Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Omezený dojezd na jedno nabití je jedním z hlavních argumentů, proč si místo elektromobilu pořídit raději klasiku. Honda ale možná našla řešení na takřka nekonečný dojezd.
Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Elektromobilita zažívá své zatím nejrychlejší období vývoje. Automobilky a subdodavatelé se snaží prodlužovat dojezd, zrychlit nabíjení a celkově tak přinést další argumenty ke koupi auta „na baterky“. Honda si na americkém patentovém úřadě nechala patentovat něco úplně jiného. Chce auta „připoutat“ k elektrickému vedení během jízdy.

Inferno: Futuristická raketa má patent na materiál a 1400 koní

Inferno: Futuristická raketa má patent na materiál a 1400 koní

Podobné vize už tu byly. Například speciální indukční nabíjecí pásy však vypadají možná reálněji než nápad Japonců. Jak můžete vidět na obrázku z patentového úřadu, k nabíjení slouží speciální rameno spojené s vozem. To se zřejmě umí připojit k vedení podél silnice.

Výhody tohoto řešení jsou zjevné – takřka neomezený dojezd a ve srovnání s indukčním nabíjením zabudovaným ve vozovce i levnější výstavba. Nevýhod je však mnohem víc. Zdá se nebezpečné pro auta i chodce. Rameno by vypadalo šíleně, přidalo váhu a bylo by nesnadné zajistit, aby její ukotvení nezasahovalo do řízení vozu. Otázkou je také izolace od vlhkosti.

Nová technologie Fordu zachrání motory před sešrotováním

Nová technologie Fordu zachrání motory před sešrotováním

Tento nápad se tedy zdá být trošku krkolomný, ale cesty vývoje musí zabloudit i do slepých uliček. Možná nás však Honda jednou při představení tohoto konceptu překvapí, a patent se nebude zdát tak utopický. My se však můžeme radovat, že si stále ještě můžeme užívat charakterních spalovacích motorů, které do sítě připojovat nemusíme. Pokrok ale nezastavíš...

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků