Honda má velké plány: nové továrny, nové modely, nové motory

Honda má velké plány: nové továrny, nové modely, nové motory
Japonská automobilka Honda představila své plány, které chce v následujícím období splnit. Mezi nimi figuruje výstavba nových továren, vývoj nových naftových motorů, hybridních systémů a také vývoj a následná výroba zcela nových modelů.

Třetí největší japonská automobilka Honda Motor investuje přes miliardu dolarů do výstavby nových továren v Japonsku, USA a Kanadě. Tyto továrny by měly zajistit, aby v roce 2010 Honda produkovala přes 4,5 mil. nových vozů proti nynějším 3,4 mil. Továrna ve Spojených státech bude stát 400 mil. USD a provoz by měla zahájit v roce 2008. Předpokládaná produkce je 200 000 vozů. V Kanadě bude Honda investovat přes 140 mil. USD a produkce by zde měla také dosáhnout 200 000 vozů. Největší balík však Honda bude investovat v domovském Japonsku. Zde vybuduje nový závod za 640 mil. USD a bude zde produkovat také okolo 200 000 vozů ročně. Tím se zvýší japonská produkce z nynějších 1,3 na 1,5 mil. vozů ročně.

Mezi zcela novými modely, které chce Honda v následujícím období přivést na trh, bude rodinný vůz s hybridním pohonem a nízkou cenou. Ten nebude odvozen od žádného stávajícího modelu. Novinka by měla přijít na trh v roce 2009 a roční výroba by měla dosáhnout 200 000 vozů. Z dostupných informací to vypadá pro Evropu dobře, protože tento model by měl doplnit nabídku i u nás. Ovšem v jaké míře není prozatím známo, protože tento vůz bude vyráběn v Japonsku a polovina z produkce, tedy okolo 100 000 vozů bude putovat na severoamerický trh.

Velkou novinkou je také nový naftový čtyřválec, který by měl nahradit nynější naftový motor 2,2 i-CTDi. Není prozatím jasné, zda Honda vyrobí dvě varianty, které by pokryly širší spektrum zákazníků a které by mohly být nasazeny i do menších modelů, protože stávající motor je pro malé vozy velký a navíc zákazník si nemá z čeho vybrat. Nový přímovstřikový naftový motor bude určen i pro Spojené státy a to i z důvodů plnění emisní normy Euro 5.

Honda také informovala, že do roku 2010 chce modifikovat stávající motory tak, aby vykazovaly menší spotřebu. Ta by měla klesnout do daného termínu v průměru o pět procent, ale ještě lepší plány má u stávajících čtyřválců i-VTEC, kde chce dosáhnout snížení spotřeby až 13 procent a u šestiválců o 11 procent.

Honda, jakožto lídr výroby a vývoje hybridních pohonů v kombinaci benzínový motor + elektromotor chce také do roku 2010 přinést inovovaný systém, který by přinesl další úsporu paliva, zlepšil ekologickou bilanci těchto vozů, zlepšil ekonomickou výhodnost při zakoupení a také zlepšil výkony tohoto systému.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 76 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků