Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

3500. Tolik lidí zřejmě bude během příštích dvou let hledat novou práci. Pro Hondu prý vyjde lépe vyrábět si auta doma.

Japonská automobilka Honda operuje na území Spojeného království již od roku 1985. Továrna ve Swindonu produkovala od roku 1989 motory a následně modely Civic, CR-V a Jazz. Dokonce se odsud hotové vozy exportovaly od roku 2000 do rodného Japonska.

Dny továrny jsou však, zdá se, již sečteny. Brány se definitivně uzavřou v roce 2021 a novou práci tak bude hledat přes 3500 lidí. Evropské vedení Hondy nicméně i nadále zůstane v Londýně, stejně jako vedení týmu Formule 1.

Minitest Honda CR-V 1.5 Turbo AWD CVT: Ber benzin, nebo nech být

Minitest Honda CR-V 1.5 Turbo AWD CVT: Ber benzin, nebo nech být

Bezdomovec ale možná bude i z Hondy Civic, konkrétně z karosářské verze hatchback, která se zde vyráběla výhradně. Šlo o třetí nejprodávanější automobil na světě, který byl vyrobený ve Velké Británii.

Automaticky se tak nabízí vinit ze zavírání továren brexit, čili vystoupení ostrovních států z Evropské unie. Nicméně, jak prozradil serveru Auto Express mluvčí Severního Swindonu Justin Tomlinson, s brexitem nemá ukončení výroby nic společného.

Honda představí v Ženevě retro elektromobil. O co přesně půjde?

Honda představí v Ženevě retro elektromobil. O co přesně půjde?

Jde o současný globální trend. Další továrna mimo Japonsko, která sídlí v Turecku, bude prý také zavřena a veškerý evropský trh teď bude pokrývat export z Japonska. Vyjde to prý lépe než je tady vyrábět.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků