Honda NSX Type-R má šanci na výrobu, ale bez elektromotorů

Ostrý model nové Hondy NSX bude muset zhubnout. A tak přijde o složitý hybridní systém.
Honda NSX Type-R má šanci na výrobu, ale bez elektromotorů

Japonský hybridní supersport Honda NSX se přeci jen možná dočká ostřejší varianty. Civilnímu hybridnímu modelu se totiž zatím nedostalo příliš vřelého přijetí a novináři, kteří měli možnost novou NSX testovat, o ní hovoří především jako o těžkém (nová NSX váží 1725 kg) a příliš komplikovaném autě.

Honda ale zvažuje dvě další varianty modelu NSX. Mohl by přijít roadster a především ostřejší verze NSX Type-R. Zejména ostrá verze Type-R nebyla vedením zamítnuta a zůstává na pořadu dne, jak potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoje automobilky Honda.

První Acura NSX byla prodána v dražbě za 30 milionů

První Acura NSX byla prodána v dražbě za 30 milionů

Honda už má dokonce plán, jak bude ostrý model Type-R vypadat po technické stránce. Především se zbaví komplikovaného hybridního ústrojí a zbyde mu vlastně jen elektromotor umístěný vzadu mezi převodovkou a spalovacím motorem 3.5 V6 BiTurbo.

Odstranění dvou elektromotorů vpředu a přebytečných akumulátorů by mohlo pomoci odlehčit NSX minimálně o 150 kg. Další možnosti snižování hmotnosti jsou v konstrukci jednotlivých panelů karoserie, v interiéru a podobně. Celková úspora ostrého modelu by se mohla pohybovat až kolem 250 kg.

Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda má také rozpracovaný projekt aktivní aerodynamiky, který se měl původně na NSX objevit, ale nakonec ho sériové auto nedostalo. Proti standardní NSX by měl model Type-R dostat i jiné řízení, neboť u sériového modelu pracuje řízení s vektorováním točivého momentu pomocí elektromotorů vpředu.

Zatímco o modelu Type-R se mluví v Hondě pouze v souvislosti s případnou limitovanou edicí, projekt roadsteru je prakticky „hotová“ věc. Vysoká torzní tuhost konstrukce sériové NSX umožňuje poměrně bezproblémovou stavbu otevřeného modelu bez potřeby dodatečných výztuh. A trh nejen v USA takové auto jistě přijme.

Bonus: Podívejte se na původní Hondu NSX-R, jak zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minut (na tehdejší dobu to byl výborný čas)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků