Honda přece jen zabuduje do nového civicu dieselový agregát

Zatím Honda v Evropě prodávala novou generaci modelu civic pouze se zážehovými motory - litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou.

Od března bude Honda do Evropy dodávat novou generaci vozu civic opět s dieselovým motorem. Tuzemské zastoupení této japonské automobilky informovalo, že příští jaro bude k dispozici zásadně modernizovaný motor 1,6 i-DTEC. Jeho výkon je 120 koní, maximální točivý moment dosahuje 300 Nm. Zrychlení z nuly na sto má nastat během 10,4 sekundy.

Honda již motor homologovala podle nového emisního cyklu WLTP. Při jeho vývoji a výrobě použila také nové technologie. Například snížení tření ve válcích bylo dosaženo použitím pístů vyrobených z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu, a také takzvané "super plateau honování" vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích.

K bloku válců byla navíc přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů). 

Další novinku pro civic chystá Honda v polovině příštího roku. Zákazníci získají možnost pořízení devítistupňové automatické převodovky. Nyní je k dispozici kromě manuálu také CVT.

Na snímky nové generace vozu Honda Civic se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků