Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda. Dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km.
Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyotě Mirai přichází i konkurenční Honda s vlastním plně vodíkovým autem. Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda, který jezdí na palivové články. Předešlé vozy, například FCX Clarity, byly pouze experimentální.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Více fotografií zatím nemáme. Vodíková Honda FCV má mít dojezd přes 700 km a nabídne různé režimy nastavení výkonu. Dovoz do Evropy je ještě v nedohlednu

Honda zatím nezveřejnila podrobné technické detaily, ale dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km. Technicky se opět jedná o elektromobil, ale na rozdíl od klasického akumulátorového elektromobilu se ten vodíkový „nabíjí“ jen asi pět minut u stojanu jako obyčejné benzínové auto.

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Výbava vodíkové Hondy FCV je poměrně luxusní. Ačkoliv zatím neznáme přesná čísla výkonu, řidič má dostat na výběr několik jízdních režimů, z nichž jeden bude sportovnější s ostřejší reakcí na pedál akcelerátoru (používat nyní termín „pedál plynu“ už není moc přesné).

Prodej Hondy FCV začně na začátku roku 2016 nejprve na domácím trhu. Teprve pak zamíří vodíková Honda do Kalifornie a snad někdy i do Evropy. Honda chce spolupracovat s jinými automobilkami na budování univerzální infrastruktury pro tankování vodíku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků