Honda má velké plány: nové továrny, nové modely, nové motory

Japonská automobilka Honda představila své plány, které chce v následujícím období splnit. Mezi nimi figuruje výstavba nových továren, vývoj nových naftových motorů, hybridních systémů a také vývoj a následná výroba zcela nových modelů.

Třetí největší japonská automobilka Honda Motor investuje přes miliardu dolarů do výstavby nových továren v Japonsku, USA a Kanadě. Tyto továrny by měly zajistit, aby v roce 2010 Honda produkovala přes 4,5 mil. nových vozů proti nynějším 3,4 mil. Továrna ve Spojených státech bude stát 400 mil. USD a provoz by měla zahájit v roce 2008. Předpokládaná produkce je 200 000 vozů. V Kanadě bude Honda investovat přes 140 mil. USD a produkce by zde měla také dosáhnout 200 000 vozů. Největší balík však Honda bude investovat v domovském Japonsku. Zde vybuduje nový závod za 640 mil. USD a bude zde produkovat také okolo 200 000 vozů ročně. Tím se zvýší japonská produkce z nynějších 1,3 na 1,5 mil. vozů ročně.

Mezi zcela novými modely, které chce Honda v následujícím období přivést na trh, bude rodinný vůz s hybridním pohonem a nízkou cenou. Ten nebude odvozen od žádného stávajícího modelu. Novinka by měla přijít na trh v roce 2009 a roční výroba by měla dosáhnout 200 000 vozů. Z dostupných informací to vypadá pro Evropu dobře, protože tento model by měl doplnit nabídku i u nás. Ovšem v jaké míře není prozatím známo, protože tento vůz bude vyráběn v Japonsku a polovina z produkce, tedy okolo 100 000 vozů bude putovat na severoamerický trh.

Velkou novinkou je také nový naftový čtyřválec, který by měl nahradit nynější naftový motor 2,2 i-CTDi. Není prozatím jasné, zda Honda vyrobí dvě varianty, které by pokryly širší spektrum zákazníků a které by mohly být nasazeny i do menších modelů, protože stávající motor je pro malé vozy velký a navíc zákazník si nemá z čeho vybrat. Nový přímovstřikový naftový motor bude určen i pro Spojené státy a to i z důvodů plnění emisní normy Euro 5.

Honda také informovala, že do roku 2010 chce modifikovat stávající motory tak, aby vykazovaly menší spotřebu. Ta by měla klesnout do daného termínu v průměru o pět procent, ale ještě lepší plány má u stávajících čtyřválců i-VTEC, kde chce dosáhnout snížení spotřeby až 13 procent a u šestiválců o 11 procent.

Honda, jakožto lídr výroby a vývoje hybridních pohonů v kombinaci benzínový motor + elektromotor chce také do roku 2010 přinést inovovaný systém, který by přinesl další úsporu paliva, zlepšil ekologickou bilanci těchto vozů, zlepšil ekonomickou výhodnost při zakoupení a také zlepšil výkony tohoto systému.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků