Honda N-ONE: podivná retroodpověď na Fiat 500 nebo Mini

Honda N-ONE je nový minivozík z Japonska, který si troufá konkurovat renomovaným modelům Mini nebo Fiat 500.

Novinka od Hondy je součástí nové generace malých krabic na kolech, které objemem motoru do 0,66 l patří do specifické japonské kategorie tzv. kei cars (všimnete si třeba poznávacích značek se žlutým podkladem) a v dohledné době hodlají radikálně omezovat hmotnost s ohledem na snížení spotřeby paliva. Prvním modelem z této řady se stal na sklonku loňského roku vůz Honda N BOX, na jehož technice spočívá také nový typ N-ONE představený na domácím trhu včera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE: z hisotrických motivů typu N360 toho moc nezbylo

Jeho předlohou se stala koncepční studie Honda N Concept_4 z posledního autosalonu v Tokiu. Vynikala řadou stylistických prvků očividně vycházejících z modelu Honda N360, který se začal vyrábět v roce 1967 a stal se vůbec prvním skutečně velkosériově vyráběným automobilem značky Honda. Ale co chcete dělat s přísně utilitárně střiženou hranatou karoserií na co nejmenším půdorysu?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE

Rozvor náprav je co možná nejdelší a retrospektivně zamýšlené prvky se omezují prakticky pouze na tvar masky chladiče, kulaté světlomety s elipsoidními zdroji a vestavěnými blikači a svisle orientované zadní svítilny rámované obroučkami z LED. Tím záměr konkurovat vozům jako Mini nebo Fiat 500 prakticky končí. O pohon se starají zážehové tříválce 0,66 l s atmosférickým plněním, nebo přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s pohonem předních, za příplatek všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je střižen přísně účelově

Nová Honda N-ONE se ve své podstatě nijak nevymyká obvyklé povaze japonských kompaktů (viz např. Nissan Cube 2013) a prodávat se bude na domácím trhu již od dnešního dne. Ceny se v přepočtu pohybují v rozmezí 280 000 až 416 000 Kč. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků