Honda nabídne první boční airbag s plynulým plněním

Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že dokončila vývoj prvního bodokončila vývoj prvního bočního airbagu s plynulou aktivací v závislosti na podmínkách nárazu. Toto řešení umožní lepší ochranu posádky, ale také omezí síly působící na ni ze strany airbagu. Prvním modelem, jenž toto zařízení obdrží, bude malý typ Life, jehož prodej bude spuštěn letos na podzim v Japonsku.

Jádrem nového systému je uložení airbagu ve spirále a osazení tlakovým ventilem. Díky nové konstrukci se naplní rychleji, přičemž způsob plnění se odvíjí od směru a intenzity nárazu, ale také od aktuální polohy postavy řidiče nebo spolujezdce. Nová konstrukce rovněž umožnila prodloužit dobu, kdy je airbag naplněn a může chránit.

Automobilka Honda spustila vývoj svého prvního airbagu již v roce 1971 a roku 1987 se stala prvním výrobcem, který jej v Japonsku začal instalovat do svých vozů. O tři roky později obdržela podobné prvenství za zástavbu airbagu před místem pro spolujezdce.
 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků