Honda Legend: facelift i pro příbuznou

Letos v únoru představila Acura facelift pro model RL, nyní se ale přidává i příbuzný model nesoucí znak Hondy na přídi.

Facelift Hondy Legend dozajista nebude pro naše čtenáře žádným velkým překvapením, už před pár měsíci jsme vám totiž představili omlazenou Acuru RL, což je v podstatě stejný vůz, akorát s jiným jménem a některými prvky výbavy, určený pro americký trh. Automobilka Honda si s představením faceliftu pro Legend dala skutečně načas a rozhodla se ho odhalit až na moskevském autosalonu. A jaké změny nás tedy čekají?

Honda byla v souvislosti se svou vlajkovou lodí mnohokrát terčem kritiky, a to zejména pro její nevýrazný design, omezenou prostornost v zadní části a nabídku agregátů, kde vůz na své konkurenty ztrácí především absentujícím osmiválcem. Zpátky však k zevnějšímu vzhledu, který se o poznání změnil. Vzhledových modifikací se dočkaly zejména příď a záď vozu, kde najdeme nově tvarovaná světla, blatníky a víko kufru. Změny podstoupily i oba nárazníky, které podtrhují dynamický charakter vozu. Tento dojem z vozu umocňují ještě 18-ti palcová kola. Podvozek byl nově odladěn pro zlepšení jízdních vlastností a stability.

Novinkou v nabídce agregátů není osmiválec, jak by někdo mohl očekávat, ale upravený 3,7 litrový šestiválec, který oproti svému předchůdci nabral na objemu 0,2 litru. To mělo za následek zvednutí výkonu a točivého momentu, takže od motoru lze očekávat jednoznačně větší pružnost. Motor samozřejmě disponuje technologii variabilního časování ventilů. K agregátu je standardně dodáván nový „automat” s možností manuálního řazení přes „pádla” pod volantem, který však nabízí pouhých pět rychlostních stupňů, zatímco konkurence jich poskytuje už i osm.

Automobilka přitom letos na jaře připustila, že by se Legend i Acura RL měly dočkat prestižní osmiválcové pohonné jednotky, tomu však nyní zatím nic nenasvědčuje. Ale modernizovaný šestiválec vozu přesto uděluje solidní dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 sekundy, což je o 0,2 s dříve než u předchozího provedení. Zároveň měla poklesnout i spotřeba paliva. O přenos výkonu na vozovku se stará pohon všech kol SH-AWD stejného principu jako u Acury.

Jemné změny se nevyhnuly ani interiéru a nabízené výbavy. Ke komfortní jízdě přispívá především nový systém odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation), který přes reproduktory vydává speciální nízkofrekvenční vlny částečně odrážející zvukové vlny od motoru. Na modernizovaném voze se navíc uplatnily nové tlumicí izolační materiály. Na seznam standardní výbavy se přidaly aktivní opěrky hlavy, ovšem za systémy jako třeba adaptivní tempomat si stále budete muset připlatit. Do Legendu nyní našly cestu technologie Bluetooth, USB či vstupy line-in.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Honda Legend, 2009

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Acura RL, 2009
 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků