Honda N BOX: první z „lehkých holek“ od Hondy

Značka Honda hodlá vyrábět lehčí automobily než dosud. To je ale panečku nápad!
Seznam kapitol
  1. Honda N BOX
  2. Fotogalerie

Praxí posledních desítek let se stalo, že nová generace prakticky každého modelu je těžší než její předchůdce. Důvody jsou jasné: zvyšování úrovně bezpečnosti a komfortu. Je přitom jasné, že hmotnost automobilu je jedním z nejdůležitějších aspektů zasahujících do jízdních vlastností, výkonů a ekonomiky provozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N BOX je prý o 10 % lehčí než srovnatelná konkurence

Dnes konstruktéři laborují s přetechnizovanými mechanickými a elektronickými skupinami a pod dlouhými seznamy výbav a technických fines a zkratek se jaksi zapomíná na to, že koneckonců i na emise CO2 (pasované na novodobé polobožstvo) má hmotnost zásadní vliv.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Byly doby, kdy tomu ale tak nebylo a každý řidič musel být také motoristou. Někteří (třeba Colin Chapman) to ve snaze o absolutní minimalizaci hmotnosti dovedli až na hranici absurdity, ale zdá se, že hmotnost opět přichází do „módy“.

Stále častěji totiž výrobci automobilů při prezentaci svých novinek uvádějí, že se jim podařilo hmotnost omezit, ať již jde o supersport Aston Martin Vantage V8 N420 nebo o běžné SUV Volkswagen Touareg 2011, jež je údajně v průměru o 200 kg lehčí než předchozí generace. Nyní se nechali slyšet pánové z Hondy, že se pustí do systematického boje o vylehčování svých nových osobních vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Deník Nikkei uvedl, že u Hondy plánují modifikovat konstrukci aut a technologii jejich výroby s ohledem na redukci hmotnosti, aniž by tím nějak utrpěla úroveň bezpečnosti nebo komfortu. Třetí největší japonská automobilka podle Nikkei do tohoto záměru hodlá v následujících letech investovat miliardy jenů, změny se mají dotknout domácích i zahraničních továren.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jednou z nových strategií tohoto plánu je podle deníku Nikkei navařování povrchových dílů přímo ke skeletu karoserie, čímž má klesnout množství spojovacího materiálu a výztuží. Začátkem mají být minivozy a prvním příkladem se stává nová Honda N BOX určená pro domácí trh.

Honda N Box: zrcadlo, zrcadlo, pověz…

Honda N Box: zrcadlo, zrcadlo, pověz…

Honda N BOX jistě patří k aspirantům na pomyslný titul Nejošklivější auto současnosti, nicméně Honda uvádí, že je o 10 % lehčí než srovnatelná konkurence, přičemž se technologům údajně podařilo také snížit výrobní náklady. Zda je tato cesta tou správnou, to je otázkou, ale je třeba připustit, že každá snaha o redukci hmotnosti se cení.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda N BOX
  2. Fotogalerie

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků