Kapitoly článku:
Závěrem
Honda Prelude 2,0 SOHC prokázala, že je možné ji i dnes považovat za moderní automobil, který zejména dvěma cestujícím vpředu poskytuje pohodlné, ale sportovní svezení, a zároveň jim umožní převážet dostatečné množství zavazadel. Těchto vozů se u nás i přes jejich zajímavou cenu moc neprodalo, ale na současném trhu s ojetinami můžete najít řadu kvalitních vozů, dovezených k nám zejména z Německa a nabízených za velmi slušné peníze. Ve statistikách spolehlivosti TUV model Prelude nefiguruje, taktéž nebyl zařazen do nárazových testů Euro NCAP. Vozy Honda Prelude z páté generace však lze podle jejich majitelů hodnotit i přesto jako velmi spolehlivá a nadprůměrně bezpečná auta. Některé straší „preludky“ mohou mít potíže s prasklým chladičem, zvýšenou spotřebou oleje nebo stávkující spínací skříňce. O dalších úskalích, číhajících na zájemce o ojetý vůz tohoto typu, se dočtete v kapitole Očima odborníků.
Testovaný vůz byl ve velmi dobrém stavu, což dokumentovala i původní servisní knížka. Na karosérii je méně šrámů, než byste od auta tohoto stáří čekali. O tom, že byl vůz dovezen ze Západu, svědčí i skutečnost, že nemá kromě standardního imobilizéru žádné dodatečné zabezpečovací zařízení. Honda Prelude páté generace je podle mých zkušeností kvalitním kompromisem mezi jízdními vlastnostmi a komfortem. Za jeho volantem jsem strávil velmi příjemných 640 km. Při využívání výkonového potenciálu motoru se spotřeba vyšplhá přes 10 l/100 km, jinak ji lze klidnou jízdou stlačit až k hranici 8 l/100 km. Ačkoli nejsem nijak sportovně založeným řidičem, s tímto vozem jsem se loučil jen nerad.
Konkurenti
Honda Prelude - konkurenti
|
Průměrná cena
|
Ford Probe 2,0i 16v
|
110 000 Kč
|
Opel Calibra 2,0i 16v
|
100 000 Kč
|
Fiat Coupé 2,0i 20v Turbo
|
175 000 Kč
|
Alfa Romeo GTV 2,0i TS
|
185 000 Kč
|
BMW 320i Coupe
|
220 000 Kč
|
Technické údaje
Stručné technické údaje
|
|
Počet válců/ventilů na válec
|
4/4
|
Zdvihový objem motoru, typ
|
1 997 cm3, zážehový
|
Nejvyšší výkon
|
98 kW/5 300 ot./min.
|
Nejvyšší krouticí moment
|
179 N.m/5 000 ot./min.
|
Zrychlení z 0 na 100 km/h
|
9,2 s
|
Nejvyšší rychlost
|
201 km/h
|
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
|
man., 5 st.
|
Spotřeba paliva podle EHK (město/90/120 km/h)
|
10,5/6,5/8,1 l/100 km
|
Rozvor náprav
|
2 585 mm
|
Délka/šířka/výška
|
4 545/1 752/1 315 mm
|
Základní objem zavazadlového prostoru
|
284 l
|
Očima odborníků
Tomáš Hájek, technik servisu Honda Autoelegance Brno s.r.o.: „Jde evidentně o dobrý kousek s prokazatelnou historií. Motor 2,0 SOHC je naprosto bezproblémový, více jeté vozy mohou mít zvýšenou spotřebu oleje. Toto riziko předem poznáte, pokud se podíváte na vačkový hřídel otvorem pod hrdlem pro nalévání oleje. Jsou-li na vačkovém mechanizmu patrné tmavé usazeniny, raději od auta ruce pryč.
Základní provedení je poměrně nedotáčivé, verze se samosvorným diferenciálem nebo řízením zadní nápravy však tento neduh neznají. Ovšem na varianty s řiditelnou zadní nápravou pozor: dvoufázové seřizování její geometrie je velmi složité a opravdu dobře ji provede jen několik servisů u nás. A to by se rozhodně nemělo podceňovat. U některých vozů se předčasně opotřebují ložiska zadních kol, a to třeba z důvodu montáže neoriginálních kol. Dříve je třeba někdy měnit i silentbloky předního stabilizátoru.
Co se provozních nákladů týče, již není pravdou, že by byly u japonských vozů nějak závratně vyšší než u těch evropských. Navíc třeba u Hondy se v rámci záruky mění často i takové díly, které by vám u evropského výrobce označili za opotřebení materiálu a museli byste si to zaplatit. I na „preludku“ již lze sehnat kvalitní díly z druhovýroby, to platí především pro podvozek. S karosářskými díly je to již horší: za přední světlo nebo kapotu vydáte částky okolo 15 tis. Kč.“
Petr Suchánek, manažer prodeje AAA AUTO: Honda Prelude je výborné sportovní vozidlo s vynikajícím motorem a jízdními vlastnostmi. Disponuje také výborným podvozkem a sáhne po něm každý, kdo chce kvalitní sporťák, který má svou vlastní individualitu.
Výhodou vozu je bezesporu ryze sportovní vzhled. Vysokou spolehlivost pak zaručuje integrita mechanických částí značky Honda. Ovládání vozu je takřka bez chybičky, auto velmi dobře sedí na silnici, je dobře vyváženo a jízda je zážitkem.
Mezi nevýhody patří větší citlivost na kvalitu benzínu, stísněný vnitřní prostor a horší dostupnost a vysoká cena náhradních dílů a servisní sítě.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E