Honda překvapila: Vodíkem poháněný vůz překoná i Model S

Model japonské automobilky s nejaktuálnějším vodíkovým pohonem má být na současném trhu vozem, který s nulovými emisemi dojede vůbec nejdál.

Oficiální premiéra této novinky nás čeká už v letošním roce, japonská automobilka nyní konečně poskytla více informací. Nejnovější Honda s vodíkovým pohonem ujede s plnou nádrží 589 kilometrů a výrobce podotkl, že se jedná o vůz s nulovými emisemi, který na současném trhu nabídne vůbec nejdelší dojezdovou vzdálenost.

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Pětimístný Clarity FCV sedan se v USA začne prodávat už na konci roku 2016 a to prostřednictvím 12 autorizovaných prodejců v Kalifornii. Prodejní síť zahrnuje města jako Los Angeles, San Francisco či Sacramento.

„Rodinný výlet s nulovými emisemi už nebude pouhým sci-fi,“ říká Steve Center, zástupce Hondy na americkém trhu. „Nejenže náš nový vůz přepraví pět cestujících a plnou nádrž natankuje za tři až pět minut, ale celé posádce nabídne jízdní požitek jako při řízení benzínového auta.“

A v porovnání s již existující konkurencí si Clarity FCV alespoň na papíře vede opravdu dobře. V dojezdové vzdálenosti je rozdíl oproti vlajkové lodi Tesly 82 kilometrů. Oproti Toyotě Mirai FCV 86 kilometrů a v porovnání s Chevroletem Bolt dojede novinka od Hondy až o 205 kilometrů dále.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Chybět nebude ani celá řada technologických vychytávek, včetně Honda Sensing, Apple CarPlay nebo Android Auto. O oficiálních cenovkách zatím řeč nebyla, ovšem očekává se, že na americkém trhu bude cena startovat na 60.000 dolarech (téměř 1,5 milionu korun). Clarity FCV má být jedním z vozů, které mají v globálním měřítku snížit emise do roku 2050 o 50 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků