Honda má velké plány: nové továrny, nové modely, nové motory

Japonská automobilka Honda představila své plány, které chce v následujícím období splnit. Mezi nimi figuruje výstavba nových továren, vývoj nových naftových motorů, hybridních systémů a také vývoj a následná výroba zcela nových modelů.

Třetí největší japonská automobilka Honda Motor investuje přes miliardu dolarů do výstavby nových továren v Japonsku, USA a Kanadě. Tyto továrny by měly zajistit, aby v roce 2010 Honda produkovala přes 4,5 mil. nových vozů proti nynějším 3,4 mil. Továrna ve Spojených státech bude stát 400 mil. USD a provoz by měla zahájit v roce 2008. Předpokládaná produkce je 200 000 vozů. V Kanadě bude Honda investovat přes 140 mil. USD a produkce by zde měla také dosáhnout 200 000 vozů. Největší balík však Honda bude investovat v domovském Japonsku. Zde vybuduje nový závod za 640 mil. USD a bude zde produkovat také okolo 200 000 vozů ročně. Tím se zvýší japonská produkce z nynějších 1,3 na 1,5 mil. vozů ročně.

Mezi zcela novými modely, které chce Honda v následujícím období přivést na trh, bude rodinný vůz s hybridním pohonem a nízkou cenou. Ten nebude odvozen od žádného stávajícího modelu. Novinka by měla přijít na trh v roce 2009 a roční výroba by měla dosáhnout 200 000 vozů. Z dostupných informací to vypadá pro Evropu dobře, protože tento model by měl doplnit nabídku i u nás. Ovšem v jaké míře není prozatím známo, protože tento vůz bude vyráběn v Japonsku a polovina z produkce, tedy okolo 100 000 vozů bude putovat na severoamerický trh.

Velkou novinkou je také nový naftový čtyřválec, který by měl nahradit nynější naftový motor 2,2 i-CTDi. Není prozatím jasné, zda Honda vyrobí dvě varianty, které by pokryly širší spektrum zákazníků a které by mohly být nasazeny i do menších modelů, protože stávající motor je pro malé vozy velký a navíc zákazník si nemá z čeho vybrat. Nový přímovstřikový naftový motor bude určen i pro Spojené státy a to i z důvodů plnění emisní normy Euro 5.

Honda také informovala, že do roku 2010 chce modifikovat stávající motory tak, aby vykazovaly menší spotřebu. Ta by měla klesnout do daného termínu v průměru o pět procent, ale ještě lepší plány má u stávajících čtyřválců i-VTEC, kde chce dosáhnout snížení spotřeby až 13 procent a u šestiválců o 11 procent.

Honda, jakožto lídr výroby a vývoje hybridních pohonů v kombinaci benzínový motor + elektromotor chce také do roku 2010 přinést inovovaný systém, který by přinesl další úsporu paliva, zlepšil ekologickou bilanci těchto vozů, zlepšil ekonomickou výhodnost při zakoupení a také zlepšil výkony tohoto systému.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků