Honda překvapivě končí s vývojem modelu NSX

Automobilka Honda svým posledním prohlášením nezklamala jen mnoho věrných fanoušků, ale i překvapila celou motoristickou veřejnost. Z poslední tiskové konference se totiž nese zpráva o ukončení vývoje sportovního modelu NSX, v němž si své místo měl najít dravý desetiválec a technika charakteristická pro japonská auta. A důvod? Honda se chce zaměřit na menší vozy a hybridní pohon. Důvod je však ještě jeden, ano, je to finanční krize.

Japonská Honda letos přistupuje hned k vícerým krokům, které překvapily snad každého a oznámení konce vývoje modelu NSX je jen jakousi „třešničkou na dortu“. Vzpomeňme si předci jen na nedávné události, jako třeba odchod týmu Honda z F1 nebo na konec týmu v americké sérii Superbike. Vypadá to tedy tak, že motosport už Hondě „nechutná“ tak jako kdysi a tomu se ve velké míře přizpůsobuje i celá koncepce automobilky.

Vývoj Hondy NSX se přitom nacházel v posledních fázích a vůz měl být opravdovou lahůdkou, v zákulisí byl považován za potenciálního pokořitele tolik ozpěvovaného Nissanu GT-R. Nyní už jen stěží můžeme říct, jak by to asi tak na okruhu vypadalo, kdyby si to tyto dva vozy mezi sebou „rozdaly“, ovšem Honda měla přijít s téměř 600 koňovým desetiválcem, sedmistupňovou sekvenční převodovkou a propracovaným pohonem všech čtyř kol SH-AWD. Bohužel takovéhoto utkání se ale nedočkáme.

Na druhé straně, nemůžeme zatím s jistotou tvrdit, že Honda na sportovnější vozy úplně zanevřela, ve vývoji je totiž nástupce modelu S2000, který by alespoň trochu mohl napravit ztracené sportovní renomé značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX zkrátka nebude
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků