Honda N-ONE: podivná retroodpověď na Fiat 500 nebo Mini

Honda N-ONE je nový minivozík z Japonska, který si troufá konkurovat renomovaným modelům Mini nebo Fiat 500.

Novinka od Hondy je součástí nové generace malých krabic na kolech, které objemem motoru do 0,66 l patří do specifické japonské kategorie tzv. kei cars (všimnete si třeba poznávacích značek se žlutým podkladem) a v dohledné době hodlají radikálně omezovat hmotnost s ohledem na snížení spotřeby paliva. Prvním modelem z této řady se stal na sklonku loňského roku vůz Honda N BOX, na jehož technice spočívá také nový typ N-ONE představený na domácím trhu včera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE: z hisotrických motivů typu N360 toho moc nezbylo

Jeho předlohou se stala koncepční studie Honda N Concept_4 z posledního autosalonu v Tokiu. Vynikala řadou stylistických prvků očividně vycházejících z modelu Honda N360, který se začal vyrábět v roce 1967 a stal se vůbec prvním skutečně velkosériově vyráběným automobilem značky Honda. Ale co chcete dělat s přísně utilitárně střiženou hranatou karoserií na co nejmenším půdorysu?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE

Rozvor náprav je co možná nejdelší a retrospektivně zamýšlené prvky se omezují prakticky pouze na tvar masky chladiče, kulaté světlomety s elipsoidními zdroji a vestavěnými blikači a svisle orientované zadní svítilny rámované obroučkami z LED. Tím záměr konkurovat vozům jako Mini nebo Fiat 500 prakticky končí. O pohon se starají zážehové tříválce 0,66 l s atmosférickým plněním, nebo přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s pohonem předních, za příplatek všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je střižen přísně účelově

Nová Honda N-ONE se ve své podstatě nijak nevymyká obvyklé povaze japonských kompaktů (viz např. Nissan Cube 2013) a prodávat se bude na domácím trhu již od dnešního dne. Ceny se v přepočtu pohybují v rozmezí 280 000 až 416 000 Kč. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků