Honda překvapila: Vodíkem poháněný vůz překoná i Model S

Model japonské automobilky s nejaktuálnějším vodíkovým pohonem má být na současném trhu vozem, který s nulovými emisemi dojede vůbec nejdál.

Oficiální premiéra této novinky nás čeká už v letošním roce, japonská automobilka nyní konečně poskytla více informací. Nejnovější Honda s vodíkovým pohonem ujede s plnou nádrží 589 kilometrů a výrobce podotkl, že se jedná o vůz s nulovými emisemi, který na současném trhu nabídne vůbec nejdelší dojezdovou vzdálenost.

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Pětimístný Clarity FCV sedan se v USA začne prodávat už na konci roku 2016 a to prostřednictvím 12 autorizovaných prodejců v Kalifornii. Prodejní síť zahrnuje města jako Los Angeles, San Francisco či Sacramento.

„Rodinný výlet s nulovými emisemi už nebude pouhým sci-fi,“ říká Steve Center, zástupce Hondy na americkém trhu. „Nejenže náš nový vůz přepraví pět cestujících a plnou nádrž natankuje za tři až pět minut, ale celé posádce nabídne jízdní požitek jako při řízení benzínového auta.“

A v porovnání s již existující konkurencí si Clarity FCV alespoň na papíře vede opravdu dobře. V dojezdové vzdálenosti je rozdíl oproti vlajkové lodi Tesly 82 kilometrů. Oproti Toyotě Mirai FCV 86 kilometrů a v porovnání s Chevroletem Bolt dojede novinka od Hondy až o 205 kilometrů dále.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Chybět nebude ani celá řada technologických vychytávek, včetně Honda Sensing, Apple CarPlay nebo Android Auto. O oficiálních cenovkách zatím řeč nebyla, ovšem očekává se, že na americkém trhu bude cena startovat na 60.000 dolarech (téměř 1,5 milionu korun). Clarity FCV má být jedním z vozů, které mají v globálním měřítku snížit emise do roku 2050 o 50 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků