Honda potvrdila nový Civic Type R pro rok 2022. V Evropě může ukončit jednu éru

Uvedení máme potvrzeno, o technice však zatím nevíme nic konkrétního.

Přestože je evropské uvedení nové, v pořadí již 11. generace Hondy Civic vcelku daleko před námi (na konci roku 2022), samotné odhalení podoby nového hatchbacku přineslo i dodatečné informace o jeho ostré variantě Type R. Součástí globální tiskové zprávy bylo totiž oficiální potvrzení Hondy, že verze Type R se rovněž dočkáme v roce 2022.

Nová Honda Civic hatchback oficiálně: V Evropě jen hybrid, ještě se ho načekáme

Nová Honda Civic hatchback oficiálně: V Evropě jen hybrid, ještě se ho načekáme

Přesněji se má nový hot hatch ukázat společně s hybridním Civicem, tedy variantou, která bude jako jediná nabízena v Evropě – pro USA má ještě Honda Civic klasické spalovací motory. Maskované testovací prototypy Type R už podstupují testování. Jak by mohla nová generace vypadat, to zatím ukazuje na neoficiální ilustraci třeba známý grafik X-Tomi Design.

O technice zatím Honda neprozrazuje vůbec nic, můžeme tak maximálně spekulovat. Mluví se o nabídce výhradně s manuální převodovkou, přičemž s ohledem na silnou elektrifikaci značky by mohl být nový Civic Type R vůbec posledním modelem Hondy v Evropě s čistě spalovacím motorem. Pohon všech kol pak rovněž nemáme u hot hatche čekat, zůstane klasickou předokolkou.

Honda vylepšila svůj tryskáč. Verze Elite S bude bezpečnější a uveze více lidí i věcí

Honda vylepšila svůj tryskáč. Verze Elite S bude bezpečnější a uveze více lidí i věcí

Ve výsledky by nový Type R představoval spíše evoluci současné generace. Nic ovšem není potvrzeno. Nepřekvapí tedy, že minulý rok se zase objevily zcela opačné spekulace. Novinka by přešla na hybridní ústrojí o síle kolem 300 kW (408 koní) a dokonce nabídla pohon všech kol. Uvidíme tedy, kterou cestou se Honda vydá.

Galerie doplněna o standardní Hondu Civic hatchback nové generace.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků