Honda nabídne první boční airbag s plynulým plněním

Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že dokončila vývoj prvního bodokončila vývoj prvního bočního airbagu s plynulou aktivací v závislosti na podmínkách nárazu. Toto řešení umožní lepší ochranu posádky, ale také omezí síly působící na ni ze strany airbagu. Prvním modelem, jenž toto zařízení obdrží, bude malý typ Life, jehož prodej bude spuštěn letos na podzim v Japonsku.

Jádrem nového systému je uložení airbagu ve spirále a osazení tlakovým ventilem. Díky nové konstrukci se naplní rychleji, přičemž způsob plnění se odvíjí od směru a intenzity nárazu, ale také od aktuální polohy postavy řidiče nebo spolujezdce. Nová konstrukce rovněž umožnila prodloužit dobu, kdy je airbag naplněn a může chránit.

Automobilka Honda spustila vývoj svého prvního airbagu již v roce 1971 a roku 1987 se stala prvním výrobcem, který jej v Japonsku začal instalovat do svých vozů. O tři roky později obdržela podobné prvenství za zástavbu airbagu před místem pro spolujezdce.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků