Honda překvapivě končí s vývojem modelu NSX

Automobilka Honda svým posledním prohlášením nezklamala jen mnoho věrných fanoušků, ale i překvapila celou motoristickou veřejnost. Z poslední tiskové konference se totiž nese zpráva o ukončení vývoje sportovního modelu NSX, v němž si své místo měl najít dravý desetiválec a technika charakteristická pro japonská auta. A důvod? Honda se chce zaměřit na menší vozy a hybridní pohon. Důvod je však ještě jeden, ano, je to finanční krize.

Japonská Honda letos přistupuje hned k vícerým krokům, které překvapily snad každého a oznámení konce vývoje modelu NSX je jen jakousi „třešničkou na dortu“. Vzpomeňme si předci jen na nedávné události, jako třeba odchod týmu Honda z F1 nebo na konec týmu v americké sérii Superbike. Vypadá to tedy tak, že motosport už Hondě „nechutná“ tak jako kdysi a tomu se ve velké míře přizpůsobuje i celá koncepce automobilky.

Vývoj Hondy NSX se přitom nacházel v posledních fázích a vůz měl být opravdovou lahůdkou, v zákulisí byl považován za potenciálního pokořitele tolik ozpěvovaného Nissanu GT-R. Nyní už jen stěží můžeme říct, jak by to asi tak na okruhu vypadalo, kdyby si to tyto dva vozy mezi sebou „rozdaly“, ovšem Honda měla přijít s téměř 600 koňovým desetiválcem, sedmistupňovou sekvenční převodovkou a propracovaným pohonem všech čtyř kol SH-AWD. Bohužel takovéhoto utkání se ale nedočkáme.

Na druhé straně, nemůžeme zatím s jistotou tvrdit, že Honda na sportovnější vozy úplně zanevřela, ve vývoji je totiž nástupce modelu S2000, který by alespoň trochu mohl napravit ztracené sportovní renomé značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX zkrátka nebude
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků