Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Omezený dojezd na jedno nabití je jedním z hlavních argumentů, proč si místo elektromobilu pořídit raději klasiku. Honda ale možná našla řešení na takřka nekonečný dojezd.
Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Elektromobilita zažívá své zatím nejrychlejší období vývoje. Automobilky a subdodavatelé se snaží prodlužovat dojezd, zrychlit nabíjení a celkově tak přinést další argumenty ke koupi auta „na baterky“. Honda si na americkém patentovém úřadě nechala patentovat něco úplně jiného. Chce auta „připoutat“ k elektrickému vedení během jízdy.

Inferno: Futuristická raketa má patent na materiál a 1400 koní

Inferno: Futuristická raketa má patent na materiál a 1400 koní

Podobné vize už tu byly. Například speciální indukční nabíjecí pásy však vypadají možná reálněji než nápad Japonců. Jak můžete vidět na obrázku z patentového úřadu, k nabíjení slouží speciální rameno spojené s vozem. To se zřejmě umí připojit k vedení podél silnice.

Výhody tohoto řešení jsou zjevné – takřka neomezený dojezd a ve srovnání s indukčním nabíjením zabudovaným ve vozovce i levnější výstavba. Nevýhod je však mnohem víc. Zdá se nebezpečné pro auta i chodce. Rameno by vypadalo šíleně, přidalo váhu a bylo by nesnadné zajistit, aby její ukotvení nezasahovalo do řízení vozu. Otázkou je také izolace od vlhkosti.

Nová technologie Fordu zachrání motory před sešrotováním

Nová technologie Fordu zachrání motory před sešrotováním

Tento nápad se tedy zdá být trošku krkolomný, ale cesty vývoje musí zabloudit i do slepých uliček. Možná nás však Honda jednou při představení tohoto konceptu překvapí, a patent se nebude zdát tak utopický. My se však můžeme radovat, že si stále ještě můžeme užívat charakterních spalovacích motorů, které do sítě připojovat nemusíme. Pokrok ale nezastavíš...

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 52 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 146 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků