Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

older  |  19. 02. 2019 11:38

...s brexitem nemá ukončení nic společného.......a mě narostou třetí zuby....

Odpovědět  |   | 
older  |  19. 02. 2019 11:41

....ukončení výroby....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 02. 2019 12:04

EU a Japonsko loni podepsali dohodu o volnem obchodu, vetsina cel padla, sjednocuji se nektere normy mimojine zjednodusujici vzajemny obchod a certifikaci vyrobku.

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 12:40

Take mam silne podezreni, ze Honda nema chut sdelit skutecne duvody tohoto rozhodnuti. Ano, brexit a ta celni dohoda se zcela jiste nabizeji jako mozne duvody.

Napada mne ovsem jeste jista spekulace: O prave probihajici kauze velkych problemu noveho 1.5 litroveho benzinoveho turbo motoru zrejme vetsina mistnich diskuteru jiz vi. Myslim, ze neni vubec tezke predstavit si, ze velmi posramocena povest a naklady na dodatecne opravy mohou Hondu hodne poskodit. Prilis to nesleduji, ovsem pokud je mi znamo, Honda stale nerekla, v cem problem vezi. Osobne to tipuji na konstrukcni chybu a nebo nejaky systemovy problem ve vyrobe. Pokud by se jednalo prave o ten vyrobni problem, je otazkou jak moc za nej muze dany vyrobni zavod a zda by k tomu problemu doslo, pokud by se motor vyrabel v Japonsku.

Osobne, jako potencialni zakaznik, vnimam stazeni vyroby zpet do Japonska jako krok spravnym smerem. Nemyslim, ze by tim kvalita a spolehlivost vozu jakkoliv utrpela. A pokud jeste k tomu zminena celni dohoda zajisti, ze ceny nevzrostou, muze to i nekoho primet o Honde realne uvazovat.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  19. 02. 2019 21:19

Honda tohle pohnojila, mám od ní moto a přemýšlel jsem i nad Civicem ale po pruseru s 1.5 Turbo půjdu do nové Corolly.

Škoda že si takto zkazí pověst.

Odpovědět  |   | 
older  |  19. 02. 2019 15:00

S volným obchodem padlo 10% clo které, když VB byla součástí EU nemusela Honda platit. To je ale nic moc úspora, když budou muset teď dovážet Civic z Japonska. Doufám, že to mají dobře spočítané....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 02. 2019 19:58

Jistě to mají dobře spočítané. Je třeba si uvědomit, že auta z VB budou zatížená clem a clo na auta z Japonska za měsíc padne. Takže to s brexitem má společné to, že se vyplatí auta dovážet z Japonska a navíc podpoří svou zaměstnanost. Je dobré vědět, že námořní doprava je stále levná záležitost.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 02. 2019 21:47

No když není clo mezi EU a Japonskem, tak nechápu, proč by mělo být clo mezi EU a Británií - jedině že by soudruzi z Bruselu dělali schválnosti

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 02. 2019 06:08

EU s Japonskem udělali dohodu, VB nic takového nemá a odchází z EU.

Odpovědět  |   | 

Ano, Japonci to řeknou diplomaticky, tedy zjevný důvod (brexit) prostě v oficiálním oznámení vynechají. Další zjevný důvod, tedy celní unii mezi EU a Japonskem vynechají také a zůstanou jen obligátní technické důvody. Bravo, Japonsko. Co dodat? Loď jménem UK jde ke dnu a cestující spěšně nastupují do záchraných člunů. Zde je jejich dosavadní seznam:

Sony
Dyson
Panasonic
Lloyds
Unilever
Goldman Sachs
Barclays
Airbus
Flybmi
P&O
HSBC
JP Morgan
UBS
Ford
Hitachi
Toshiba
AXA
Honda
Moneygram
Philips
European Banking Authority
European Medicines Agency
Bank of America

https://twitter.com/JamesMelville/status/1097... ...


Další budou následovat.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 19. 02. 2019 12:11

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 12:46

Obyvatele ostrovu to nyni nemaji prilis zavidenihodne. Aby denne vztavali s obavami o sve zamestnani a prijmy. Nic moc ...

Podle meho, ta nejistota veci budoucich Vas seznam jeste nadale rozsiri. Nelze se tomu ovsem divit, protoze prave stabilita politickeho a podnikatelskeho prostredi Britanie byla jeji velice silnou devizou.

Odpovědět  |   | 
Q  |  19. 02. 2019 14:09

Honda je jiny pripad. Prodeje v Evrope ji klesly za poslednich 10 let na polovinu. Tovarna jede jen na polovinu kapacity, coz je neefektivni. Brexit rozhodnuti mozna o par mesicu ci let uspisil, ale sam o sobe za to nemuze. V Turecku brexit neni a Honda to tam taky bali.

Odpovědět  |   | 
Q  |  19. 02. 2019 14:09

Honda je jiny pripad. Prodeje v Evrope ji klesly za poslednich 10 let na polovinu. Tovarna jede jen na polovinu kapacity, coz je neefektivni. Brexit rozhodnuti mozna o par mesicu ci let uspisil, ale sam o sobe za to nemuze. V Turecku brexit neni a Honda to tam taky bali.

Odpovědět  |   | 
E15  |  19. 02. 2019 18:48

myslím, že všechny 3 výše zmíněné důvody (Brexit, bezcelní unie EU/Japonsko a malé využití výrobních kapacit) jsou relevantní.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 02. 2019 12:44

ak uz aj odidu z GB a teda aj EU... nahradne diely pre automobily Honda v EU niekto vyraba, zrejme neoriginalne ano, ale tak celkovo ci bude ich dostatok a hlavne teda za ake prachy. Predpokladam ze tie made in japan od Hondy budu mat letenkovy a palivovy priplatok No jo, tak teda kupujte tie nove CRV-cka!

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 12:48

Jiste se vyplatit poridit Kodiak. Ceny nahradnich dilu na nej jsou mozna i vyssi, lec neni v nich zapocitan letenkovy a palivovy priplatek. A o tom to prece je.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 02. 2019 13:00

to uz o par centov lacnejsi je Tarraco... a myslim ze aj zaujimavejsi dizajn... Kodiak len RS, ale potom zase Cupra....

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  19. 02. 2019 14:44

Mayová a spol. potopí celou Británii. Doufám, že si tuto hovadinu uvědomí všichni czexitáři, je to lekce. Jednotlivé státy dnes nemají žádnou sílu. Je třeba spolupracovat.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 02. 2019 14:59

Mayova podedila kybl sracek po hloupem/zbabelem Cameronovi a o Brexitu rozhodla zmanipulovana masa prumernaku a nacionalistu. Nerespektovani/zpochybneni referenda v tradicni zemi jako UK by se mohlo v budoucnu krute vymstit (precedens). Holka se snazila dohodnout s EU, ale nacionaliste a populiste, kterym je jedno, zda-li UK v EU zustane ci ne resp jak odejde, ji vsechny snahy sabotuji. Odpiskali by i best off deal, pokud by se nemeli dostat k moci/korytku.

Odpovědět  |   | 
older  |  19. 02. 2019 15:17

Přesně. Cameron je bezpochyby největší viník. Za cenu vítězství v posledních volbách, slíbil referendum o vystoupení VB z EU bez toho, aby měl představu o tom co může následovat.

Odpovědět  |   | 
sezamovy hadron  |  19. 02. 2019 15:56

Proc by mel byt vinikem nekdo, kdo dal prostor obcanum vyjadrit nazor? Byl to snad on, kdo zasel v britskych obcanech tu nespokojenost s EU? Byl to snad on, kdo ostentativne prehlizel co se v Britanii deje? Byl to snad on, kdo jim v masivni kampani za vystoupeni tak neomalene lhal?

Domnivam se, ze ne. Dokonce bych rekl, ze politicke zrizeni, v nemz je umozneno pouze takove referendum, ktere dopadne dle potreb elit, vubec nelze nazyvat demokracii. To bychom totiz museli nazvat dekomokracii tez eru socialismu, coz je mi dosti proti srsti. I tehdy prece probihaly "svobodne" volby z kandidatu vybranych komunistickou stranu.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  19. 02. 2019 18:29

Proto píšu, že za to mohou oba. I Mayová. Nebyli dost důvěryhodní, aby lidem vysvětlili, co to ponese. Ti, co volili brexit, přijdou o práci jako první. Dnes už toho hořce litují. Pravda vyšla najevo, brexitáři už žijí často mimo GB dokonce. Možná by přece jen poučená společnost měla dostat druhou šanci vyjádřit se, tentokrát fundovaně. No a pro všechny ostatní separatisty je to lekce. Dnes už u nás o vystoupení může mluvit jen pátá ruská kolona..

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  19. 02. 2019 21:00

S tímhle slovníkem byste hnedle mohl do nějakého parlamentu za stranu uřvaných tlučhubů. Nebo afektovaná hysterka ? ..... no tak to zkusili demonstrativně se trhnout a teď si mohou trhnout. Nebo žeby demonstrativní sebevražda ? Taky možnost. Vyměnit elity za jelita, to se vyplatí ....nechat se demokraticky navést krysaři. Vokecáváte, vokecáváte, a přitom je to akorát tak na ručník, mokrý na hlavu a potom do ringu.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  20. 02. 2019 08:37

je to zle akceptovat to - globalizaciu, ale napr v pripade komunikacie napr CR vs USA je mensia sanca na uspech v prospech CR nez USA, na urovni EU vs USA je uspech pri rokovani sanca vacsia. to je ako priklad. Hoc Trumpik je nevyspytatelny od buduceho roka tam aj tak nebude... btw Britania je ako potapajuci sa Titanic ale bez modreho diamantu

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 02. 2019 20:02

tak těch lidí, co budou hledat práci, bude asi podstatně více, než 3500. Již i redaktorům v tv došlo, že na Hondu byly navázány další firmy, které zaměstnávají několikanásobek počtu zaměstnanců firmy Honda, a těch se to dotkne také.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  20. 02. 2019 12:50

Žádná škoda. Vlastnil jsem modely vyrobené jak v UK, tak v Japonsku a kvalita z ostrovů byla vážně tristní.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 02. 2019 15:19

Krysy opuštějí potápějící se loď.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 91 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 144 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A