Honda má velké plány: nové továrny, nové modely, nové motory

Japonská automobilka Honda představila své plány, které chce v následujícím období splnit. Mezi nimi figuruje výstavba nových továren, vývoj nových naftových motorů, hybridních systémů a také vývoj a následná výroba zcela nových modelů.

Třetí největší japonská automobilka Honda Motor investuje přes miliardu dolarů do výstavby nových továren v Japonsku, USA a Kanadě. Tyto továrny by měly zajistit, aby v roce 2010 Honda produkovala přes 4,5 mil. nových vozů proti nynějším 3,4 mil. Továrna ve Spojených státech bude stát 400 mil. USD a provoz by měla zahájit v roce 2008. Předpokládaná produkce je 200 000 vozů. V Kanadě bude Honda investovat přes 140 mil. USD a produkce by zde měla také dosáhnout 200 000 vozů. Největší balík však Honda bude investovat v domovském Japonsku. Zde vybuduje nový závod za 640 mil. USD a bude zde produkovat také okolo 200 000 vozů ročně. Tím se zvýší japonská produkce z nynějších 1,3 na 1,5 mil. vozů ročně.

Mezi zcela novými modely, které chce Honda v následujícím období přivést na trh, bude rodinný vůz s hybridním pohonem a nízkou cenou. Ten nebude odvozen od žádného stávajícího modelu. Novinka by měla přijít na trh v roce 2009 a roční výroba by měla dosáhnout 200 000 vozů. Z dostupných informací to vypadá pro Evropu dobře, protože tento model by měl doplnit nabídku i u nás. Ovšem v jaké míře není prozatím známo, protože tento vůz bude vyráběn v Japonsku a polovina z produkce, tedy okolo 100 000 vozů bude putovat na severoamerický trh.

Velkou novinkou je také nový naftový čtyřválec, který by měl nahradit nynější naftový motor 2,2 i-CTDi. Není prozatím jasné, zda Honda vyrobí dvě varianty, které by pokryly širší spektrum zákazníků a které by mohly být nasazeny i do menších modelů, protože stávající motor je pro malé vozy velký a navíc zákazník si nemá z čeho vybrat. Nový přímovstřikový naftový motor bude určen i pro Spojené státy a to i z důvodů plnění emisní normy Euro 5.

Honda také informovala, že do roku 2010 chce modifikovat stávající motory tak, aby vykazovaly menší spotřebu. Ta by měla klesnout do daného termínu v průměru o pět procent, ale ještě lepší plány má u stávajících čtyřválců i-VTEC, kde chce dosáhnout snížení spotřeby až 13 procent a u šestiválců o 11 procent.

Honda, jakožto lídr výroby a vývoje hybridních pohonů v kombinaci benzínový motor + elektromotor chce také do roku 2010 přinést inovovaný systém, který by přinesl další úsporu paliva, zlepšil ekologickou bilanci těchto vozů, zlepšil ekonomickou výhodnost při zakoupení a také zlepšil výkony tohoto systému.
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků