Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

51 komentářů

kolemjdoucí 2
9. října • 10:25

Až konečně přijde skutečný pokrok tak se ho nikdo ani snažit zastavovat nebude. Zatím se tak ale neděje, lithiové baterie jsou úplně stejný krok vedle, jako tahle šílenost, a co vadí úplně nejvíc - ještě je kolem toho lidem nalháváno a lakováno narůžovo. Kdyby ti kreténi na rovinu řekli "víme že elektromobily a baterie nejsou ideální, ale jiná možnost bohužel není, nebo se za pár desetiletí na téhle planetě usmažíme..." a slušně poprosili "...takže vás proto prosíme, abyste v tomto zájmu akceptovali některé nevýhody a udělali něco pro svoje děti" a zároveň to podpořili nejen okecácáním, ale i cenami atd, tak by to byla jiná. Jenže tak to není a každý vidí, že se na tom všichni snaží akorát napakovat a vyhovět "těm nahoře", kteří si jako malá děcka umanuli, že už nebudou kupovat ropu od šejků a proto všechny okolo podmínkami NUTÍ si tu zrůdnost koupit, přičemž spousta ostatních problémů zůstává neřešena (řepka, nesmyslně drahé DPF atd atd) - takže prostě ne, s lhaním a křiváctvím mají jednoduše smůlu.

Míra
9. října • 12:10

Přál by sis kapitalismus s lidskou tváří? Nic takového neexistuje, už z názvu je jasné, že si to navzájem odporuje a že je to nemožné.

kolemjdoucí 2
9. října • 17:00

Ale existuje, ovšem psychopaté "nahoře" si to samozřejmě zařizují podle sebe a lidé "dole" často přebírají přesně tu (jejich vnucenou) poraženeckou politiku, kterou tu předvádíš i ty a o nic se nesnaží. Ale lidé se změní a zajímat se začnou, o to není třeba se bát - přijde to takřka samo, je vhodná doba. Bývaly doby, kdy "těch jiných" nahoře nebývalo tolik, a kdo zná zákony přírody tak ví že zase budou a plevel půjde pryč, protože sinusovka a cyklické střídání fází. Půjde to celkem rychle, ale úplně samo se to neudělá, tím že se lidi budou zajímat a měnit (sebe samé a své myšlení) tomu půjdou rychleji naproti.

Míra
9. října • 17:41

Existuje? A jak chceš na někom jiném vydělávat a obírat druhé o peníze, aby to bylo lidské a slušné?

Psenda
10. října • 8:49

Chces tvrdit ze nejde uzavrit obchod s nimz by byly spokojene obe strany? Zakaznik dostal co chtel, v povazovane kvalite a dodavatel mel primereny zisk?
No to je mi te skoro lito.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
10. října • 15:51

Ne, protože to už pak nebude kapitalismus, ale jakási centrálně řízená ekonomika.
Dobrovolně se zisků nikdo nevzdá, tedy by se ten přiměřený zisk musel direktivně určovat, nařizovat a vymáhat. Tohle má být ta lidskost?

Míra
9. října • 17:52

Kapitalista lidumil zní úplně skvěle a velmi lidsky :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
9. října • 20:13

Kapitalismus se často vysvětluje jako "vláda peněz" - to ale neznamená nadvláda peněz! Kapitalismus je tedy jen jedna z částí fungujícího systému, nikoliv celý systém. Kapitalista tak klidně může být lidumil, pokud zůstane člověkem a bude si i nadále uvědomovat, že nad kapitálem jsou ještě nějaké vyšší hodnoty - ostatně dělá to i ve vlastním zájmu, krátkodobé vysoké zisky jsou... ehm... no prostě jen krátkodobé, prosperita znamená něco jiného.

Míra
9. října • 20:26

A on je nějaký rozdíl mezi vládou a nadvládou? Vláda peněz je přece to samé co nadvláda peněz. Asi ve slově nadvláda hledáte cosi "na vyšším stupni", ale nic takového není. Buď vládnu, nebo ne.

kolemjdoucí 2
9. října • 23:11

Východ a Čína nám už nějakou dobu ukazují, že nemáš stoprocentní pravdu. Rozdíl je právě v té pozici v hodnotovém žebříčku, ale: Neber si to moc osobně, ovšem pozoruju tě tu v diskusích už delší dobu a tohle je zrovna pro tebe naprosto neuchopitelné téma, protože tvůj hodnotový žebříček a směřování jsou výrazně jiné než u ~70 % ostatních lidí.

Míra
9. října • 20:23

Nesmysl. Můžu být buď kapitalista, nebo lidumil, ne oboje. Oboje najednou nejde, protože jedno vylučuje druhé.
A jsme zpátky u mé otázky - jak chcete obrat někoho o peníze, aby to bylo lidsky a slušně?

Micja
8. října • 9:08

Apple učí autopilota reagovat na černochy:
http://video.cnbc.com/gallery/...

hihihi
8. října • 5:40

Bylo by to vhodné i pro zemědělce, kdyby měli jezdit po poli třeba elektrické traktory? ;-)

puk123
10. října • 11:33

Budeš se divit, ale na to přišli dávno v zemi, kde zítra znamená již včera. Ze školních let pamatuji ruský textík, kde byl elektrický traktor spojen se základnou kabelem.

Dagmarrr
7. října • 23:45

No a co kdyby to bylo tak, že by se všechna auta mohla propojit přes nárazníky při autonomním řízení a energii si navzájem předávala. Tak by stačilo jen do kolony vždy vložit někde nějakou "energetickou cisternu" a furt by se dalo jet, prostě by se jen občas někdo připojil a zase odpojil (vložil zipem do tohoto nekonečného vláčku) a bylo by na dálnicích starostech.

puk123
8. října • 0:52

Tankování za letu na dálnici. Perfektní. Kam se hrabou zlepšováky od Hondy.:-))

Bubaak
7. října • 20:31

Tohle řešení už v Praze funguje, řikáme mu tady metro :)

puk123
8. října • 0:50

A já si říkal, nač potřebujete takový balík na rozšíření. Vy to natáhnete i do ulic, jo?

Bubaak
8. října • 9:28

Neblbni, prachy potřebujeme z 90% na tunelování a ten zbytek se možná dostane na stavbu tunelů... Ale do ulic se to nedostane :D

úplně jinej kolemjdoucí
7. října • 18:42

Já teda nevim, ale elektrickou autodráhu jsem měl už za socíku a auta jezdila moc pěkně. Tak to jenom zvětšit těch 1:80 nebo kolik, pustit tam trochu víc šťávy a jedeme. Za deště to bude malinko probíjet, ale jak se píše i výše - kdo by řešil malichernosti?

josephko
7. října • 15:50

Asi už automobilky a ďalší hráči v tomto biznise nevymyslia nič lepšia ako indukčné nabíjanie: je vhodné pre všetky autá či autobusy, nešpatí prostredie, je oveľa lacnejšie ho na vozovku inštalovať ako drôty nad vozovkou, a môže sa v zime na vybraných úsekoch používať aj na "odstraňovanie" snehu a námrazy. Navyše káble pod vozovkou môžu pomáhať automatickej jazde vozidiel.
Jediný problém je trochu nižšia účinnosť, ale v tá je v porovnaní s ostatnými výhodami zanedbateľná. Viem si predstaviť aj riešenie, že kvôli zvýšeniu účinnosti prenosu elektrickej energie by sa z podvozku auta vysunul snímač elektriny s napr. ochrannými malými koliečkami a ten snímač by bol od vozovky vzdialený len 1 cm. Samozrejme by mal vpredu aj vzadu čidlo, ktorými by sa kontrolovalo, či pred resp za vozidlom (pri cúvaní) nie je na ceste nejaká malá prekážka. A keby tam nejaká bola, v zlomku sekundy by sa snímač zasunul späť do podvozku a po prejdení ponad prekážku by sa znovu vysunul.
Ak sa k tomu ešte pridajú batérie s reálnym dosahom cez 500 kilometrov, tak elektromobily budú prakticky vo všetkých smeroch lepšie autá ako autá so spaľovacími motormi: niektorí nebudú musieť vôbec jazdiť na dobíjacie stanice - auto si nabijú počas jazdy na diaľnice, elektromobil má menej pohyblivých častí,, ktoré slúžia na pohon, oveľa jednoduchšie a lacnejšie sa dá prakticky z každého auta urobiť štvorkolka, je podstatne tichší, netreba v ňom riešiť typ prevodovky (manuál či automat), v porovnateľnom elektromobile je viac miesta, je vhodnejší je pre jazdu v zápchach a šťastlivci, čo majú vlastný dom, budú môcť jazdiť po zakúpení solárnych článkov prakticky zadarmo. To všetko ľudia veľmi radi vymenia za trochu vyššiu cenu. Stačí sa pozrieť na mobilné telefóny: sú v podstate len 2 typy: iPhone a tie ostatné (nie som fanúšik ani majiteľ žiadneho produktu od Applu). Ak je totiž niečo "cool", tak je cena relatívne nepodstatná.

kolemjdoucí 2
9. října • 10:35

To je sice zajímavá představa, ale nerealizovatelná - koukněte se na silnice jak, z většiny vypadají už teď: Proč si myslíte, že když nedokážou už dneska slušně udržovat obyčejnej asfalt, že by to dokázali u technicky náročnější komunikace? Nesmysl.

Antiautomat
7. října • 21:12

...a panelaky v okoli takeho indukcne nabijacieho placu budu priam ziarit.
Uz dnes je elektromagneticke *znecistenie* dost zavazny problem.

Dub
8. října • 23:04

Elektromagnetické "znečištětí" je hoax kterému věří jen technicky negramotní lidé. Škodlivost záření z mobilu, homeopatie, ufoni, vodníci, čarodejnice - to vše je jedna kategorie nesmyslů.

kolemjdoucí 2
9. října • 10:39

Aha, takže spektrometry jsou podle tebe zařízení k ničemu a standardy ochrany proti rušení (to je to EMI) v průmyslu, diferenciální sběrnice atd existují jen aby se technici a inženýři měli čím bavit po odpolednách?? Ty seš opravdu Dub.

Míra
9. října • 7:44

A když je mezi námi technicky vzdělaný člověk, můžeš napsat víc o tom, že je elektromagnetické záření neškodné a proč?

Míra
7. října • 19:27

Jasně, pro jedno auto pohoda, ale co víc aut? Jak tlusté kabely by ve vozovce musely být, aby uživily kolonu aut?
A když bude indukčně odebírat proud třeba několik set aut za sebou, to budou proudy. A ta krásná elektromagnetická pole okolo, to bude už jen lahůdka - jak pro lidi, tak pro elektroniku.

Thales
7. října • 12:10

No já bych to vyřešil jednodušeji. Přidělal bych na střechu auta malou větrnou elektrárnu a jak by auto jelo, tak by ji vítr roztáčel a ta by vyráběla elektřinu. Divím se, že to ještě nikoho nenapadlo. :-)

Jig
7. října • 13:21

jasně, až na to že vzniklý odpor vzduchu by auto zpomaloval více než by mu zmíněné řešení dodávalo šťávy

Anonym
13. října • 9:53

Pane Jig, on to myslel jako vtip, ale vy jste to nepochopil.

Psenda
10. října • 8:47

Ztratu pokryje dotace z EU

vana666
7. října • 13:46

zbytečně řešíš malichernosti :-)

Ludek_II
7. října • 12:51

Já bych tam dal plachty a udělal plachetnici na kolech.

Míra
7. října • 10:57

A kdyby se to rameno udělalo z ebonitu a na boční stěnu přitloukly liščí kožešiny, mohli bychom jezdit zadarmo :-))

bzzz
7. října • 10:47

Konec chodcu a cyklistu na krajnicich ;-)

Sarcasticus
7. října • 15:22

Takové boční elektrické vedení by mohlo fungovat podobně, jako elektrický ohradník kolem výběhu pro zvířata. Jen by v tomhle muselo být asi mnohem vyšší napětí a výkon, pokud by to mělo zvládnout napájení mnoha elektromobilů současně. A to by bylo pro chodce či cyklisty poněkud nebezpečné podobně, jako když se člověk přiblíží k trolejím třeba nad kolejemi.

Míra
7. října • 19:17

No vida jak to krásně zapadá do sebe. Autonomní provoz je s chodci neslučitelný, tohle to vyřeší samo :-)

Driver
7. října • 10:34

Ten pantograf po straně má jednu výhodu, nebylo by výškové omezení pro nadměrné vozidla. Předjíždění je ale trošku problém. Takže super řešení pro kamióny :-D¨Vynálezů které mají hendikep a jsou k ničemu jsou stovky, tisíce, a vynález spalovacího motoru je v tomto světle přes sto let nejefektivnější zázrak. Sice existují od doby projektu Philladelphia otazníky, zda náhodou jako lidstvo už nemáme technologii teleportace k dispozici, ale možná by stačilo, kdybychom se vrátili k modelu, tady vyrobím, tady spotřebuji. A nevozili přes půl zeměkoule vše z číny... Ale to je už politika korporací, stará stovky let, kolonizovat chudé, otročit je a "vyvážet zlato, vyměněné za zrcátka" :-(

lethal924
5. února • 0:34

Az na ten hoax s projektem philadelphia naprosta pravda. Proto taky Musk centralizuje vyrobu - je to levnejsi a ekologictejsi. A nejekologictejsi i nejekonomictejsi je porad jezdit svym stavajcim autem dokud to jde a nekupovat nove dokud to neni nezbytne nutne. Je to daleko vic tree-hugging a polar-bear-friendly nez koupit si novou teslu, ikdyby to stare byl treba diesel bez filtru. Jenze takhle lidi nepremysli. Chteji novou hracku a pritom si pripadat dulezite ze delaji neco pro dobro, ikdyz to tak ve skutecnosti neni. Ignorance is bliss!

Kuk Vykuk
7. října • 23:02

Projekt Philladelphia je jen novodobej hoax, teleportace reálně existuje od konce 90. let.

puk123
7. října • 12:15

Podle mne by stačilo i polovičaté řešení. Auto by nebylo "samec". ale "samice". Před křižovatkou by po nějaké délce byl rantl s nadrženými robotickými rameny a ta by hledala stojící auto se zásuvkou svolné ke spáření. Bylo by to jen pár minut, ale i to by stačilo, aby něco proteklo. K tomu nějaká ta elektronická komunikace, případně spřažení se semafory, atd, atd, ...

Pavel
7. října • 15:39

Vážení cestující, v rámci nabíjecího procesu trvá tato červená pouhých deset minut. Telefonovat je povoleno.:-))

Míra
7. října • 12:48

Sice je to myšleno jako hezký vtip, ale zároveň jsi předpověděl další vývojový stupeň kapitalismu. Už dnes jsme denně bombardováni nejrůznějšími výhodnými nabídkami a už se objevují první "vlaštovky", kdy stačí do telefonu na něco odpovědět ano a už jste uzavřeli smlouvu a máte na cestě fakturu. Produktivita je gigantická a zoufalá snaha vydělávat už začíná přerůstat z pasivní fáze nabídky na aktivní. A to je jen začátek. Kdo nebude ve střehu a nedá si pozor, ten bude nakupovat a dostávat zboží. Už tím, že někam přijdete, nebo přijedete, jste vlastně zákazník a budete vám automaticky doplněno a dodáno vše, co jen jde. A taková elektřina je na tohle úplně ideální.

puk123
7. října • 13:07

Víc vize než vtip. Vše je pak věcí legislativy a provedení. Stačí HW či SW přepínač: Nechci cestou dobíjet / Chci dobíjet po potvrzení / Chci dobíjet automaticky.

lethal924
5. února • 0:37

Pro takove "vizionare" doporucuju serial Black Mirror

puk123
7. října • 12:20

Samo by to byla stejná zásuvka, přes kterou by se dobíjelo na "čerpačce" nebo na parkovišti.

Antiautomat
7. října • 10:12

Trolejbus sme mali v Bratislave uz v r.1909. Este nieco *nove* tam maju?

Pavel
7. října • 15:37

Ale trolejbus s kladkou na boku místo nahoře nemá nikdo. Až na to museli přijít Japonci.:-D

Antiautomat
7. října • 21:09

... tahace vlacikov v bani maju bocne vysuvne zberace aby sa zvrchu mohol sypat naklad :-)
Takze ani ten bocny zberac nie je nic nove.

Kuk Vykuk
7. října • 22:59

Taky Metro má boční sběrače

puk123
7. října • 10:29

Odtahovku na koňský pohon. :-))

Doporučujeme

Články odjinud