz o par centov lacnejsi je Tarraco... a myslim ze aj zaujimavejsi dizajn... Kodiak len RS, ale potom zase Cupra....

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  19. 02. 2019 14:44

Mayová a spol. potopí celou Británii. Doufám, že si tuto hovadinu uvědomí všichni czexitáři, je to lekce. Jednotlivé státy dnes nemají žádnou sílu. Je třeba spolupracovat.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 02. 2019 14:59

Mayova podedila kybl sracek po hloupem/zbabelem Cameronovi a o Brexitu rozhodla zmanipulovana masa prumernaku a nacionalistu. Nerespektovani/zpochybneni referenda v tradicni zemi jako UK by se mohlo v budoucnu krute vymstit (precedens). Holka se snazila dohodnout s EU, ale nacionaliste a populiste, kterym je jedno, zda-li UK v EU zustane ci ne resp jak odejde, ji vsechny snahy sabotuji. Odpiskali by i best off deal, pokud by se nemeli dostat k moci/korytku.

Odpovědět  |   | 
older  |  19. 02. 2019 15:17

Přesně. Cameron je bezpochyby největší viník. Za cenu vítězství v posledních volbách, slíbil referendum o vystoupení VB z EU bez toho, aby měl představu o tom co může následovat.

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 15:56

Proc by mel byt vinikem nekdo, kdo dal prostor obcanum vyjadrit nazor? Byl to snad on, kdo zasel v britskych obcanech tu nespokojenost s EU? Byl to snad on, kdo ostentativne prehlizel co se v Britanii deje? Byl to snad on, kdo jim v masivni kampani za vystoupeni tak neomalene lhal?

Domnivam se, ze ne. Dokonce bych rekl, ze politicke zrizeni, v nemz je umozneno pouze takove referendum, ktere dopadne dle potreb elit, vubec nelze nazyvat demokracii. To bychom totiz museli nazvat dekomokracii tez eru socialismu, coz je mi dosti proti srsti. I tehdy prece probihaly "svobodne" volby z kandidatu vybranych komunistickou stranu.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  19. 02. 2019 18:29

Proto píšu, že za to mohou oba. I Mayová. Nebyli dost důvěryhodní, aby lidem vysvětlili, co to ponese. Ti, co volili brexit, přijdou o práci jako první. Dnes už toho hořce litují. Pravda vyšla najevo, brexitáři už žijí často mimo GB dokonce. Možná by přece jen poučená společnost měla dostat druhou šanci vyjádřit se, tentokrát fundovaně. No a pro všechny ostatní separatisty je to lekce. Dnes už u nás o vystoupení může mluvit jen pátá ruská kolona..

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  19. 02. 2019 21:00

S tímhle slovníkem byste hnedle mohl do nějakého parlamentu za stranu uřvaných tlučhubů. Nebo afektovaná hysterka ? ..... no tak to zkusili demonstrativně se trhnout a teď si mohou trhnout. Nebo žeby demonstrativní sebevražda ? Taky možnost. Vyměnit elity za jelita, to se vyplatí ....nechat se demokraticky navést krysaři. Vokecáváte, vokecáváte, a přitom je to akorát tak na ručník, mokrý na hlavu a potom do ringu.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  20. 02. 2019 08:37

je to zle akceptovat to - globalizaciu, ale napr v pripade komunikacie napr CR vs USA je mensia sanca na uspech v prospech CR nez USA, na urovni EU vs USA je uspech pri rokovani sanca vacsia. to je ako priklad. Hoc Trumpik je nevyspytatelny od buduceho roka tam aj tak nebude... btw Britania je ako potapajuci sa Titanic ale bez modreho diamantu

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 02. 2019 20:02

tak těch lidí, co budou hledat práci, bude asi podstatně více, než 3500. Již i redaktorům v tv došlo, že na Hondu byly navázány další firmy, které zaměstnávají několikanásobek počtu zaměstnanců firmy Honda, a těch se to dotkne také.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  20. 02. 2019 12:50

Žádná škoda. Vlastnil jsem modely vyrobené jak v UK, tak v Japonsku a kvalita z ostrovů byla vážně tristní.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 02. 2019 15:19

Krysy opuštějí potápějící se loď.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A