Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svých pohonných jednotek o novou generaci přeplňovaných zážehových motorů.
Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Automobilka Honda představila v předvečer otevření autosalonu v Tokiu řadu svých nových projektů, z nichž nejvýznamnějšími jsou trojice nových zážehových motorů a kompaktní osmistupňová automatická převodovka. Všem těmto motorům budou společné přímé vstřikování paliva, přeplňování a proměnné časování ventilů VTEC. Principielně nic vysloveně nového nečekejte, spíše to vypadá tak, že Honda v daných objemových kategoriích dotahuje svoji konkurenci v downsizingu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové benzínové turbomotory Honda, zleva tříválec 1,0 l a čtyřválce 1,5 a 2,0 l

Základem se stanou litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,5 l, jež mají postupně nahradit většinu atmosféricky plněných motorů dodávaných v automobilech Honda. Oproti stávajícím agregátům mají být především lehčí a hospodárnější. Nejsilnějším prvkem této nové řady bude jednotka 2,0 l, kterou u Hondy budou ladit až na 280 koní (206 kW) a objeví se také u připravovaného modelu Honda Civic Type R.

Dvouspojková převodovka s kapalinovým měničem…

Civic Type R bude představen v průběhu příštího roku a Honda by s ním chtěla dosáhnout nejlepšího času na Nürburgringu, který v současnosti mezi sériovými hatchbacky s pohonem předních kol drží Renault Mégane RS. Po technické stránce zřejmě nejzajímavější novinkou z celé této sady ale bude osmistupňová samočinná převodovka určená výhradně pro zástavbu k příčně uloženým motorům.

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Jde o běžnou dvouspojkovou skříň, která je ale překvapivě doplněna konvenčním kapalinovým měničem momentu. A jde skutečně o doplněk, hlavní práci odvádí pár spojek v obvyklé konfiguraci. Měnič pracuje prakticky jen při rozjezdech a podřazování v nízkých rychlostech a má poněkud změkčovat a omezovat prokluzy spojek. Jde vlastně o „žehličku“ nepříjemných rázů, jimiž dvouspojkové převodovky obvykle trpí, která má chování převodovky přiblížit dojmu klasické automatické převodovky s měničem.

Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Netřeba snad zdůrazňovat, že se z těchto důvodů tato nová převodovka uplatní především u amerických vozů Honda/Acura…

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků