Honda představuje na pařížském autosalónu tři nové motory

Honda představuje na pařížském autosalónu tři nové motory
  • Nový výkonnější 1,6litrový i-DTEC vznětový motor o výkonu 160 PS a 350 Nm pro model CR-V s novou tváří
  • Snížené emise a úspornější provoz se zcela novou devítistupňovou automatickou převodovkou pro model CR-V
  • Zcela nový zážehový motor 1,5 i-VTEC pro HR-V - nové kompaktní SUV Honda
  • Nový model Jazz bude vybaven zcela novým zážehovým motorem 1,3 i-VTEC

Společnost Honda představí na letošním pařížském autosalónu ucelený přehled novinek svých modelů a motorů pro rok 2015.

Od jara 2015 bude nabízen oblíbený model CR-V s výkonnějším vznětovým motorem a také s účinnou devítistupňovou automatickou převodovkou. Rovněž karosérie získá zcela novou estetickou podobu: vpředu s novými světlomety, přední mřížkou, mlhovkami, spodním krytem motoru a nárazníkem; vzadu s novými sdruženými LED světly, upravenými zadními výklopnými dveřmi a nárazníkem.

Pohon obou náprav modelu CR-V bude zajišťovat výkonnější 1,6litrový čtyřválcový vznětový motor i-DTEC z řady Earth Dreams Technology společnosti Honda. Tato hnací jednotka nové generace se vyznačuje jedinečným výkonem, nízkými emisemi CO2 a zároveň jedním z nejlepších poměrů výkonu a účinnosti na trhu. U modelu CR-V tento nový motor nahradí předchozí 2,2litrový vznětový motor i-DTEC.

V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje tento nový výkonnější vznětový motor výkonu 160 PS a 350 Nm a zároveň produkuje pod 130 g/km CO2 – což je nejméně ve své třídě a o 11 % méně, než u předchozí jednotky. Aby mohli vlastníci modelu CR-V plně využít účinnost nejnovějšího motoru, bude tento model rovněž k dispozici s novou devítistupňovou převodovkou, se kterou se emise CO2 sníží pod 135 g/km – což je 20 % méně, než u jeho předchůdce.

Model CR-V s pohonem jedné nápravy a vznětovým motorem v kombinaci s manuální převodovkou bude nadále vybaven 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 160 PS, nyní s hodnotami CO2 pouhých 117 g/km.

Nový model HR-V, nová hnací jednotka

V expozici společnosti Honda v Paříži bude rovněž k vidění prototyp nedávno představeného kompaktního SUV Honda: HR-V. Přední náprava modelu HR-V, který bude uveden na trh v létě 2015, budou poháněna buď zážehovým motorem 1,5 i-VTEC nebo lehkým vznětovým motorem 1,6 i-DTEC, oba z řady Honda Earth Dreams Technology. Oba tyto motory budou doplněny šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco k motoru 1,5 i-VTEC může být alternativně dodána rovněž převodovka CVT.

Nový model Jazz, nová hnací jednotka

Společně s modelem HR-V bude mít evropskou premiéru také prototyp Jazz. Společnost Honda představí zcela novou elegantní a moderní karosérii, která vyjadřuje zásadní vylepšení tohoto nejnovějšího modelu.

Nový evropský model Jazz, jehož prodej bude zahájen v létě 2015, nabídne úspornější provoz a vyšší výkon díky novému motoru z řady Earth Dreams Technology. Nový 1,3litrový zážehový motor i-VTEC je doplněn šestistupňovou manuální převodovkou (která nahradí předchozí pětistupňovou) nebo převodovkou CVT.

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků