Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svých pohonných jednotek o novou generaci přeplňovaných zážehových motorů.
Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Automobilka Honda představila v předvečer otevření autosalonu v Tokiu řadu svých nových projektů, z nichž nejvýznamnějšími jsou trojice nových zážehových motorů a kompaktní osmistupňová automatická převodovka. Všem těmto motorům budou společné přímé vstřikování paliva, přeplňování a proměnné časování ventilů VTEC. Principielně nic vysloveně nového nečekejte, spíše to vypadá tak, že Honda v daných objemových kategoriích dotahuje svoji konkurenci v downsizingu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové benzínové turbomotory Honda, zleva tříválec 1,0 l a čtyřválce 1,5 a 2,0 l

Základem se stanou litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,5 l, jež mají postupně nahradit většinu atmosféricky plněných motorů dodávaných v automobilech Honda. Oproti stávajícím agregátům mají být především lehčí a hospodárnější. Nejsilnějším prvkem této nové řady bude jednotka 2,0 l, kterou u Hondy budou ladit až na 280 koní (206 kW) a objeví se také u připravovaného modelu Honda Civic Type R.

Dvouspojková převodovka s kapalinovým měničem…

Civic Type R bude představen v průběhu příštího roku a Honda by s ním chtěla dosáhnout nejlepšího času na Nürburgringu, který v současnosti mezi sériovými hatchbacky s pohonem předních kol drží Renault Mégane RS. Po technické stránce zřejmě nejzajímavější novinkou z celé této sady ale bude osmistupňová samočinná převodovka určená výhradně pro zástavbu k příčně uloženým motorům.

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Jde o běžnou dvouspojkovou skříň, která je ale překvapivě doplněna konvenčním kapalinovým měničem momentu. A jde skutečně o doplněk, hlavní práci odvádí pár spojek v obvyklé konfiguraci. Měnič pracuje prakticky jen při rozjezdech a podřazování v nízkých rychlostech a má poněkud změkčovat a omezovat prokluzy spojek. Jde vlastně o „žehličku“ nepříjemných rázů, jimiž dvouspojkové převodovky obvykle trpí, která má chování převodovky přiblížit dojmu klasické automatické převodovky s měničem.

Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Netřeba snad zdůrazňovat, že se z těchto důvodů tato nová převodovka uplatní především u amerických vozů Honda/Acura…

bazar

Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 404 km
Cena: 130 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 51 923 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků