Honda získala konkurenční výhodu s elektrickou verzí kei caru N-Van EV. V dojezdu a ceně na něj konkurence silně ztrácí.
Modelovou řadu N-Van současné generace od Hondy asi není nutné dlouze představovat. Linie minivanu patřícího do segmentu kei car je tu s námi už od roku 2018 v mnoha různých verzích. Velmi oblíbená je čtyřmístná dodávka, která je v Japonsku tím pádem považována za rodinnou. Nyní nastal čas představit její elektrickou verzi.
Dosud se N-Van prodával s titěrným přeplňovaným tříválcem o objemu 0,7 litru a výkonem 47 kW. Překvapivá je pestrá paleta různých provedení, protože skromného pracanta můžete mít s manuální i CVT převodovkou, a dokonce pohonem přední nebo obou náprav.
Při integraci elektrického pohonu inženýry nejvíce svazovaly rozměry dané segmentem kei carů. Délka 3395 mm, šířka 1475 mm a rozvor 2520 mm neposkytuje moc fantazie, kam umístit baterii. Výška 1475 mm je v tomto případě irelevantní. Přesto se podařilo do šasi integrovat baterii dostatečně velkou pro ujetí 200 km.
A teď to nejlepší! Honda plánuje N-Van EV prodávat v přepočtu za necelých 170.000 Kč. Pro srovnání konkurenti v podobě Nissanu Sakura a Mitsubishi eK X se prodávají kolem 320.000 Kč. Model eK X EV má také elektrický pohon, ale dojezdem 180 kilometrů daným 20kWh baterií a cenovkou 342.000 Kč v hlavních parametrech ztrácí. Minicab MiEV Mitsubishi nabízí za cca 407.000 Kč 16kWh baterií s dojezdem 133 km.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E