Honda N-ONE: podivná retroodpověď na Fiat 500 nebo Mini

Honda N-ONE je nový minivozík z Japonska, který si troufá konkurovat renomovaným modelům Mini nebo Fiat 500.

Novinka od Hondy je součástí nové generace malých krabic na kolech, které objemem motoru do 0,66 l patří do specifické japonské kategorie tzv. kei cars (všimnete si třeba poznávacích značek se žlutým podkladem) a v dohledné době hodlají radikálně omezovat hmotnost s ohledem na snížení spotřeby paliva. Prvním modelem z této řady se stal na sklonku loňského roku vůz Honda N BOX, na jehož technice spočívá také nový typ N-ONE představený na domácím trhu včera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE: z hisotrických motivů typu N360 toho moc nezbylo

Jeho předlohou se stala koncepční studie Honda N Concept_4 z posledního autosalonu v Tokiu. Vynikala řadou stylistických prvků očividně vycházejících z modelu Honda N360, který se začal vyrábět v roce 1967 a stal se vůbec prvním skutečně velkosériově vyráběným automobilem značky Honda. Ale co chcete dělat s přísně utilitárně střiženou hranatou karoserií na co nejmenším půdorysu?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE

Rozvor náprav je co možná nejdelší a retrospektivně zamýšlené prvky se omezují prakticky pouze na tvar masky chladiče, kulaté světlomety s elipsoidními zdroji a vestavěnými blikači a svisle orientované zadní svítilny rámované obroučkami z LED. Tím záměr konkurovat vozům jako Mini nebo Fiat 500 prakticky končí. O pohon se starají zážehové tříválce 0,66 l s atmosférickým plněním, nebo přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s pohonem předních, za příplatek všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je střižen přísně účelově

Nová Honda N-ONE se ve své podstatě nijak nevymyká obvyklé povaze japonských kompaktů (viz např. Nissan Cube 2013) a prodávat se bude na domácím trhu již od dnešního dne. Ceny se v přepočtu pohybují v rozmezí 280 000 až 416 000 Kč. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků