Honda láká na NSX Type S. Limitovaná verze supersportu potvrzuje jeho konec

Jaká vylepšení Type S hybridnímu supersportu přinese, to se dozvíme už zanedlouho.

Honda a její americký ekvivalent Acura pro nás mají dobrou i špatnou zprávu. Produkce hybridního supersportu NSX se pomalu blíží konci, v prosinci 2022 tak bude po šesti letech od uvedení výroba nadobro ukončena. Než k tomu ale dojde, uvede automobilka ještě limitovanou variantu NSX s dodatkem Type S.

Pro Type S nyní Acura zveřejňuje první upoutávku. Na karoserii bychom měli čekat začerněné detaily a extra díly z karbonu, zatímco pohled do motorového prostoru ukazuje červeně lakovaný kryt šestiválce se dvěma turbodmychadly. Loga Type S a další karbon se pravděpodobně ukážou také v interiéru vyladěného supersportu.

Honda potvrdila nový Civic Type R pro rok 2022. V Evropě může ukončit jednu éru

Honda potvrdila nový Civic Type R pro rok 2022. V Evropě může ukončit jednu éru

Technické detaily si výrobce nechává zatím pro sebe. Spekuluje se nicméně o povýšení výkonu hybridního ústrojí, které spojuje 3,5litrový twin-turbo V6 a trojici elektromotorů. NSX Type S by tak mohlo přesáhnout hranici 600 koní (441 kW), jelikož standardní model nyní produkuje 581 koní (427 kW).

V tomto ohledu by mohlo dojít i na vyladění systému pohonu všech kol, devítistupňové dvouspojkové převodovky a dodatečné úpravy podvozku NSX. Vylepšení dynamiky pro Type S je tedy na místě, i když standardní model zvládá sprint z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy a maximálně dosahuje 310 km/h.

TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda už nyní zmiňuje, že NSX Type S vznikne pouhých 350 kusů, z čehož 30 zamíří na trh Japonska a zbytek na další světové trhy. Na více informací o posledním hurá moderní NSX nebudeme čekat dlouho, model čeká premiéra už 12. srpna během automobilového týdne v kalifornském Monterey.

Galerie doplněna o standardní Hondu NSX.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků