Honda překvapila: Vodíkem poháněný vůz překoná i Model S

Model japonské automobilky s nejaktuálnějším vodíkovým pohonem má být na současném trhu vozem, který s nulovými emisemi dojede vůbec nejdál.

Oficiální premiéra této novinky nás čeká už v letošním roce, japonská automobilka nyní konečně poskytla více informací. Nejnovější Honda s vodíkovým pohonem ujede s plnou nádrží 589 kilometrů a výrobce podotkl, že se jedná o vůz s nulovými emisemi, který na současném trhu nabídne vůbec nejdelší dojezdovou vzdálenost.

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Pětimístný Clarity FCV sedan se v USA začne prodávat už na konci roku 2016 a to prostřednictvím 12 autorizovaných prodejců v Kalifornii. Prodejní síť zahrnuje města jako Los Angeles, San Francisco či Sacramento.

„Rodinný výlet s nulovými emisemi už nebude pouhým sci-fi,“ říká Steve Center, zástupce Hondy na americkém trhu. „Nejenže náš nový vůz přepraví pět cestujících a plnou nádrž natankuje za tři až pět minut, ale celé posádce nabídne jízdní požitek jako při řízení benzínového auta.“

A v porovnání s již existující konkurencí si Clarity FCV alespoň na papíře vede opravdu dobře. V dojezdové vzdálenosti je rozdíl oproti vlajkové lodi Tesly 82 kilometrů. Oproti Toyotě Mirai FCV 86 kilometrů a v porovnání s Chevroletem Bolt dojede novinka od Hondy až o 205 kilometrů dále.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Chybět nebude ani celá řada technologických vychytávek, včetně Honda Sensing, Apple CarPlay nebo Android Auto. O oficiálních cenovkách zatím řeč nebyla, ovšem očekává se, že na americkém trhu bude cena startovat na 60.000 dolarech (téměř 1,5 milionu korun). Clarity FCV má být jedním z vozů, které mají v globálním měřítku snížit emise do roku 2050 o 50 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků