Honda nabídne první boční airbag s plynulým plněním

Honda nabídne první boční airbag s plynulým plněním

Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že dokončila vývoj prvního bodokončila vývoj prvního bočního airbagu s plynulou aktivací v závislosti na podmínkách nárazu. Toto řešení umožní lepší ochranu posádky, ale také omezí síly působící na ni ze strany airbagu. Prvním modelem, jenž toto zařízení obdrží, bude malý typ Life, jehož prodej bude spuštěn letos na podzim v Japonsku.

Jádrem nového systému je uložení airbagu ve spirále a osazení tlakovým ventilem. Díky nové konstrukci se naplní rychleji, přičemž způsob plnění se odvíjí od směru a intenzity nárazu, ale také od aktuální polohy postavy řidiče nebo spolujezdce. Nová konstrukce rovněž umožnila prodloužit dobu, kdy je airbag naplněn a může chránit.

Automobilka Honda spustila vývoj svého prvního airbagu již v roce 1971 a roku 1987 se stala prvním výrobcem, který jej v Japonsku začal instalovat do svých vozů. O tři roky později obdržela podobné prvenství za zástavbu airbagu před místem pro spolujezdce.
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků