Honda představuje novou Afriku Twin v interaktivním videu a na 100 fotkách

Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje. V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm.
Honda představuje novou Afriku Twin v interaktivním videu a na 100 fotkách
Seznam kapitol
  1. Honda CRF1000L Africa Twin: Video a technické údaje
  2. Honda CRF1000L Africa Twin: Fotogalerie (100 foto)

Honda CRF1000L Africa Twin je nové cestovní enduro, které navazuje na odkaz stejnojmenného předchůdce z 80. let. Oslovit chce hlavně ty cestovatele, kteří se na svých toulkách a expedicích rádi vydají i do náročnějšího terénu, než jsou šotolinové cesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Africa Twin chce být cestovním endurem, pro které je terén přinejmenším stejně přirozeným prostředím jako silnice

Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje s vysoko posazenými širokými řídítky a tenkým předním kolem o průměru 21 palců. Přední vidlice Showa se zdvihem 230 mm i zadní jednotka se zdvihem 220 mm mají seřiditelné předpětí a útlum. 

Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm. To je méně, než je dnes zvykem u velkých cestovních endur, ale nižší je i hmotnost. Honda uvádí příznivých 208 kg bez náplní, respektive 212 kg u verze s ABS a 222 kg s dvouspojkovou převodovkou DCT. Ano, nová Africa Twin rozšíří řadu motocyklů Honda, u nichž lze řazení přenechat automatice. 

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Novou „Afriku“ si můžete prohlédnout v interaktivním videu. Překvapivé dějové zvraty nečekejte, ale můžete se těšit na víc než čtvrt hodiny inspirativních záběrů jízdy po štěrkových cestách i ve volném terénu. 

Klepněte pro větší obrázek
Ve fotogalerii v následující kapitole najdete i takovéto efektní panoramatické snímky

Honda CRF1000L Africa Twin: Technické údaje

MOTOR  

Typ

Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec, 4 ventily na válec, přesazení ojničních čepů 270°

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

92,0 x 75,1 mm

Max. výkon

70 kW/7500 ot./min. (95/1/EC)

Toč. moment

98 Nm/6000 ot./min. (95/1/EC)

PALIVO

 

Objem nádrže

18,8 l  

Spotřeba paliva (cyklus WMTC)

MT: 21,7 km/l (WMTC)
DCT: 21,8 km/l (WMTC)

POHON

 

Převodovka

Šestistupňová přímo řazená / Šestistupňová DCT

Sekundární převod

řetězem s O-kroužky

Kontrola trakce

Honda Selectable Torque Control System (HSTC)* 3 úrovně +  možnost deaktivace (*pouze pro verze ABS & DCT)

PODVOZEK

 

Rám

Ocelový kolébkový s ocelovým zadním podsedlovým rámem

Rozměry

2335 x 875 x 1475 mm (STD), 2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)

Rozvor náprav

1575 mm

Výška sedla 

870/850 mm

Světlá výška

250 mm

Suchá hmotnost

208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)

Pohotovostní hmotnost

228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)

Poloměr otáčení

2,6 m

Kola vpředu

Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 21 x 2,15

Kola vzadu

Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 18 x 4,00

Pneu vpředu

90/90-21

Pneu vzadu

150/70-18

ABS

Dvoukanálový systém ABS* s možností deaktivace vzadu (*pouze pro verze ABS & DCT)

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda CRF1000L Africa Twin: Video a technické údaje
  2. Honda CRF1000L Africa Twin: Fotogalerie (100 foto)

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků