Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Omezený dojezd na jedno nabití je jedním z hlavních argumentů, proč si místo elektromobilu pořídit raději klasiku. Honda ale možná našla řešení na takřka nekonečný dojezd.
Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Elektromobilita zažívá své zatím nejrychlejší období vývoje. Automobilky a subdodavatelé se snaží prodlužovat dojezd, zrychlit nabíjení a celkově tak přinést další argumenty ke koupi auta „na baterky“. Honda si na americkém patentovém úřadě nechala patentovat něco úplně jiného. Chce auta „připoutat“ k elektrickému vedení během jízdy.

Inferno: Futuristická raketa má patent na materiál a 1400 koní

Inferno: Futuristická raketa má patent na materiál a 1400 koní

Podobné vize už tu byly. Například speciální indukční nabíjecí pásy však vypadají možná reálněji než nápad Japonců. Jak můžete vidět na obrázku z patentového úřadu, k nabíjení slouží speciální rameno spojené s vozem. To se zřejmě umí připojit k vedení podél silnice.

Výhody tohoto řešení jsou zjevné – takřka neomezený dojezd a ve srovnání s indukčním nabíjením zabudovaným ve vozovce i levnější výstavba. Nevýhod je však mnohem víc. Zdá se nebezpečné pro auta i chodce. Rameno by vypadalo šíleně, přidalo váhu a bylo by nesnadné zajistit, aby její ukotvení nezasahovalo do řízení vozu. Otázkou je také izolace od vlhkosti.

Nová technologie Fordu zachrání motory před sešrotováním

Nová technologie Fordu zachrání motory před sešrotováním

Tento nápad se tedy zdá být trošku krkolomný, ale cesty vývoje musí zabloudit i do slepých uliček. Možná nás však Honda jednou při představení tohoto konceptu překvapí, a patent se nebude zdát tak utopický. My se však můžeme radovat, že si stále ještě můžeme užívat charakterních spalovacích motorů, které do sítě připojovat nemusíme. Pokrok ale nezastavíš...

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků