Honda přece jen zabuduje do nového civicu dieselový agregát

Zatím Honda v Evropě prodávala novou generaci modelu civic pouze se zážehovými motory - litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou.

Od března bude Honda do Evropy dodávat novou generaci vozu civic opět s dieselovým motorem. Tuzemské zastoupení této japonské automobilky informovalo, že příští jaro bude k dispozici zásadně modernizovaný motor 1,6 i-DTEC. Jeho výkon je 120 koní, maximální točivý moment dosahuje 300 Nm. Zrychlení z nuly na sto má nastat během 10,4 sekundy.

Honda již motor homologovala podle nového emisního cyklu WLTP. Při jeho vývoji a výrobě použila také nové technologie. Například snížení tření ve válcích bylo dosaženo použitím pístů vyrobených z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu, a také takzvané "super plateau honování" vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích.

K bloku válců byla navíc přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů). 

Další novinku pro civic chystá Honda v polovině příštího roku. Zákazníci získají možnost pořízení devítistupňové automatické převodovky. Nyní je k dispozici kromě manuálu také CVT.

Na snímky nové generace vozu Honda Civic se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků