Honda NSX Type-R má šanci na výrobu, ale bez elektromotorů

Ostrý model nové Hondy NSX bude muset zhubnout. A tak přijde o složitý hybridní systém.
Honda NSX Type-R má šanci na výrobu, ale bez elektromotorů

Japonský hybridní supersport Honda NSX se přeci jen možná dočká ostřejší varianty. Civilnímu hybridnímu modelu se totiž zatím nedostalo příliš vřelého přijetí a novináři, kteří měli možnost novou NSX testovat, o ní hovoří především jako o těžkém (nová NSX váží 1725 kg) a příliš komplikovaném autě.

Honda ale zvažuje dvě další varianty modelu NSX. Mohl by přijít roadster a především ostřejší verze NSX Type-R. Zejména ostrá verze Type-R nebyla vedením zamítnuta a zůstává na pořadu dne, jak potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoje automobilky Honda.

První Acura NSX byla prodána v dražbě za 30 milionů

První Acura NSX byla prodána v dražbě za 30 milionů

Honda už má dokonce plán, jak bude ostrý model Type-R vypadat po technické stránce. Především se zbaví komplikovaného hybridního ústrojí a zbyde mu vlastně jen elektromotor umístěný vzadu mezi převodovkou a spalovacím motorem 3.5 V6 BiTurbo.

Odstranění dvou elektromotorů vpředu a přebytečných akumulátorů by mohlo pomoci odlehčit NSX minimálně o 150 kg. Další možnosti snižování hmotnosti jsou v konstrukci jednotlivých panelů karoserie, v interiéru a podobně. Celková úspora ostrého modelu by se mohla pohybovat až kolem 250 kg.

Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda má také rozpracovaný projekt aktivní aerodynamiky, který se měl původně na NSX objevit, ale nakonec ho sériové auto nedostalo. Proti standardní NSX by měl model Type-R dostat i jiné řízení, neboť u sériového modelu pracuje řízení s vektorováním točivého momentu pomocí elektromotorů vpředu.

Zatímco o modelu Type-R se mluví v Hondě pouze v souvislosti s případnou limitovanou edicí, projekt roadsteru je prakticky „hotová“ věc. Vysoká torzní tuhost konstrukce sériové NSX umožňuje poměrně bezproblémovou stavbu otevřeného modelu bez potřeby dodatečných výztuh. A trh nejen v USA takové auto jistě přijme.

Bonus: Podívejte se na původní Hondu NSX-R, jak zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minut (na tehdejší dobu to byl výborný čas)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků