Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda. Dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km.
Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Po Toyotě Mirai přichází i konkurenční Honda s vlastním plně vodíkovým autem. Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda, který jezdí na palivové články. Předešlé vozy, například FCX Clarity, byly pouze experimentální.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Více fotografií zatím nemáme. Vodíková Honda FCV má mít dojezd přes 700 km a nabídne různé režimy nastavení výkonu. Dovoz do Evropy je ještě v nedohlednu

Honda zatím nezveřejnila podrobné technické detaily, ale dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km. Technicky se opět jedná o elektromobil, ale na rozdíl od klasického akumulátorového elektromobilu se ten vodíkový „nabíjí“ jen asi pět minut u stojanu jako obyčejné benzínové auto.

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Výbava vodíkové Hondy FCV je poměrně luxusní. Ačkoliv zatím neznáme přesná čísla výkonu, řidič má dostat na výběr několik jízdních režimů, z nichž jeden bude sportovnější s ostřejší reakcí na pedál akcelerátoru (používat nyní termín „pedál plynu“ už není moc přesné).

Prodej Hondy FCV začně na začátku roku 2016 nejprve na domácím trhu. Teprve pak zamíří vodíková Honda do Kalifornie a snad někdy i do Evropy. Honda chce spolupracovat s jinými automobilkami na budování univerzální infrastruktury pro tankování vodíku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků