Honda Legend: sportovně-luxusní limuzína (představení)

Velký sedan od Hondy se vrací na český trh. Legend si přinese dobrou výbavu, motor i cenu.
Seznam kapitol
  1. Představení modelu, Cena a výbavy
  2. Technická řešení a zajímavosti

Obnovená premiéra čeká na luxusně sportovní limuzínu automobilky Honda. Známý sedan Legend totiž opět míří i na český trh, kde se postaví řadě tradičních konkurentů evropské produkce. Přes velké očekávání fandů této automobilky nebude mít Legend na růžích ustláno. Jeho handicapem v boji o zákazníky bude mj. nabídka motorů, která se omezila na jediný, byť kvalitní šestiválec. Tradiční bude i systém příplatkové výbavy, kdy je Legend již od výroby velmi dobře vybaven a zákazník si může dokoupit jen pár drobností. Na jedné straně je to cesta jak ušetřit náklady, na druhé straně to neumožní větší individualizaci vozu.

Svou délkou 4 955 mm, šířkou 1 845 mm, výškou 1 450 mm a rozvorem 2 800 mm bude ve své třídě patřit k nadrůměru. Zavazadlový prostor pak umožní odvést až 452 l zavazadel.

Technické parametry

  • Motor: 3,5 V6 SOHC VTEC
  • Ventilový rozvod: proměnné časování ventilů VTEC
  • Objem motoru: 3 471 ccm
  • Kompresní poměr: 11:1
  • Výkon: 217 kW (295 k) při 6 200 ot./min
  • Točivý moment: 351 Nm při 5 000 ot./min
  • Zrychlení 0-100: 7,3 s
  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Spotřeba (město/mimo/kombinace): 17/8,9/11,9 l/100 km

Cena a výbavy

Cena této novinky by na českém trhu ve svém standardu, který obsahuje špičkový šestiválec a opravdu bohatou výbavu, neměl přesáhnout 1,5 mil. Kč.

Standardní výbava: Systém pohonu všech kol SH-AWD, ABS s EBD a posilovač brzd, Stabilizační systém VSA, Pětistupňová automatická převodovka s funkcemi Grade Logic Control a Shift Hold Control, Možnost ručního řazení pomocí řadicí páky, nebo pákovými ovladači umístěnými na volantu, Zpětná kamera, Satelitní navigace s informacemi o dopravě RDS-TMS a 8 palcovou obrazovkou, Tempomat, Imobilizér, Poplach s čidlem naklánění, Automatická klimatizace s dvojí regulací, Střešní okno se zavíráním na jeden dotek, Stěrače světlometu, Stěrače s dešťovým čidlem a proměnlivým cyklováním, 17 palcová kola z lehké slitiny, Zpětné zrcátko řidiče s automatickým stmíváním, Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (obě asférická) s automatickým tlumením odrazivosti a automatickým sklopením při couvání, Elektrické otvírání zavazadlového prostoru a uzávěru palivové nádrže, Boční okna odpuzující vodu, Elektrické dveřní zámky a dálkový bezklíčový vstup, Přední sedadla nastavitelná osmi způsoby včetně nastavení v bederní části, Přístrojový panel vykládaný dřevem, Vyhřívaná přední sedadla, Kožené čalounění, Koberec s řezaným vlasem, Kůží obložený volant a rukojeť řadicí páky, Zdířka na příslušenství, Měřič vnější teploty, Elektricky ovládaná okna, Zadní sklopná opěrka hlavy na dálkové ovládání, Elektrická sluneční clona zadního sedadla, Vzadu boční sluneční clony, Stínítka s osvětleným vnitřním zrcátkem, Zeleně tónované sklo, Držák slunečních brýlí, Držáky nápojů vpředu a vzadu, Loketní opěrka a odkládací přihrádky ve středové konzole, Přihrádky v předních dveřích, Kapsy na zadní straně předních sedadel, Uzamykatelný průchod do zavazadlového prostoru v zadní loketní opěrce, Audiosystém BOSE®  s měničem na 6 disků CD, 10 reproduktory a přehrávačem MP3/WMA, Multidisplej, bezdrátové rozhraní Bluetooth pro mobilní telefony, Hlavní ovladač, Na volantu dálkové ovladače audia, tempomatu, satelitní navigace, hlasové aktivace, multidispleje a (na přání) také systémů ACC, CMBS a LKAS, Úchyty v zavazadlovém prostoru, Dvoustupňové přední airbagy a boční airbagy, Průběžné hlavové airbagy, Signalizace zapnutí předních a zadních bezpečnostních pásů, Předpínače pásů na předních sedadlech a omezovače zatížení, Úchyty ISOFIX na zadních sedadlech (2), Pyrotechnicky aktivovaná zvedací kapota, Detektor srážky s elektricky ovládaným odemknutím dveří, Opěrky hlavy předního sedadla bránící hyperextenzi krku, Přední a zadní mlhové světlomety, Vysoce intenzivní xenonové výbojkové světlomety (HID), Systém ovládání světlometů Active Front (AFS)

Příplatková výbava: Adaptivní tempomat (ACC), Brzdný systém ke zmírnění následků srážky (CMBS) s předpínači bezpečnostních pásů, Systém k udržení vozu v jízdním pruhu LKAS (jen u pravostranného řízení), Perforovaná, kůží potažená sedadla, Dřevěné obložení volantu a rukojeti řadicí páky... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 





Honda Legend

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení modelu, Cena a výbavy
  2. Technická řešení a zajímavosti
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků