Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Hybridní supersport od Hondy prochází po dvou letech od svého uvedení lehkou modernizací. Po stránce designu jde o pouhé maličkosti, více se ovšem zapracovalo na vylepšení podvozku a elektroniky vozu.

Exteriér Hondy NSX pro rok 2019 vynikne hlavně novým perleťovým lakem karoserie Thermal Orange, který lze zvolit také na brzdových třmenech karbon keramických brzd. Původně chromovaná vrchní lišta masky chladiče je lakovaná v barvě vozu, zatímco zbylé části mřížky jsou celé v černě lesklém odstínu. Tyto změny lze vidět rovněž na zádi NSX. V interiéru se objevuje nová možnost kompletního čalounění kůží, nebo kombinací modré kůže Indigo Blue a Alcantarou.

Nejvíce novinek se tedy objevuje na vnitřnostech NSX. Podvozek supersportu obdržel větší stabilizátory, vpředu tužší o 26 % a vzadu o 19 %. Zpevnění se nicméně dočkalo i celkové uložení zadní nápravy.

Honda HR-V po faceliftu přijíždí do Evropy. Umí aktivně potlačovat hluk

Honda HR-V po faceliftu přijíždí do Evropy. Umí aktivně potlačovat hluk

Elektronika se dále ladila v případě posilovače řízení, ESP, systému hybridního pohonu všech kol a také charakteristiky adaptivních tlumičů. Ty mají v nejměkčím nastavení zajistit ještě pohodlnější jízdu pro každodenní využití, ale zároveň v okruhovém režimu nabídnout více stability při rychlé jízdě na trati. Pro více přilnavosti bude NSX již standardně vybavena příplatkovými pneumatikami Continental SportContactTM 6. Tedy obutím, které bylo zprvu vyvíjeno speciálně pro NSX.

Kromě lepší ovladatelnosti a stability si inženýři pohráli také s odezvou plynového pedálu, kterým byste měli ještě citlivěji modulovat projev hybridního ústrojí ve formě 3,5litrového, dvakrát přeplňovaného šestiválce a trojice elektromotorů.

Civic Type R má rekord už na šesti slavných tratích. Teď i na Hungaroringu

Civic Type R má rekord už na šesti slavných tratích. Teď i na Hungaroringu

Šestiválec Honda vybavila novými vstřikovači, zlepšila odezvu turbodmychadel a došlo i na nový filtr pevných částic, takže NSX vyhovuje posledním emisním standardům. Po stránce kombinovaného výkonu či točivého momentu Honda neoznamuje žádné změny, tudíž lze čekat dosavadních 427 kW (581 koní) a 645 Nm.

I díky těmto na první pohled malým změnám je ale modernizovaná NSX zase o kus rychlejší. Podle Hondy umí novinka zajet okruh v japonské Suzuce o dvě vteřiny rychleji než starší verze. Produkce vylepšené NSX začíná již nyní v srpnu a první vozy poputují k majitelům na konci roku.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

včera | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků