Honda přece jen zabuduje do nového civicu dieselový agregát

Zatím Honda v Evropě prodávala novou generaci modelu civic pouze se zážehovými motory - litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou.

Od března bude Honda do Evropy dodávat novou generaci vozu civic opět s dieselovým motorem. Tuzemské zastoupení této japonské automobilky informovalo, že příští jaro bude k dispozici zásadně modernizovaný motor 1,6 i-DTEC. Jeho výkon je 120 koní, maximální točivý moment dosahuje 300 Nm. Zrychlení z nuly na sto má nastat během 10,4 sekundy.

Honda již motor homologovala podle nového emisního cyklu WLTP. Při jeho vývoji a výrobě použila také nové technologie. Například snížení tření ve válcích bylo dosaženo použitím pístů vyrobených z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu, a také takzvané "super plateau honování" vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích.

K bloku válců byla navíc přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů). 

Další novinku pro civic chystá Honda v polovině příštího roku. Zákazníci získají možnost pořízení devítistupňové automatické převodovky. Nyní je k dispozici kromě manuálu také CVT.

Na snímky nové generace vozu Honda Civic se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků