Honda přece jen zabuduje do nového civicu dieselový agregát

Zatím Honda v Evropě prodávala novou generaci modelu civic pouze se zážehovými motory - litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou.

Od března bude Honda do Evropy dodávat novou generaci vozu civic opět s dieselovým motorem. Tuzemské zastoupení této japonské automobilky informovalo, že příští jaro bude k dispozici zásadně modernizovaný motor 1,6 i-DTEC. Jeho výkon je 120 koní, maximální točivý moment dosahuje 300 Nm. Zrychlení z nuly na sto má nastat během 10,4 sekundy.

Honda již motor homologovala podle nového emisního cyklu WLTP. Při jeho vývoji a výrobě použila také nové technologie. Například snížení tření ve válcích bylo dosaženo použitím pístů vyrobených z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu, a také takzvané "super plateau honování" vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích.

K bloku válců byla navíc přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů). 

Další novinku pro civic chystá Honda v polovině příštího roku. Zákazníci získají možnost pořízení devítistupňové automatické převodovky. Nyní je k dispozici kromě manuálu také CVT.

Na snímky nové generace vozu Honda Civic se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků