Honda představuje autonomní řízení třetí úrovně. Legend EX umí sám změnit pruh

Japonská automobilka přichází s autonomním řízením třetí úrovně. Bez účasti řidiče zvládne kolony i změnu jízdních pruhů.

Honda spouští leasingové prodeje modelu Legend EX, vybaveného novým systémem Sensing Elite. Ten má představovat významný pokrok na poli bezpečnosti a autonomního řízení. Jde o rozšíření stávajících asistenčních systémů Sensing, kterými je v současné době vybaven každý vůz značky, prodávaný v Evropě.

Nová Honda HR-V oficiálně: Změnila se k nepoznání, uhlazený tvar pojí s hybridem

Nová Honda HR-V oficiálně: Změnila se k nepoznání, uhlazený tvar pojí s hybridem

Jednou z jeho mnoha funkcí je technologie Traffic Jam Pilot, která umí za určitých podmínek převzít řízení od řidiče. Jak je zřejmé z názvu, slouží k jízdě v kolonách na rychlostních komunikacích. Využívá trojrozměrné mapy a satelitní určení polohy k zjištění aktuálního stavu, dále pak senzory a kameru uvnitř vozu, vyhodnocující chování řidiče. Na základě získaných dat řídící jednotka předpovídá a rozhoduje o zrychlování, zpomalování, brzdění i řízení. Při testování tohoto asistenčního systému Honda využila 10 milionů vzorů skutečných situací a její zkušební vozy najezdily zhruba 1,3 milionu kilometrů.

TEST Honda e Advance 17“: Komediant, občas tragikomediant, ale pořád šprýmař

TEST Honda e Advance 17“: Komediant, občas tragikomediant, ale pořád šprýmař

Další zajímavou funkcí systému Sensing Elite je aktivní změna jízdního pruhu s funkcí Hands-off. Pokud vůz jede se zapnutým aktivním tempomatem, umí vyhodnotit situaci a předjet pomaleji jedoucí vozidlo vpředu, případně sám změnit jízdní pruh. Legend EX dává svému řidiči informace o fungování systému skrze kontrolky na volantu, v horní části multimediálního systému a na odkládací přihrádce v palubní desce.

Honda omladila model CR-V. Do Česka přichází s novým názvem a jen jako hybrid

Honda omladila model CR-V. Do Česka přichází s novým názvem a jen jako hybrid

Pokud je zapotřebí, aby řidič převzal řízení, upozorní ho vůz kontrolkami, posléze zvukem a dále vibracemi bezpečnostního pásu. V případě, že k převzetí řízení nedojde, Legend EX postupně zpomalí a zastaví, přičemž upozorní ostatní řidiče výstražnými světly a klaksonem. Když je k dispozici vhodný prostor, systém vyjede z jízdního pruhu a zastaví na krajnici.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička