Honda překvapila: Vodíkem poháněný vůz překoná i Model S

Model japonské automobilky s nejaktuálnějším vodíkovým pohonem má být na současném trhu vozem, který s nulovými emisemi dojede vůbec nejdál.

Oficiální premiéra této novinky nás čeká už v letošním roce, japonská automobilka nyní konečně poskytla více informací. Nejnovější Honda s vodíkovým pohonem ujede s plnou nádrží 589 kilometrů a výrobce podotkl, že se jedná o vůz s nulovými emisemi, který na současném trhu nabídne vůbec nejdelší dojezdovou vzdálenost.

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Pětimístný Clarity FCV sedan se v USA začne prodávat už na konci roku 2016 a to prostřednictvím 12 autorizovaných prodejců v Kalifornii. Prodejní síť zahrnuje města jako Los Angeles, San Francisco či Sacramento.

„Rodinný výlet s nulovými emisemi už nebude pouhým sci-fi,“ říká Steve Center, zástupce Hondy na americkém trhu. „Nejenže náš nový vůz přepraví pět cestujících a plnou nádrž natankuje za tři až pět minut, ale celé posádce nabídne jízdní požitek jako při řízení benzínového auta.“

A v porovnání s již existující konkurencí si Clarity FCV alespoň na papíře vede opravdu dobře. V dojezdové vzdálenosti je rozdíl oproti vlajkové lodi Tesly 82 kilometrů. Oproti Toyotě Mirai FCV 86 kilometrů a v porovnání s Chevroletem Bolt dojede novinka od Hondy až o 205 kilometrů dále.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Chybět nebude ani celá řada technologických vychytávek, včetně Honda Sensing, Apple CarPlay nebo Android Auto. O oficiálních cenovkách zatím řeč nebyla, ovšem očekává se, že na americkém trhu bude cena startovat na 60.000 dolarech (téměř 1,5 milionu korun). Clarity FCV má být jedním z vozů, které mají v globálním měřítku snížit emise do roku 2050 o 50 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků