Honda představuje novou Afriku Twin v interaktivním videu a na 100 fotkách

Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje. V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm.
Honda představuje novou Afriku Twin v interaktivním videu a na 100 fotkách
Seznam kapitol
  1. Honda CRF1000L Africa Twin: Video a technické údaje
  2. Honda CRF1000L Africa Twin: Fotogalerie (100 foto)

Honda CRF1000L Africa Twin je nové cestovní enduro, které navazuje na odkaz stejnojmenného předchůdce z 80. let. Oslovit chce hlavně ty cestovatele, kteří se na svých toulkách a expedicích rádi vydají i do náročnějšího terénu, než jsou šotolinové cesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Africa Twin chce být cestovním endurem, pro které je terén přinejmenším stejně přirozeným prostředím jako silnice

Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje s vysoko posazenými širokými řídítky a tenkým předním kolem o průměru 21 palců. Přední vidlice Showa se zdvihem 230 mm i zadní jednotka se zdvihem 220 mm mají seřiditelné předpětí a útlum. 

Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm. To je méně, než je dnes zvykem u velkých cestovních endur, ale nižší je i hmotnost. Honda uvádí příznivých 208 kg bez náplní, respektive 212 kg u verze s ABS a 222 kg s dvouspojkovou převodovkou DCT. Ano, nová Africa Twin rozšíří řadu motocyklů Honda, u nichž lze řazení přenechat automatice. 

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Novou „Afriku“ si můžete prohlédnout v interaktivním videu. Překvapivé dějové zvraty nečekejte, ale můžete se těšit na víc než čtvrt hodiny inspirativních záběrů jízdy po štěrkových cestách i ve volném terénu. 

Klepněte pro větší obrázek
Ve fotogalerii v následující kapitole najdete i takovéto efektní panoramatické snímky

Honda CRF1000L Africa Twin: Technické údaje

MOTOR  

Typ

Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec, 4 ventily na válec, přesazení ojničních čepů 270°

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

92,0 x 75,1 mm

Max. výkon

70 kW/7500 ot./min. (95/1/EC)

Toč. moment

98 Nm/6000 ot./min. (95/1/EC)

PALIVO

 

Objem nádrže

18,8 l  

Spotřeba paliva (cyklus WMTC)

MT: 21,7 km/l (WMTC)
DCT: 21,8 km/l (WMTC)

POHON

 

Převodovka

Šestistupňová přímo řazená / Šestistupňová DCT

Sekundární převod

řetězem s O-kroužky

Kontrola trakce

Honda Selectable Torque Control System (HSTC)* 3 úrovně +  možnost deaktivace (*pouze pro verze ABS & DCT)

PODVOZEK

 

Rám

Ocelový kolébkový s ocelovým zadním podsedlovým rámem

Rozměry

2335 x 875 x 1475 mm (STD), 2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)

Rozvor náprav

1575 mm

Výška sedla 

870/850 mm

Světlá výška

250 mm

Suchá hmotnost

208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)

Pohotovostní hmotnost

228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)

Poloměr otáčení

2,6 m

Kola vpředu

Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 21 x 2,15

Kola vzadu

Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 18 x 4,00

Pneu vpředu

90/90-21

Pneu vzadu

150/70-18

ABS

Dvoukanálový systém ABS* s možností deaktivace vzadu (*pouze pro verze ABS & DCT)

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda CRF1000L Africa Twin: Video a technické údaje
  2. Honda CRF1000L Africa Twin: Fotogalerie (100 foto)
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků