Honda Legend: facelift i pro příbuznou

Letos v únoru představila Acura facelift pro model RL, nyní se ale přidává i příbuzný model nesoucí znak Hondy na přídi.

Facelift Hondy Legend dozajista nebude pro naše čtenáře žádným velkým překvapením, už před pár měsíci jsme vám totiž představili omlazenou Acuru RL, což je v podstatě stejný vůz, akorát s jiným jménem a některými prvky výbavy, určený pro americký trh. Automobilka Honda si s představením faceliftu pro Legend dala skutečně načas a rozhodla se ho odhalit až na moskevském autosalonu. A jaké změny nás tedy čekají?

Honda byla v souvislosti se svou vlajkovou lodí mnohokrát terčem kritiky, a to zejména pro její nevýrazný design, omezenou prostornost v zadní části a nabídku agregátů, kde vůz na své konkurenty ztrácí především absentujícím osmiválcem. Zpátky však k zevnějšímu vzhledu, který se o poznání změnil. Vzhledových modifikací se dočkaly zejména příď a záď vozu, kde najdeme nově tvarovaná světla, blatníky a víko kufru. Změny podstoupily i oba nárazníky, které podtrhují dynamický charakter vozu. Tento dojem z vozu umocňují ještě 18-ti palcová kola. Podvozek byl nově odladěn pro zlepšení jízdních vlastností a stability.

Novinkou v nabídce agregátů není osmiválec, jak by někdo mohl očekávat, ale upravený 3,7 litrový šestiválec, který oproti svému předchůdci nabral na objemu 0,2 litru. To mělo za následek zvednutí výkonu a točivého momentu, takže od motoru lze očekávat jednoznačně větší pružnost. Motor samozřejmě disponuje technologii variabilního časování ventilů. K agregátu je standardně dodáván nový „automat” s možností manuálního řazení přes „pádla” pod volantem, který však nabízí pouhých pět rychlostních stupňů, zatímco konkurence jich poskytuje už i osm.

Automobilka přitom letos na jaře připustila, že by se Legend i Acura RL měly dočkat prestižní osmiválcové pohonné jednotky, tomu však nyní zatím nic nenasvědčuje. Ale modernizovaný šestiválec vozu přesto uděluje solidní dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 sekundy, což je o 0,2 s dříve než u předchozího provedení. Zároveň měla poklesnout i spotřeba paliva. O přenos výkonu na vozovku se stará pohon všech kol SH-AWD stejného principu jako u Acury.

Jemné změny se nevyhnuly ani interiéru a nabízené výbavy. Ke komfortní jízdě přispívá především nový systém odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation), který přes reproduktory vydává speciální nízkofrekvenční vlny částečně odrážející zvukové vlny od motoru. Na modernizovaném voze se navíc uplatnily nové tlumicí izolační materiály. Na seznam standardní výbavy se přidaly aktivní opěrky hlavy, ovšem za systémy jako třeba adaptivní tempomat si stále budete muset připlatit. Do Legendu nyní našly cestu technologie Bluetooth, USB či vstupy line-in.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Honda Legend, 2009

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Acura RL, 2009
 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků