Honda NSX Ayrtona Senny má najeto 50 820 km a je na prodej

Aukční síň Silverstone Auctions nabídne při své únorové dražit také vůz, který krátce používal legendární pilot Formule 1 Ayrton Senna.

Společnost Silverstone Auctions bude na svém Race Retro & Classic Car Sale, jenž je naplánován na 22. a 23. února, dražit také skutečný unikát, jenž se jistě stane předmětem zájmu řady sběratelů. Řeč je o černém kupé Honda NSX, jež používal Ayrton Senna, jedna z nejvýznamnějších postav dějin Formule 1. Připomeňme, že Senna zahynul při nehodě na italském okruhu Imola první květnový den roku 1994, tedy skoro přesně před dvaceti lety.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX Ayrtona Senny se zřejmě již za měsíc dočká svého nového majitele

Jak dokládá přiložená dokumentace, Hondu na snímcích koupil jako novou osobní Ayrtonův přítel Antonio Carlos de Almeida Braga, aby měl Senna čím jezdit při pobytech ve své rezidenci v portugalském Algarve (kromě ní Senna vlastnil celou řadu dalších nemovitostí ve své domovské Brazílii, ale také v Monaku). Po Sennově tragické smrti stál vůz v Bragově garáži v Sintře až do roku 1996, teprve pak změnil svého majitele. V současnosti má Sennova Honda NSX v provedení s manuálně řazenou převodovkou a černým koženým interiérem najeto jen 50 820 km a nachází se v bezvadné kondici.

Honda NSX: japonské Ferrari

Honda NSX: japonské Ferrari

Ayrton Senna měl další Hondu NSX ve stejné specifikaci, ovšem v rudém lakování. Málo se ví, že se Senna osobně podílel na vývoji a ladění modelu Honda NSX, neboť jeho monoposty McLaren tehdy jezdily právě s motory Honda. Příznivci značky toužebně očekávají návrat legendárního modelu Honda NSX, který se nezadržitelně blíží…

Podívejte se, jak to Sennovi za volantem NSX šlo:

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků