Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda. Dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km.
Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyotě Mirai přichází i konkurenční Honda s vlastním plně vodíkovým autem. Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda, který jezdí na palivové články. Předešlé vozy, například FCX Clarity, byly pouze experimentální.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Více fotografií zatím nemáme. Vodíková Honda FCV má mít dojezd přes 700 km a nabídne různé režimy nastavení výkonu. Dovoz do Evropy je ještě v nedohlednu

Honda zatím nezveřejnila podrobné technické detaily, ale dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km. Technicky se opět jedná o elektromobil, ale na rozdíl od klasického akumulátorového elektromobilu se ten vodíkový „nabíjí“ jen asi pět minut u stojanu jako obyčejné benzínové auto.

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Výbava vodíkové Hondy FCV je poměrně luxusní. Ačkoliv zatím neznáme přesná čísla výkonu, řidič má dostat na výběr několik jízdních režimů, z nichž jeden bude sportovnější s ostřejší reakcí na pedál akcelerátoru (používat nyní termín „pedál plynu“ už není moc přesné).

Prodej Hondy FCV začně na začátku roku 2016 nejprve na domácím trhu. Teprve pak zamíří vodíková Honda do Kalifornie a snad někdy i do Evropy. Honda chce spolupracovat s jinými automobilkami na budování univerzální infrastruktury pro tankování vodíku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků